Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات دو هیئت به نمایندگی از پارلمان و شورای عالی دولت لیبی به‌منظور رایزنی درباره توافق در خصوص روند قانون اساسی این کشور که به برگزاری انتخابات سراسری، ریاست‌جمهوری و پارلمانی می‌انجامد، روز چهارشنبه در قاهره، پایتخت مصر آغاز شد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از المیادین، استفانی ویلیامز، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی طی مذاکرات کمیته مشترک متشکل از مجلس نمایندگان و شورای عالی دولت لیبی گفت: راه حل نهایی بحران در لیبی در انتخاباتی است که بر اساس قانون اساسی استوار برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت، این مذاکرات با هدف ایجاد قواعد تدوین قانون اساسی برای برگزاری انتخابات آزاد که مشخصه آن اعتبار، شفافیت و فراگیری است برگزار می‌شود.

استفانی ویلیامز در سخنرانی افتتاحیه گفت: مردم لیبی به طور کلی معتقدند که راه حل نهایی برای مسائلی که این کشور از آن رنج می‌برد در گرو برگزاری انتخاباتی است که بر اساس قانون اساسی برگزار می شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس نمایندگان و شورای عالی دولت لیبی گفت: نقش شما برای شنیده شدن صدایتان در حمایت از ۲.۸ میلیون شهروند لیبیایی که نامشان برای رأی‌گیری ثبت شده ، حیاتی است.

ویلیامز همچنین از نقش مصر در میزبانی دور کنونی مذاکرات قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیبی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود
  • برگزاری فینال جام حذفی در استان کرمان با یک پیش شرط
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد