Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه متأسفانه در چند روز اخیر شاهد افزایش پلکانی تعداد بستری‌های روزانه کرونا در بیمارستان‌های استان هستیمt اظهار کرد: علا رغم هشدارها و آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برپایی مهمانی‌ها با افزایش آمار بستری‌ها و بیماران بدحال مواجه هستیم

وی با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی‌های انجام گرفته از هفته‌ها قبل از آغاز فعالیت مدارس و دورهمی های ماه رمضان به تشریح تبعات خطرناک عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداخته بودیم، افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته تمامی مراجعین و بیماران بدحال بیمارستان‌ها شرکت در دورهمی ها و تردد در مراکز شلوغ خرید را از عوامل ابتلاء به کرونا اعلام کرده اند و طبق معاینات کادر درمان میزان درگیری و شدت ابتلاء به کرونا نیز در همه بیماران به نسبت بالا گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون ۶۹ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۵ بیمار جدید کرونایی با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند تا روند درمان آنها به سرعت آغاز شود.

محمدیان اردی تصریح کرد: در ۲۴ ساعته گذشته خوشبختانه مورد فوتی به ثبت نرسیده اما ۲۰ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش روند فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

وی بیان کرد: ۱۳ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستانهای پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

تهویه مناسب کلاس و استفاده از ماسک در مدارس ضروری است

محمدیان اردی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اولیا، دانش آموزان و مدارس افزود: استفاده از ماسک هم چنان مورد تاکید بوده و همچنین ضد عفونی کردن کلاس‌های درس و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مورد انتظار است تا فعالیت مدارس تداوم و کم‌آموزی دانش آموزان جبران شود.

وی از دانش‌آموزانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند خواست با دریافت واکسن متناسب با شرایط سنی، در راستای افزایش ایمنی همکاری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: اگر دانش آموزی دارای بیماری بود با تأیید پزشک و هماهنگی مدرسه می‌تواند به صورت محدود در مدرسه حاضر نشود، ضمن اینکه با توجه به اقدامات توجیهی صورت گرفته، مدارس نیز باید مسائل بهداشتی را رعایت و در زمان تشکیل کلاس تهویه هوا انجام شود.

کد خبر 5466862

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شیوع کرونا مدارس واکسن کرونا بوشهر ویروس کرونا گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد انقلاب اسلامی هنر گرد و خاک جام جهانی 2022 قطر ماه مبارك رمضان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی استان اردبیل بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟