Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در نشست خبری با وزیر امور خارجه عراق درباره آزاد سازی منابع ارزی مسدود شده در کشور‌های منطقه گفت: توافق اولیه در خصوص آزادسازی مطالبات مالی ایران در یکی از بانک‌های خارجی به دست آمده است.

خبرگزاری میزان -حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و رایزنی که با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در تهران داشت، در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران با تشریح محور‌های رایزنی‌اش با وزیر امور خارجه عراق گفت: ما امروز درخصوص موضوعات مختلفی رایزنی و گفتگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان این که یکی از موضوعاتی که مورد گفتگو در این دیدار قرار گرفت مسائل مربوط به روابط دوجانبه بود، گفت: در این دیدار بر اهمیت لغو روادید زمینی بین دو کشور تاکید شد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با توجه به فاصله‌گرفتن دو کشور از بحران و شرایط حاد کرونا قادر باشیم که رفت‌وآمد‌های اتباع دو کشور از طریق مرز‌های زمینی را گسترش دهیم و این موضوع و صنعت توریست می‌تواند نقش مهمی در توسعه مناسبات دو کشور ایفا کند.

امیر عبداللهیان ادامه داد: ما آرزومند هستیم که طرف عراقی با جدیت پیگیری کند که در آینده اتباع دو کشور بتوانند با خودرو‌های شخصی با خانواده‌های خود به استان‌های دو کشور سفر زیارتی و سیاحتی داشته باشند. روابط عمیق، ممتاز و راهبردی دو کشور در شرایطی قرار دارد که می‌توانیم در ماه‌های آینده روابط دو کشور را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در هفت ماه گذشته حجم تبادلات تجاری و همکاری‌های دو کشور چهار و نیم برابر زمان مشابه گسترش پیدا کرده است.

وی با بیان این که در این دیدار بر نقش مهم منطقه‌ای عراق تاکید کردیم، گفت: ما از نقش دولت عراق برای ایجاد تفاهم منطقه‌ای قدردانی می‌کنیم و بر اهمیت انجام گفتگو‌های منطقه‌ای با حضور کشور‌های منطقه تاکید داریم.

امیرعبداللهیان با بیان این که از تلاش‌های سازنده عراق برای از سرگیری گفتگو‌ها بین ایران و عربستان استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: امیدواریم که منطقه ما شاهد ثبات، امنیت، پیشرفت و رفاه هر چه بیشتر باشد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که در جریان رایزنی‌های امروز با آقای فواد حسین در ارتباط با آخرین تحولات یمن نیز گفتگو کردیم، گفت: ما از استقرار و برقراری آتش‌بس موقت در یمن استقبال می‌کنیم و بر لغو محاصره انسانی و انجام گفتگو‌های یمنی- یمنی تاکید داریم. ما معتقدیم در صورت پایداربودن آتش‌بس، لغو محاصره انسانی و گفتگو بین تمامی طرف‌های یمنی بدون هرگونه مداخله خارجی مردم یمن می‌توان نسبت به آینده خود بهترین تصمیم را بگیرند.

وی همچنین با بیان این که در این دیدار در مورد مسائل سوریه نیز صحبت کردیم، گفت: بخشی از خاک سوریه همچنان در اشغال پایگاه‌های نظامی قرار دارد که بدون هماهنگی با دولت مرکزی سوریه در این کشور حضور دارند. ما مخالف این موضوع هستیم و تاکید بر این داریم که باید مردم سوریه در سایه استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی خود نسبت به آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در این دیدار آخرین تحولات افغانستان نیز مورد توجه قرار گرفت. ما از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت می‌کنیم. چند روز پیش اتفاق ناگواری در برابر سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری ما در هرات رخ داد. دولت مرکزی افغانستان با اعزام والی هرات به سرکنسولگری کشورمان مراتب ناخرسندی خود را از این موضوع اعلام کرد و این اقدام را به صراحت محکوم کرد. امروز نیز جمع بزرگی از مردم و گروه‌های سیاسی افغانستان با حضور در برابر نمایندگی ایران در افغانستان با اهدای گل تلاش کردند که نشان دهند که دشمنان مشترک دو کشور قادر نخواهند بود که با توطئه‌افکنی باعث فاصله‌گرفتن دو ملت ایران و افغانستان از یکدیگر شوند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ما شناسایی هیات حاکمه موقت افغانستان را منوط به تشکیل دولتی فراگیر در این کشور می‌دانیم.

وی در این نشست مطبوعاتی که پیش از افطار برگزار شده بود، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اخبار منتشرشده در ارتباط با آزادسازی برخی از منابع مالی بلوکه‌شده ایران اظهار کرد: توافقی درخصوص آزادسازی مطالبات مالی ما در یکی از بانک‌های خارجی ایجاد شده است. در گذشته هیاتی از یکی از کشور‌ها برای پیگیری مراحل اجرای این توافق به تهران سفر کرد و رایزنی‌هایی را با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه انجام داد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: درخصوص زمان و چگونگی آزادسازی این منابع توافقات اولیه‌ای را به عمل آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: فقط در صورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان هیئت حاکمه سرپرستی این کشور را به رسمیت می‌شناسیم

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان منابع ارزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان منابع ارزی وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت