Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شجاعی گفت: در حالی‌که در اکثر شهرهای کشور در واقع توسعه کمی و کیفی بازارهای محلی در راستای سیاست‌های مبارزه با گرانفروشی در برنامه‌ شهرداری‌ها قرار دارد و نمونه‌های موفق فراوانی در بسیاری شهرهای کشور از این دست بازارهای تحت نظارت شهرداری به منظور عرضه میوه و تربار و مواد پروتئینی می‌توان مثال زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : سال‌هاست عمده شهرداری‌های سیستان و بلوچستان در این‌ راستا اقدام موثر، قابل مشاهده و عملی که منتج به رضایتمندی مردم شده باشد، انجام نداده‌اند که این جای گلایمندی بویژه از شهرداری‌هایی که دارای ساختار سازمانی برای مدیریت میادین و میوه و تربار هستند، دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان  گفت: عمده کلانشهرهای کشور اکنون در حال گذر از روش‌های سنتی به مکانیزه و الکترونیکی در ارائه خدمات در میادین میوه و تربار هستند. در استان برخی روز بازارهای محلی فاقد محیط مناسب و در شان شهروندان وجود دارد.

او گفت: هنوز مکان مناسب به عنوان بازار میوه و تربار توسط شهرداریهای سیستان و بلوچستان به عنوان متولی امر وجود ندارد و می‌توان گفت؛ عمده شهرداری‌های استان در این‌حوزه ضعیف و بی‌توجه بوده‌اند.

شجاعی گفت: از جمله ساز وکارهایی که در کارآمدی مدیریت شهری ، تاثیر آشکاری دارد ایجاد و توسعه نظام‌های توزیع مدرن و متمرکز در قالب میادین میوه و تره بار بوده که از تکالیف خدماتی و اقتصادی شهرداری‌ها با همکاری نهادهای متولی امر است.

او  گفت: اخیرا به عنوان یک تکلیف و مطالبه جدی از سوی استاندار سیستان و بلوچستان و حوزه اقتصادی استانداری از شهرداری‌ها خواسته شده که ساز و کار استاندارد و در شان شهروندان توسط شهرداری‌های استان برای شکل‌گیری بازارهای محلی فراهم شود و البته مشابه این‌ماموریت به عهده سازمان تعاون روستایی استان نیز گذاشته شده که قدم‌های خوبی توسط این سازمان با حمایت دستگاه‌های متولی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به نظر می‌رسد تا پایان سال مطابق برنامه‌هایی که ارائه شده است، در شهرهای بزرگ استان فروشگاه‌های عرضه مستقیم تعاونی‌های روستایی شکل بگیرد که در شهرستان خاش این مهم صورت پذیرفته و به زودی در زاهدان نیز افتتاح می‌شود.

او گفت : یقینا دستور استاندار به شهرداری‌ها برای شکل دهی میادین میوه و تره‌بار محلی در شهرهای بزرگ استان از جمله چند محله زاهدان، توسط متولیان امر، از جمله حوزه اقتصادی استانداری، پیگیری و مطالبه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری دلگان میادین میوه و تره بار اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان میوه و تربار شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌