Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:09:01 GMT

درخواست همسر رهبر اپوزیسیون اوکراین از ادوغان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۶۷۶۳

درخواست همسر رهبر اپوزیسیون اوکراین از ادوغان

‍‍‍‍‍‍

همسر «ویکتور مدودچوک» رئیس شورای سیاسی حزب اپوزیسیون اوکراین که اکنون به دست نیرو‌های اوکراینی اسیر شده است، از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه خواست تا برای آزادی مدودچوک هرچه سریعتر اقدام کند.

به گزارش آرتی، همسر مدودچوک در پیامی ویدئویی از رئیس‌جمهور ترکیه خواست برای آزادی ویکتور مدودچوک که توسط سرویس‌های امنیتی اوکراین در بازداشت است، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این در حالی است که یک مقام گفت که «مدودچوک باید سریعا محاکمه، محکوم، و مجبور به اعترافات شود و یا با روسیه مبادله شود.»

خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت، همسر مخالفان اوکراینی همچنین از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز خواست که فوراً شوهرش را آزاد کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شب گذشته تصویری از ویکتور مدودچوک در کانال تلگرام زلنسکی به اشتراک گذاشته شد که نشان از دستگیری این فرد داشت.

زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: «به لطف سرویس امنیتی اوکراین عملیات ویژه‌ای انجام شد. آفرین! جزئیات بعداً فاش خواهد شد.»

کمی بعد از انتشار این عکس در کانال تلگرام رئیس‌جمهور اوکراین، ایوان باکانوف، رئیس سرویس امنیتی این کشور بازداشت مدودچوک را تأیید کرد و افزود که این بازداشت طبق دستور زلنسکی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولودیمیر زلنسکی تحولات اوکراین رجب طیب اردوغان بحران اوکراین حمله روسیه به اوکراین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری