Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر دپو مقادیری زغال جنگلی قاچاق در یکی از انبار‌های نگهداری آرد این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفت.

علی بلیانی گفت: پس از شناسایی منطقه و تحت نظر قرار دادن متخلفان با هماهنگی عوامل قضایی و انتظامی، ادارات جهاد کشاورزی و سازمان صمت محموله قاچاق زغال کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پس از تنظیم پرونده، متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: به استناد مواد ۴۲ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع تهیه و حمل زغال جنگلی قاچاق ممنوع و مرتکبین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق زغال جنگلی با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی گشت‌های فوق العاده‌ای در تمامی ساعات شبانه روز اجرا و اقدامات حفاظتی لازم برای صیانت از انفال و اراضی ملی انجام می‌گیرد.

بلیانی از مردم و طبیعت دوستان شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات مربوط به حوزه منابع طبیعی مراتب را به شماره شبانه روزی و رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

رفع تصرف اراضی ملی خرم بید

در راستای حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از زمین خواری نزدیک به یک هکتار از اراضی ملی شهرستان خرم بید از دست متخلفان آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید گفت: متخلفان با تخریب اراضی ملی در محدوده قادرآباد بخش مشهد این شهرستان در محدوده معدن سنگ اقدام به تصرف این اراضی کرده بودند که به دام افتادند.

به گفته کمال میرزایی، این عملیات به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و در راستای اجرای طرح برخورد با متصرفان اراضی ملی انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید به منظور جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان در اراضی ملی اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی اراضی ملی را تحت نظارت و پایش قرار داده و به محض مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صدور سند تک برگ برای بیش از ۴۲ هزار هکتار از اراضی ملی خنج

 بیش از ۴۲ هزار و ۱۸۱ هکتار از اراضی ملی شهرستان خنج با اخذ سند تک برگ تثبیت مالکیت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج گفت: این اسناد مربوط به اراضی بخش ۱۸ فارس و ۱۷ پلاک این شهرستان است که با همکاری ثبت اسناد و املاک این شهرستان انجام شده است.

عبدالحسن بهرامی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را در کاهش اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین موثر دانست و گفت: حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تخریب و تصرف سودجویان به این عرصه‌ها از مهمترین اقدامات حفاظتی است که با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری درحال انجام است.

او از مردم و همیاران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و یا حمل غیر مجاز محصولات جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اهدا ۳ دستگاه دمنده اطفاء حریق  

به منظور افزایش سرعت عملیات اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی ۳ دستگاه دمنده به همت خیرین طبیعت دوست این شهرستان تهیه و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم اهدا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم با اشاره به هماهنگى هاى انجام شده با خیرین طبیعت دوست در جهت تسریع در اطفاء حریق اراضى ملى گفت: در این راستا با همکارى خیرین نیک اندیش تا کنون تعداد ۳ دستگاه دمنده اطفاء حریق جهت استفاده در عملیات‌های آتش سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی خریداری شد.

ابراهیم شهسواری گفت: مردم همواره بدون هیچ گونه چشم داشتی قبل از حضور نیرو‌های منابع طبیعی در عملیات اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی جهت اطفاء حضور دارند.

او گفت: علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی لازم است، با تجهیز جوامع محلی به ابزار و وسایل اطفاء حریق بتوان در صورت وقوع آتش سوزی در دقایق طلایی از گسترش آتش جلوگیری کرد.

شهسواری، به مزایای استفاده از این دستگاه‌ها گفت: در عملیات اطفاء حریق رسیدن به محل آتش سوزی مهم است و افراد پس از رسیدن به آن منطقه انرژی خود را از دست می‌دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم با قدردانی از همکاری طبیعت دوستان و خیرین شهرستان خواست اقدامات لازم جهت پیشگیری از حوادث و عدم خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی انجام و در صورت مشاهده دود و آتش در عرصه‌ها مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اخذ سند تک برگ ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی ملی فراشبند

در راستای اجرای طرح جامع حدنگار کاداستر اراضی ملی ۱۳۳ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان فراشبند با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

سعید کشاورز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراشبند گفت: این اسناد مربوط به ۴۰ فقره پلاک این شهرستان است.

او طرح کاداستر اراضی ملی را درکاهش اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین تاثیر گذار عنوان کرد.

کشاورز گفت: اطلاعات پیمایشی کاداستر، عنصر اساسی در سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) یا سیستم‌های اطلاعات زمین (LIS) است که برای ارزیابی و مدیریت اراضی و املاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس توقیف محموله قاچاق رفع تصرف زمین ملی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عرصه های منابع طبیعی هکتار از اراضی ملی اطفاء حریق سند تک برگ عرصه ها خرم بید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳