Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@17:20:41 GMT

در مورد انواع لوله و اتصالات بیشتر بدانید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۸۳۲۸

در مورد انواع لوله و اتصالات بیشتر بدانید

دلیل اهمیت لوله و اتصالات و راه اندازی بی عیب و نقص تاسیسات مرتبط با آنها این است که در صورت بروز هرگونه مشکلی به دلایلی نظیر عدم دقت و مهارت کافی در نصب، اقدام برای رفع آن می تواند خسارت های زیادی به واحد ساختمانی مربوطه وارد آورد و از نظر مالی نیز بسیار پر هزینه باشد. بنابراین در هر پروژه ساختمانی یا صنعتی باید نقشه دقیقی از مکان های عبور مجاری و انشعابات گوناگون وجود داشته باشد و خرید لوله و اتصالات پلیکا و اجرای آن نیز می بایست توسط تیمی متخصص و مجرب انجام پذیرد تا نتیجه مطلوب و ایده آل حاصل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوله کشی آب ساختمان و خرید لوله پلیکا مناسب برای آن، یکی از بخش های اصلی پروژه های لوله کشی به حساب می آید. بر این اساس اجرای دقیق پروژه بر اساس نقشه و طراحی مهندسی، می تواند علاوه بر تضمین فشار مناسب آب واحد های ساختمانی، نقش موثری در صرفه جویی در مصرف آب و مصرف بهینه آن نیز ایفا نماید. در کنار طراحی مناسب و اجرای کار توسط افراد کاربلد و متبحر، بهره گیری از لوله های باکیفیت و مرغوب عامل دیگری است که می تواند در کیفیت نهایی کار و افزایش عمر مفید لوله ها نقش داشته باشد. به عبارت دیگر استفاده از لوله های باکیفیت برای لوله کشی آب واحد های ساختمان، به تنهایی می تواند متضمن عمر طولانی تاسیسات باشد و از خسارت های احتمالی که بعضا بسیار پرهزینه هستند نیز جلوگیری به عمل آورد. بنابراین توصیه می شود که در تهیه تاسیسات ساختمانی نظیر خرید لوله پلیکا حتما یک بار هزینه کنید و عمر از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا در خصوص لوله پلیکا که جزء جدایی ناپذیر پروژه های ساختمانی است، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم و به شما در خرید هر چه بهتر این لوله ها کمک کنیم.

انواع لوله کشی های ساختمان

در هر پروژه ساختمانی، سه نوع لوله کشی مختلف وجود دارد که عبارتند از: لوله کشی آب، لوله کشی گاز و لوله کشی فاضلاب.

به طور کلی پروژه های لوله کشی آب و فاضلاب مقوله هایی متفاوت از یکدیگر هستند و اجرای هر یک نیاز به مهارت و تخصص خاص در آن زمینه است. این بدین معناست که اگر این کار توسط افراد آموزش دیده انجام نشود می تواند پیامدهای را به همراه داشته باشید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

– خرید لوله پلیکا برای لوله کشی آب

در صورتی که انجام امور مربوط به لوله و اتصالات ساختمانی یا آبرسانی توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام نشود و یا در خرید قطعات دقت لازم به عمل نیاید، سیستم لوله کشی معیوب خواهد بود و می تواند موجب کاهش فشار آب ساختمان شود. علاوه بر آن پیامد دیگر لوله کشی آب به صورت غیر اصولی می تواند کاهش بازده پکیج یا شوفاژ در واحدهای ساختمان باشد.

– لوله کشی فاضلاب

اگر سیستم فاضلاب ساختمان به صورت مناسب و بی عیب و نقص لوله کشی نشود و یا برای خرید لوله پلیکا به کیفیت لوله ها توجه نشود، این مسئله می تواند موجب شود تا بوی بد و نامطبوع فاضلاب در محیط ساختمان پخش شود. از سوی دیگر رفع بوی نامطبوع ناشی از لوله کشی غیر اصولی فاضلاب، نیازمند تخریب کف سرویس بهداشتی و برداشتن کاسه توالت است که از این بابت خسارت و هزینه فراوانی به همراه خواهد داشت.

لوله پلیکا چیست

پیش از آنکه برای خرید لوله پلیکا اقدام نمایید، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها و کاربردهای مختلف این نوع از لوله ها داشته باشید تا بتوانید خرید بهتری را تجربه کنید. لوله های پلیکا که با نام لوله های یو پی وی سی نیز در بازار شناخته می شوند، یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین لوله هایی هستند که در صنعت ساختمانی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله های به دلیل داشتن مزایای فراوان از کاربردهای گوناگونی نیز برخوردار هستند.

لوله های پلیکا معمولا دارای رنگی خاکستری یا سفید هستند و از پلیمری به نام پی وی سی ساخته می شوند. این لوله ها به دلیل داشتن مقاومت بالا و عمر مفید طولانی در شرایط محیطی گوناگون، برای انتقال سیالاتی نظیر آب و فاضلاب در ساختمان ها کاربرد دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید علت آنکه این نوع لوله ها به لوله های پلیکا مشهور شده اند این است که نخستین تولید کننده این برند، پلیکا نام داشت. به همین دلیل است که لوله های یو پی وی سی در بازار ایران و در میان عامه مردم با نام لوله های پلیکا شناخته می شوند. در ادامه قصد داریم تا با معرفی انواع این لوله ها، شما را در خرید لوله پلیکا مورد نظرتان یاری کنیم.

انواع لوله پلیکا

لوله های پلیکای موجود در بازار بر اساس میزان ضخامت و اینکه تا چه حد می توانند فشار را تحمل کنند، به سه دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

– لوله پلیکای معمولی یا ضعیف

برای خرید لوله پلیکا باید توجه داشته که اگر به لوله هایی نیاز دارید که قرار است از آنها برای سیستم های تهویه، جابجایی آب باران از طریق ناودان و محافظت از کابل های برق در ساختمان و مجتمع های مسکونی استفاده شود، می توانید از لوله های پلیکای ضعیف کمک بگیرید.

– لوله پلیکای نیمه قوی یا متوسط

برای انتقال فاضلاب های خانگی در پروژه های ساختمانی و مجتمع های مسکونی خرید لوله پلیکا نیمه قوی بسیار پیشنهاد می شود و به خوبی می تواند نیاز شما را تامین کند.

– لوله پلیکای قوی

با توجه به آنکه این نوع از لوله های پلیکا از مقاومت و ضخامت بالایی برخوردار هستند، از آنها در پروژه های صنعتی و برای انتقال فاضلاب های صنعتی استفاده می شود. علاوه بر آن از این لوله ها برای انتقال و جابه جایی اسیدها در کارخانه های صنعتی نیز استفاده می شود.

کد خبر 1621533

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خرید لوله پلیکا لوله و اتصالات لوله های پلیکا برای انتقال لوله ها لوله کشی آب لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید