Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم خراسان رضوی، از ابتدای سال جاری ۶۸ خانه معسرین ساخته و کشاورزی روستای عشایری گراب سبزوار احیا شد که نقش بسزایی در حذف محرومیت از این منطقه و ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، بسیج هر کجا که وارد شد خوش درخشیده و نتایج مثبت به بار آمد است، بسیج سازندگی در وهله نخست با مأموریت خدمت رسانی به مردم، سازندگی و محرومیت زدایی وارد عرصه خدمت رسانی  شد که در این بخش نیز همانند بخش های دیگر سرافراز از میدان جهاد بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رسایی، مسئول بسیج سازندگی سبزوار در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین اهداف بسیج سازندگی رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار در نقاط مختلف کشور است از این رو بسیج سازندگی خراسان رضوی همانند گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است همچنین مقام معظم رهبری پس از شیوع بیماری کرونا و به دلیل آسیب‌پذیری برخی اقشار از این موضوع، بار دیگر به مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه توصیه کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج که در همه عرصه‌ها میدان‌دار بوده و در کنار مردم قرار داشتند به این فرمایش معظم له جامه عمل پوشاندند.

رسایی خاطر نشان شد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت زدایی و برداشتن باری از دوش مردم مناطق محروم، پرورش انسان های صالح، دلسوز و متعهد به پیشرفت کشور است.

وی افزود: روستای عشایری گراب در صد کیلومتری جنوب سبزوار و دارای 68 نفر جمعیت است. منطقه کویری، خشک و کم آب و علف و اکثر شغل مردم دامپروری است.

مسئول بسیج سازندگی سبزوار خاطر نشان شد: 46 نفر بسیجی در اردوی جهادی گراب شرکت داشتند که از این تعداد 30 نفر از گروه جهادی حضرت قائم(عج) از مشهد مقدس و 16 نفر از گروه جهادی شهدای روداب در این اردوی جهادی حضور داشتند.

رسایی تاکید کرد: بیش از 910 میلیون تومان برای احیا و بازسازی خانه معسرین در روستای محروم گرماب سبزوار هزینه شده که هر خانه مسکونی چیزی بالغ بر 65 میلیون تومان هزینه داشته است، گفت: در این اردوی جهادی که در ایام نوروز انجام شد 14 خانه افراد تحت پوشش کمیته امداد تا مرحله بتن ریزی سقف انجام شد علاوه بر آن یکی از بزرگترین چاه های روستای گراب سبزوار توسط این گروه جهادی احیا شد.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات گروه های جهادی در روستای محروم گراب می توان به اقدامات فرهنگی و برگزاری کلاس های دینی، تربیتی و آموزش صحیح کشاورزی و استفاده از اقدامات نوین کشاورزی جهت بالا بردن میزان ثمردهی باغات و زمین ها اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی سبزوار تصریح کرد: مرحله دوم ساخت ۱۲ واحد جدید برای ساکنان این محله عشایری که در سیل سال ۹۹ آسیب دیده بودند در دستور کار جهادگران قرار دارد و تا پایان نوروز این واحد‌ها تکمیل شد.

لازم به ذکر است قرارگاه جهادی در ۴ شهرستان خواف، تایباد، مشهد و کوهسرخ در ایام نوروز دایر شد و بسیجیان در موضوعات جهاد آبرسانی، زیرساختی، عمرانی و توزیع بسته‌های معیشتی خدمت کردند که در مجموع حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جهادگر در قرارگاه‌های جهادی در ایام نوروز فعالیت کردند و ۱۲۱ طرح عمرانی و خدمات رسانی در مناطق محروم خراسان رضوی انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند

سرهنگ علیرضا ایراندوست در نشست خبری اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته جهاد سازندگی، اظهار داشت: از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است و در این هفته اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود.

وی افزود: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده بود و ما نیز معین اجرایی آن در قم بودیم در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود، همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده، راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، بیان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی، خط تولیدی در شرکت آتا الکترونیک تابش با کمک وام‌های تبصره ۱۸ راه‌اندازی می‌شود. این خط تولید برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر غیر مستقیم اشتغال آفرینی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم