Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،صادق خلیلیان استاندار خوزستان  در اولین نشست خبری خود با اصحا رسانه اظهار کرد: بحث استان خوزستان که مطرح می‌شود، مسائل زیادی در اذهان شکل می گیرد و حتی برای معیار انتخاب استاندار نیز سؤالاتی مطرح می شود. در یکی از روزهای بعد از تشکیل دولت با من در خصوص استان خوزستان صحبت شد تا این مسوولیت را بپذیرم، ابتدا پذیرش آن سخت بود ولی نهایتاً مسیر صحبت‌ها به گونه‌ای پیش رفت که پذیرفتم، در جلسه هیئت دولت شرکت کرده و رأی اعتماد نیز گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من و همسرم متولد اهواز هستیم و حالا به شهر اجدادی خود بازگشته‌ام؛ خوزستان 40 درصد منابع بودجه عمومی دولت را تأمین می‌کند اما نرخ بیکاری آن از میانگین کشور بالاتر است؛ استان خوزستان دارای حق آبه ای است که باید این توازن برقرار باشد.

استاندار خوزستان گفت: در شروع به کار خود در استانداری خوزستان با این مواجه شدیم که برخی افراد برای مصوبات دولت اظهار نگرانی می‌کردند و درست می‌گفتند، چون نیازمند ساز و کاری بود که چندین هفته طول می‌کشید که مصوبات کارشناسی و در جریان سفر هیئت دولت ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اعتبار 36 هزار میلیارد تومانی را به عنوان مصوبات سفر از هیئت دولت اخذ کردیم؛ 20 هزار میلیارد تومان توسعه سرمایه گذاری و سه هزار و 500 مییارد تومان اعتبارات و تسهیلات پشتیبانی از تولید و 3 هزار و 900 میلیارد تومان هم قرض الاحسنه ازدواج جوانان است.

خلیلیان بیان کرد: مشکلات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه طی هفت سال گذشته با واگذاری اشکال دار درگیر شده بود و در نهایت بخش خصوصی خلع ید شد با مکاتبات رئیس جمهور خطرات این وضعیت را بازگو و در جلسه‌ای با حضور معاون اول و دادستان کل کشور و وزرای ذیربط جلسه برگزار و دو پیشنهاد دادند، یکی اینکه کشت و صنعت را به ایمیدرو برگردانند که قوه قضائیه هم همین نظر را داشت؛ دومین راهکار واگذاری به تأمین اجتماعی بود.

وی ادامه داد: راه حل پیشنهادی بهتر این بود که این شرکت در اختیارکشت و صنعت نیشکر قرار بگیرد و در نهایت کارخانه در مسیر درستی قرار گرفت.

استاندار خوزستان در خصوص اقدامات مربوط به شهرستان اندیکا نیز گفت: برای زلزله اندیکا بر اساس مصوبات دولت یک هزار و 120 میلیارد تومان مصوب و تاکنون 460 واحد در اندیکا به مرحله نهایی رساندند.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات بحث شبکه دفع آب های سطحی و فاضلاب در خوزستان است که به صورت مشخص در اهواز مشکلات عدیده ای داشتیم و از اوایل مهر ماه سال گذشته بازسازی را شروع کردیم؛ طرح اصلی فاضلاب اهواز ۲ ساله به اتمام می رسد. بر اساس گزارشات اعلامی آبفا از ۲۴ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون تا سه ماه آینده ۱۹ نقطه مسدود می‌شود؛ همزمان بحث حفظ رودخانه کارون را نیز مدنظر قرار داده ایم.

وی افزود: تأسیسات تصفیه فاضلاب چند شهر از جمله شرق اهواز (با 100 درصد پیشرفت فیزیکی) را در دست اقدام داریم که 112 هزار مترمکعب آب را در شبانه روز تصفیه می کند؛ تصفیه خانه شادگان را در دهه فجر با حضور وزیر کشور بهره برداری و از سرریز پساب فاضلاب به تالاب شادگان جلوگیری و فولاد شادگان و کشاورزان خواهان این فاضلاب تصفیه شده هستند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: یکی از مشکلات دیگری که در اوایل بر آن تأکید شد بحث آب شرب خوزستان بود؛ پروژه غدیر 52 درصد جمعیت شهری استان را تحت پوشش قرار می‌دهد و تابستان امسال به بهره برداری می رسد و ظرفیت آن از ۱۳ مترمکعب به ۲۰ مترمکعب افزایش و کیفیت آب شرب استان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: آبفا خوزستان در سال ۱۴۰۰ موفق به تأمین آب برای ۱۴۰۱ روستا شد؛ همچنین در سال آینده نیز ۱۲۰۰ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

خلیلیان با اشاره به اینکه توسعه خوزستان و کشور از هم جدا نیست و در هم تنیده شده گفت: خوزستان استانی برجسته است ولی زیرساخت های آن دچار مشکلاتی شده و غفلت های چند سال گذشته نیز بی اثر نبوده است؛ خوزستان دچار بن بست نیست و مشکلات آن مشروط بر همکاری و همیاری همگانی قابل حل خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استعفا یا عدم استعفایش گفت: هیچ گاه حتی یک بار هم استعفا نداده‌ام چه برسد به سه بار، کسانی که این مسائل و حواشی را مطرح می‌کنند، مشخص است چه اهدافی دارند.

خلیلیان درباره تنش آبی امسال نیز گفت: با کلمه تنش آبی مخالفم، ما دچار کم‌آبی به‌دلیل خشکسالی هستیم و باید با مدیریت، تابستان امسال را بگذرانیم تا به بارش‌ها برسیم، در همین راستا دولت کشت برنج را بجز در استان‌های شمالی در تمام کشور ممنوع کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نظر شخصی‌اش درباره انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: بحث اصلی این است که در تمام کشور باید همکاری صورت بگیرد با این نگاه که حقابه تمام مناطق تامین شود، اگر طرحی اجرا شود که آسیبی به تامین حقابه مناطق مختلف استان نزند و آب مورد نیاز تامین شود، مخالفتی با آن نداریم.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: صادق خلیلیان استاندار خوزستان اهواز استاندار خوزستان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم امینی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹.۳ میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده بود که شاخص برخورداری از آبفا به ۵۷ درصد برسد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها تصفیه‌خانه شازند و آستانه در استان مرکزی است که امروز اولین انشعاب فاضلاب این طرح نصب و مردم از نعمت آن بهرمند شدند.

امینی گفت: اقدام ارزشمند دیگر در راستای حفاظت از منابع آب، بحث استفاده از ظرفیت صنایع برای پساب است که در دنیا نیز مورد اقبال قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، آب‌رسانی به پنج و هفت دهم میلیون نفر جمعیت کشور است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۵ پروژه برای آبرسانی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسیده که یکی از این طرح‌ها، مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شازند و آستانه است که ۱۰ روستا از مزایای آب شرب کیفی آن بهرمند می‌شوند.

امینی ادامه داد: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در این شهر اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص جهاد آبرسانی تاکید کرد: در سطح کشور در راستای تأمین آب پایدار کشور، برنامه‌ای در قالب جهاد آبرسانی به دولت ارائه شده که ۱۰ هزار روستا را تأمین آب پایدار انجام می‌دهد.

امینی تاکید کرد: آبرسانی پایدار به پنج هزار و ۲۰۰ روستای کشور طی ۲ سال گذشته در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر با کمک قرارگاه امام حسن و جهاد آبرسانی پیش بینی شده و این پروژه از طرح‌های اثرگذار بعد از انقلاب است.

امینی افزود: مردم شازند و آستانه با خرید انشعاب فاضلاب آلودگی را از محل زندگی خود جمع کنند و آبفای استان مرکزی نیز در فروش حق انشعاب فاضلاب به مردم این مناطق کمک‌های ویژه به شکل نقد و اقساط را انجام خواهد داد.

کد خبر 6094336

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم