Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:07:48 GMT

روند کاهشی فوتی‌های کرونایی در استان فارس ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۹۲۵

روند کاهشی فوتی‌های کرونایی در استان فارس ادامه دارد

گروه استان‌ها_ روند کاهشی فوتی‌های کرونایی در استان فارس ادامه دارد به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در استان ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شیوع بیماری کرونا که این روزها کمتر از موج‌های پیشین شده همچنان یک خطر بالقوه و جدی است که نباید آن را ساده گرفت بلکه باید با مدیریت صحیح زندگی را به روال سابق برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان فارس نیز در این مدت با چالش‌ها و فراز و فرودهایی روبه‌رو بوده است و امروز این استان تنها یک شهرستان با وضعیت قرمز دارد‌ که آن هم شهرستان تازه تاسیس سرچهان است.

براساس آخرین اعلام و رنگ‌بندی که وزارت بهداشت اعلام کرده علاوه بر شهرستان سرچهان که به رنگ قرمز درآمده، شهرستان‌های ارسنجان و خُنج در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های لامرد و مرودشت در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌ها و مناطق استان در وضعیت زرد قرار دارند.

با این وجود تاکید متولیان بهداشت و درمان استان همواره بر این بوده که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید در صدر اولویت‌ها باشد و مردم همچنان زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و 120 هزار و 598 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 625 هزار و 333 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 741 هزار و 815 تست تشخیصی مولکولی بوده که 516 هزار و 247 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 378 هزار و 783 مورد تست سریع انجام شده و 109 هزار و 86 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 63 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 307 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 53 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

بیماران بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به 62 نفر رسیدروز بدون فوتی کرونایی در استان اردبیل/20 نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند

در 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و 16 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دز، به هشت میلیون و 34 هزار و 26 دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 407 هزار و 990 دز نوبت اول، سه میلیون و 107 هزار و 227 دز نوبت دوم و یک میلیون و 518 هزار و 809 دز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمار مثبت شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ ژاله چیان گفت: آمار‌های ثبت شده نشان می‌دهد در ازای هر ۱۳۶ مرد فوت شده در استان ۱۰۰ نفر خانم فوت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت در استان به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.


مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: ۹۸.۳ درصد فوتی‌های استان طی سال گذشته در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

ژاله چیان گفت: یکی از موضوعاتی که از چند سال گذشته در ثبت احوال استان پیگیری می‌شود، بحث الکترونیکی شدن خدمات است.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با همین موضوع سامانه " سهیم " راه‌‎اندازی شده است، ادامه داد: این درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه نیز طراحی و ارائه و در دسترس عموم قرار داده شده است.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟