Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در بازدید از مناطق سیل زده دوربان و منطقه شهری اطراف اتک وینی ضمن ابراز تاسف از کشته شدن ۲۵۹ نفر در جریان سیل مخرب اخیر این کشور، گفت: این فاجعه بسیار بزرگ به ما یادآوری می کند که تغییرات آب و هوایی را جدی تر بگیریم.

او گفت: «دیگر نباید اقداماتی را که باید برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهیم به تعویق بیندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش واشنگتن پست، مقامات محلی دوربان گفتند که انتظار می رود با ادامه عملیات جستجو و نجات در استان کوازولو-ناتال، تعداد کشته ها همچنان افزایش یابد. رامافوزا گفت که این استان در شرف اعلام یک فاجعه بزرگ است.

خبرگزاری ها گزارش می کنند در این منطقه پل ها و  جاده ها فرو ریخته و عده زیادی جان خود را از دست داده یا مجروح شده اند.

یک مقام محلی گفت: برای نمونه، یک خانواده ۱۰ نفر از اعضای خود را در سیل ویرانگر از دست داده است. ساکنان، عمدتا مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند؛ زیرا خانه‌های بسیاری به زیر آب رفته، ساختمان‌ها فرو ریخته و زیرساخت‌های جاده‌ای به شدت آسیب دیده است. بندر دوربان هم تحت تاثیر سیل ویرانگر، مملو از کانتینرهای در هم ریخته شده است.

در حالیکه مقامات دوربان در تلاش برای وصل شدن برق بخش های وسیعی از استان، پس از سیل شدید و از کار افتادن نیروگاه های مختلف منطقه بودند، ژنرال رودزانی مافوانیا گفت که تلاش‌های نجات توسط نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی متوقف شده زیرا شاخه هوایی ارتش نیز تحت تأثیر سیل از کار افتاده است. او گفت که ارتش روز چهارشنبه فقط توانست پرسنل و بالگردهایش را در اطراف استان مستقر کند.

سازمان هواشناسی آفریقای جنوبی نسبت به ادامه باد و باران و خطر ادامه سیل در کوازولو-ناتال و سایر استان ها در آخر هفته که عید پاک مردم آفریقای جنوبی هم محسوب می شود، هشدار داده است. بر اساس این گزارش، استان های کیپ تاون شرقی، فری استیت و نورث وست آفریقای جنوبی هم ممکن است طی روزهای آتی تحت تأثیر این پدیده طبیعی ویرانگر قرار گیرند.

برچسب‌ها واشنگتن شهر تهران آفریقای جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن شهر تهران آفریقای جنوبی واشنگتن شهر تهران آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای را یکی از مهمترین اولویت های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تامین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.


معاون اول رییس جمهور افزود: استان هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را بصورت مستمر ارائه دهند.


دکتر مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری،‌ بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.


وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از هماهنگی های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده ای و میزان جانباختگان باشیم.
رییس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفرهای نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت،‌ پلیس و سایر بخش های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی