Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:55:08 GMT

خشم شدید انصارالله یمن از شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۸۵۰۰

خشم شدید انصارالله یمن از شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالملک العجری عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه با انتشار توییتی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در جلسه روز گذشته و استقبال آن از تشکیل شورای ریاستی یمن واکنش نشان داد.

العجری نوشت: جای تعجبی ندارد که شورای امنیت از انتقال قدرت از عبد ربه منصور هادی به رشاد العلیمی استقبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا آماده استقبال از هر حاکمی است که از سوی ریاض منصوب شود، حتی اگر این حاکم دیوانه یا فاقد صلاحیت هم باشد بازهم از آن استقبال می کنند. از دیدگاه آنها مشروعیت از سال ۲۰۱۱ موضوعی است که خارج و به طور خاص عربستان سعودی به عنوان قیم قانونی آن تصمیم گیری می کند و هیچ ارتباطی با اراده یمنی ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه، این موضع گیری در صدد مصادره حقوق حاکمیتی، جعل اراده و تحقیر مردم یمن است، و مردم یمن آنرا نمی پذیرند اعلام کرد که یمنی ها با ارتش و کمیته های مردمی خود وارد عمل خواهند شد و این به منظور تحقق مشروعیت و بازستاندن حقوق حاکمیتشان، از هر آنکه فکر می کند که حق مصادره آنرا دارد، است.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل در جلسه چهارشنبه از تشکیل شورای ریاستی یمن از سوی سعودی ها، استقبال کرد و آن را گامی مهم برای تحقق ثبات خواند.

چندی پیش، خبر کناره‌گیری «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری سابق یمن و نیز تشکیل شورای رهبری ریاست‌جمهوری رسانه‌ای شد. در همین ارتباط، «منصور هادی» ضمن اعلام خبر تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری، تأکید کرد که از پست خود کناره‌گیری کرده است. او عنوان کرد که تمامی اختیاراتش به شورای مذکور محول شده است.

بر این اساس، «رشاد محمد العلیمی» ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت. «منصور هادی» همچنین معاون خود را از سِمتش برکنار کرده است. شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی و فراری یمن را برعهده خواهد داشت. شورای رهبری ریاست جمهوری ۸ عضو دارد و «سلطان علی العراده»، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابو زرعه»، «عبدالله العلیمی باوزیر»، «عثمان مجلی» و «عیدروس الزبیدی» از اعضای این شورا هستند.

کد خبر 5466804

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن شورای امنیت سازمان ملل اوکراین فلسطین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین رژیم صهیونیستی آخرین اخبار اوکراین ایالات متحده امریکا عراق پاکستان عربستان سعودی لبنان ایران کرانه باختری شورای رهبری ریاست جمهوری شورای امنیت منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان