Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@06:57:08 GMT

انصاف، کلید حل بسیاری از مشکلات است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۸۱۷

انصاف، کلید حل بسیاری از مشکلات است

بعضی صفت‌ها بسیار کلیدی است زیرا درب‌های زیادی را باز می‌کند و از هر دربی مجددا درب دیگری را باز خواهد کرد و به مثابه یک شاه کلیدی است که انسان را از بسیاری رذائل نجات می‌دهد و انصاف یکی از این صفات است.

به گزارش ایران اکونومیست، در دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللّهمّ زَینّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ علی العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین»

«خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پاکدامنی و بپوشانم در آن جامه قناعت و خودداری و وادارم نما در آن بر عدل و انصاف و آسوده‌ام دار در آن از هر چیز که می‌ترسم به نگاهداری خودت ای نگه‌دار ترسناکان»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید سینایی استاد حوزه در شرح کلمه «عدل» در این دعا می‌گوید: همانطور که سید ایام روز جمعه، سید ماه‌ها؛ ماه رمضان، سید شب‌ها؛ شب قدر است در روایت داریم «سَیِّدُ اَلْأَعْمَالِ إِنْصَافُ» [سرور اعمال انصاف است].

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این دعا هم می‌گوییم «خدایا به ما عدل و انصاف را ارزانی کن». بعضی صفت‌ها بسیار کلیدی است زیرا درب‌های زیادی را باز می‌کند و از هر دربی مجددا درب دیگری را باز خواهد کرد و به مثابه یک شاه کلیدی است که انسان را از بسیاری رذائل نجات می‌دهد و انصاف یکی از این صفات است.

این استاد اخلاق یادآور شد: ما در رابطه با کسانی که با آنها تجارت می‌کنیم، همسایگان، برخورد با همسر، فرزندان، قضاوت نسبت به مسئولین و اگر مسئول هستیم نسبت به کسانی‌ که قرار به آنها خدمات بدهیم، باید انصاف داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سینایی تاکید کرد: اگر همین صفت انصاف که در این دعا و برخی روایت‌ها آمده است در کشور ما یا یک جامعه و خانواده به کار گرفته شود، می‌توان گفت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: برای نمونه یک جوانی که از جهات مختلف تحت فشار است و تفریحی ندارد باید منصفانه با او برخورد کنیم یا وقتی همسر ما در خانه منتظر ما است و از صبح تا غروب زحمات زیادی را متحمل شده است باید به خاطر زحماتش با او منصفانه برخورد کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان ، عدل و انصاف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان عدل و انصاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از تاریخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روز‌های پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند.

تمامی دفترچه‌های سوالات نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

نوبت اول کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از تاریخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان سنجش اعلام کنند.

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش پس از برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در تیرماه، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه مردادماه ۱۴۰۳ منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست