Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی بر همکاری دوجانبه با سازمان بهداشت جهانی درباره ارتقاء ایمنی ترافیک و تعریف پروژه‌های مشترک جدید برای افزایش ایمنی جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با سیدجعفر حسین رئیس دفتر کشوری سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران با موضوع ارتقاء ایمنی ترافیک امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، افندی‌زاده ضمن تقدیر از رئیس دفتر کشوری سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل همکاری‌های میان دو ارگان در زمینه‌های ایمنی ترافیک و پروژه‌های مشترک، اعلام کرد: ایران با دارا بودن بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی اهمیت زیادی به موضوع ایمنی ترافیک می‌دهد.

وی افزود: معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد افزون بر تکمیل پروژه‌های از پیش تعریف و آغاز شده با همکاری WHO، پروژه‌های جدیدی با کمک تیم کارشناسی این معاونت برای افزایش ایمنی جاده‌ای در کشور را تعریف و آغاز کند.

افندی زاده خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته برنامه ارتقای ایمنی ترافیک کشور تعریف شده و در راستای آن قطعا از فعالیت‌های آموزشی، استفاده از تخصص و تجربه کشورهای دیگر و پروژه‌هایی با این مضمون حمایت خواهیم کرد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: اهمیت موضوع بانک اطلاعاتی طرح شده نیز در زمینه تحلیل و برنامه‌ریزی برای کاهش شمار تصادف‌ها و خسارت‌های مالی و جانی مشخص است.

افندی‌زاده گفت: این معاونت درخواست دو حمایت عمده را از WHO دارد؛ نخست حمایت و پشتیبانی در تدوین برنامه‌ها، اقدام‌های ارتقای ایمنی ترافیک، کاهش جانباختگان تصادف‌های رانندگی و مشارکت با کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و دوم، حمایت در تقویت دانش و ارتقای توان نیروی انسانی کمیسیون ایمنی راه‌ها و بهره‌وران مربوط به آن و افزایش ظرفیت‌ها.

وی انجام پروژه‌های آزمایشی با موضوع ارتقای ایمنی ترافیکی در کشور با همکاری WHO را برای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ای موثر شمرد و افزود: در سال‌های گذشته در کشور فعالیت‌های بسیاری برای کاهش تصادف‌ها و تلفات جاده‌ای انجام گرفته است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در نوروز امسال بیش از ۵۰ میلیون خوردوهای سبک در جاده‌های کشور تردد کرد که متاسفانه در بازه ۲۰ روزه نوروز نزدیک به هزار جانباخته در راه‌های کشور داشتیم و این عددی قابل‌توجه است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی این تصادفات سهم ۹۰ درصدی جابه‌جایی کشور از جاده‌هاست و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بالای ایمنی ترافیک است.

افندی زاده موضوع مهم دیگر را رعایت نکردن سرعت‌های مجاز در جاده‌ها دانست و گفت: بیشترین شمار تصادف‌ها نیز در نزدیکی شهرها رخ می‌دهند که به دلیل کم‌توجهی رانندگان به رانندگی با سرعت ایمن است.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی رعایت نکردن سرعت مجاز، خواب‌آلودگی، واژگونی و رعایت نکردن فاصلۀ مناسب از مهم‌ترین عوامل تصادف‌ها به ویژه در دوره نوروزی اخیر است.

وی افزود: یکی از راه‌های نظارت بر رعایت قانون‌ها بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند است و البته مسائل انسانی به ویژه آموزش نقش مهمی دارند.

افندی زاده خاطر نشان کرد: قوانین حوزه ترافیک به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مشکل اصلی رعایت نکردن این قانون‌ها است.

وی ادامه داد: سیستم‌های هوشمند می‌توانند در نظارت بر و جلوگیری از تخطی از قوانین نقش مهمی بازی کنند.

افندی زاده در پایان از حضور حسین در وزارت راه‎‌وشهرسازی و حمایت‌های وی از برنامه‌های ایمنیایی این وزارتخانه سپاسگزاری کرده و تشکیل کمیته‌ای کارشناسی با حضور متخصصان این وزارتخانه و WHO برای بازنگری پروژه‌های گذشته، بررسی مشکلات و تعریف فعالیت‌های جدید برای دستیابی به اهداف این وزارتخانه را مطرح کرد.

اعلام آمادگی WHO برای همکاری با وزارت راه‌ و شهرسازی در زمینه ارتقاء ایمنی ترافیک

در ادامه این جلسه سیدجعفر حسین، رئیس دفتر کشوری سازمان بهداشت جهانی با تایید اظهارات افندی‌زاده آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده و نسبت به دعوت از تیم‌های متخصص بین‌المللی به منظور همکاری با وزارت راه‌و شهرسازی و تبادل دانش و تجربه ابراز تمایل کرد.

وی همچنین بر موضوع طرح شده توسط معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند ترابری و نیز نقش اصلی رفتار و فرهنگ رانندگی در تصادف‌های ترافیکی تاکید کرده و افزود: حدود ۷۰ درصد تصادف‌ها ناشی از رفتار نادرست رانندگی است.

حسین همچنین به اطلاع‌رسانی بهتر در زمینه رعایت نکات بهداشتی مرتبط با کووید ۱۹ در فرودگاه‌های ایران و به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تاکید کرد.

رئیس دفتر کشوری سازمان بهداشت جهانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی، ایران در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در زمین ایمنی ترافیک انجام داده و دارای زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب در عین گستردگی بالا، نیروی متخصص و آگاه بسیار و امکانات ایمنی مدرن است.

وی ملت ایران را ملتی فرهیخته معرفی کرد و افزود: در ایران منابع قانونی، زیرساختی، نیروی خبره و متخصص به حد کافی فراهم است و راه برای فعالیت‌های بهبود ایمنی ترافیک باز است.

حسین تاکید کرد: ایمنی ترافیک اکنون یک موضوع جهانی شده که توجهات بسیار را به خود جلب کرده و سازمان ملل متحد نیز قطعنامه‌ای در همین موضوع به تصویب رسانده است.

به گفته رئیس دفتر کشوری سازمان بهداشت جهانی، ایران در میان کشورهایی است که شمار بالای زخمیان و مرگ‌ومیر در اثر برخوردهای جاده‌ای را دارند،  به همین دلیل WHO مایل است راه‌های افزایش همکاری با دولت جمهور ی اسلامی ایران را بررسی کرده و توان و امکان پشتیبانی خود را برای بهبود ایمنی ترافیک در ایران تبیین کند.

حسین زمینه‌های مهم قابل بررسی برای همکاری را در ایران دو حوزه گردآوری، ثبت و انبارش اطلاعات و مدیریت ترافیک و اعمال قانون دانست و با اشاره به پروژه مدیریت سرعت که هم‌اکنون در ایران با همکاری WHO اجرا می‌شود، گفت: ۳  دانشگاه علم‌وصنعت ایران، تبریز و خوارزمی در کنار تیم‌هایی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و پلیس راه در پیشبرد آن کوشا بوده‌اند و اعلام کردند که برونداد و نتایج این پروژه برای استفاده دیگر اعضای سازمان ملل در یک گزارش جهانی تدوین و منتشر خواهد شد.

وی تمایل سازمان بهداشت جهانی را به ویژه در زمینه‌هایی همچون گردآوری داده، آموزش، طراحی سیاست‌های ایمنی و اجرای اقدام‌های ایمنی اعلام کرد.

اجرای آزمایشی پروژه مدیریت سرعت در ۳ استان ایران با همکاری سازمان بهداشت جهانی

 در این نشست رضا نفیسی، رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشینۀ همکاری مشترک با سازمان بهداشت جهانی در زمینه ایمنی ترافیک، به ارائه توضیحاتی درباره پروژه مدیریت سرعت پرداخت و گفت: این پروژه با همکاری WHO به طور آزمایشی در ۳  استان اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی انجام می‌گیرد و طی آن مشاوران بین‌المللی این سازمان با حضور در راه‌های کشور، تشکیل جلسه‌ها و ارائۀ نکات آموزشی و فنی در پیشبرد پروژه مشارکت داشته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی سازمان بهداشت جهانی ترافیک تین معاون راه و شهرسازی کارشناسی نیروی انسانی نوروز وزارتخانه امام خمینی ملت ایران سازمان ملل متحد قانون پلیس راه سازمان ملل مدیریت بحران خراسان رضوی سازمان بهداشت جهانی وزارت راه و شهرسازی ایمنی ترافیک معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان ایمنی ترافیک اسلامی ایران همکاری WHO رعایت نکردن افندی زاده تصادف ها جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید نمود.

کد خبر 6089700 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند