Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری عصر چهارشنبه در مراسم نمایش این فیلم مستند گفت: باید تلاش شود از تمامی افراد اثرگذار در بخش فرهنگی و اجتماعی در زمان حیات‌شان قدردانی شود و مستند خین بری نیز اثری است که با رویکرد جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان در پاسداشت فعالیت‌های روحانی اثرگذار حجت‌الاسلام محمدجواد شمس و با همکاری حوزه هنری تهیه و آماده نمایش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان قائدی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های هنری و فرهنگی بسیاری در شهرستان لردگان وجود دارد، افزود: به زودی با همکاری تبلیغات اسلامی، خانه هنرمندان این شهرستان افتتاح خواهد شد تا فضایی برای دورهمی‌های هنرمندان فراهم شود.

وی تصریح کرد: امید می‌رود فرهنگسرای شهرستان لردگان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد اما تا آن زمان حوزه هنری با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی را با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان و یا با دعوت از استادان برجسته هنری از دیگر استان‌ها در برنامه‌های عملیاتی خود قرار خواهد داد.

قائدی با اشاره به دوری از تمرکزگرایی و حرکت در مسیر گسترش فعالیت‌های حوزه هنری در خارج از شهرکرد یادآور شد: دغدغه اصلی حوزه در این دوره آن است که فعالیت‌ها فرا شهرکردی شود و اجرای برنامه‌ها در دیگر شهرستان نیز شکل بگیرد.

آمیخته شدن و آراسته شدن به هنر موجب ماندگاری آثار بزرگان شده است

امام‌جمعه شهر لردگان نیز در ادامه این مراسم گفت: حجت‌الاسلام شمس از روحانیون فرهیخته‌ای به شمار می‌رود که عمر خود را صرف خدمت به مردم کرده است و امروز گوشه‌ای از زحمات وی در قاب هنر آراسته شده و به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام یدالله رحمانی، رسالت هنر را ایجاد عاطفه بین آحاد مردم بیان کرد و افزود: یکی از صفات پروردگار، هنرمندی است، خداوند انسان را زیبا آفرید و هم زیبایی را خلق کرد و تنها جایی که به خود تبریک می‌گوید پس از آفرینش انسان است چرا که آفرینش انسان در نهایت زیبایی است.

وی با بیان اینکه هنرمند مبانی و حقایق عقلانی را با روشی زیبا به عالم تخیل برده و از آنجا به سمت حس و درک هدایت می‌کند تا مخاطب نیز آن را دریابد، تصریح کرد: مبانی کار هنر عقلانیت است و آراستگی و موفقیت هنرمند نیز به طهارت روح او باز می‌گردد.

امام‌جمعه لردگان یادآور شد: اگر هنرمند طهارت روح خود را حفظ کند، اثرش نیز ماندگار می‌شود و اگر با توصیفی که دین از هنر دارد، کار خود را انجام دهد، نتیجه کار او هیچ‌گاه بغض، عداوت و تفرقه به دنبال نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: هنر در دین اسلام، اثری است که ایجاد عاطفه کند، عاطفه‌ای که وحدت را به همراه داشته باشد و وحدتی که موجب ماندگاری اثر هنری در جامعه شود.

رحمانی، ایجاد وحدت و انسجام در جامعه را از جمله وظیفه روحانیون دانست و گفت: این هنری است که امروز تلاش حجت‌الاسلام شمس را ماندگاری بخشیده و با ساخت فیلم مستند از زندگی و مجاهدت او زمینه نیز برای اثرگذاری هر چه بیشتر اقدامات وی در جامعه نیز فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، مستند خین‌بری به کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی در ۲۵ دقیقه بخشی از زندگی حجت‌الاسلام محمدجواد شمس از روحانیون شهرستان لردگان را به نمایش گذاشته است. حجت‌الاسلام شمس سال‌هاست که برای ایجاد صلح و سازش میان خانواده‌ها و جلب رضایت اولیای دم برای گذشت از حکم قصاص تلاش می‌کند و در این راه سختی‌های بسیاری را نیز متحمل شده است.

همچنین در پایان این مراسم از ۱۰ پیشکسوت و فعال انقلاب اسلامی در شهرستان لردگان نیز تقدیر شد و نمایش خیابانی «بازمانده» به کارگردانی مصطفی حسنی، کاری از دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری به اجرا در آمد.

برچسب‌ها لردگان هفته هنر انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری روحانی حوزه هنری مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان هفته هنر انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری لردگان هفته هنر انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری روحانی حوزه هنری مستند شهرستان لردگان حجت الاسلام حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

همزمان با روز ملی خلیج‌فارس با تلاش هنرمندان حوزه هنری بوشهر تابلوی فرزند خلیج‌فارس، شهید نادر مهدوی تهیه و رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال 1394 شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد 50 در 70 و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تقدیر از معدنچیان زغالسنگ در شهرستان زرند
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان