Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ با پیگیری‌های بعمل آمده مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گسترش ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی کشور اختصاص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، و به نقل از جهاد کشاورزی استان اردبیل، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخشی از اعتبارات بخش مکانیزاسیون کشاورزی از محل تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا ادوات ، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقبال کشاورزان از افزایش ضریب مکانیزاسیون که زیربنای توسعه کشاورزی تجاری است، ادامه داد: تقاضای کشاورزان برای خرید و تهیه تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی رو به افزایش است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اجرای پایاب سد کوثر در استان اردبیل گفت: کشاورزان و بهره‌برداران منطقه امیدوارند این طرح که به مدت دو سال در رکود بوده هرچه زودتر به اتمام رسیده و بهره‌برداری شود.

نظری در این نشست همچنین بر اهمیت نقش و جایگاه وزارت جهاد کشاورزی بویژه در تامین امنیت غذایی و حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان تاکید کرد.

 وی در ادامه یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در راستای توسعه صنعت دامپروری در منطقه دنبال می‌شود را اصلاح دام سبک و سنگین دانست که بازده خوبی از لحاظ تولید شیر و گوشت داشته و نگهداری و پرورش دام برای دامداران صرفه اقتصادی داشته باشد.

 نماینده مردم خلخال و کوثر یادآورشد: باید شرایطی فراهم شود تا دامداران منطقه بتوانند به بهترین نحو ممکن از مزایای کارت دامداری استفاده کنند.

نظری همچنین اصلاح و جایگزینی ارقام دیرگل ده درختان گردو برای مقابله با سرمای دیررس بهاره و جلوگیری از خسارات ناشی از آن طرح سرشاخه کاری درختان گردو و اصلاح نژاد آن با رقم چندلر را ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود ارقام دیرگل ده گردو در منطقه رواج یابد ، زیرا منطقه سردسیری است و سرمای دیررس بهاره باعث از بین رفتن شکوفه‌های درختان گردو شده و خسارت‌های هنگفتی به باغداران منطقه وارد می‌کند.

وی گسترش سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و بهره‌وری حداکثری از آب کشاورزی در خلخال و کوثر را ضروری دانست و افزود: در سالی که مزین به تولید و اشتغال است با بهره‌گیری از علوم و فنون دانش‌بنیان برای اصلاح  نژاد برتر دام و نیز اصلاح باغات شهرستان‌های کوثر و خلخال اقدامات موثری آغاز خواهد شد.

گفتگو| تفکر دانش‌بنیان در دانشگاه‌های کشاورزی شکل نگرفته استخبر خوب برای معامله‌گران محصول‌های کشاورزی در بورس/ معافیت مالیاتی محصول‌های کشاورزی فرآوری نشده"بقعه شیخ عبدالسلام" آرامگاهی ساده در دل مزارع کشاورزی روستای "لنگر" کرمان به روایت تصویر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیکاری را از دغدغه‌های مسئولان منطقه دانست و اظهارامیدواری کرد با گسترش سدهای معیشتی در منطقه زمینه‌ اشتغال و تولید در منطقه بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: عملیات اجرایی سدهای 12 گانه از سال 89 شروع شده و امیدواریم با نگاه واقع‌بینانه مسئولان و دست‌اندرکاران این سدهای معیشتی و حیاتی به مرحله بهره‌برداری رسیده و زمینه‌های اشتغال و تولید را در منطقه فراهم کند.

انتهای پیام/141/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خلخال و کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیش‌گیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 6088403

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی