Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:27:45 GMT

گازرسانی به ۴۹ روستا‌ و دو شهر هرمزگان در دست اجراست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۱۴۷

گازرسانی به ۴۹ روستا‌ و دو شهر هرمزگان در دست اجراست

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فواد حمزوی مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان ظهر امروز اظهارکرد: در حال حاضر، پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹  روستا از جمله ۳۴ روستا در شهرستان بندرعباس که شامل ۲۸  روستا در  دهستان ایسین و تازیان و  ۶ روستا در دهستان گچین ( گچین بالا، گچین پایین، مغ احمد بالا، مغ احمد پایین، دمیلو و کَلمَتَلی )، ۶ روستای محور کوهیج-هرنگ شهرستان بستک(خلوص، فاریاب، گتاو، هرنگ، کوخرد و نهند)، ۴ روستای آل کندی، دهنگ، بیگلرآباد و تدرویه در شهرستان بستک، ۵ روستای گهکم، علی آباد، مبارک حسینی، طاشکوئیه و سید جوذر شهرستان حاجی آباد و همچنین دو شهر کوهیج و تازیان در دست اجراست که روند عملیاتی شدن آنها از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و با به ثمر رسیدن این پروژه های گازرسانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۲۵ خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری پروژه‌های گازرسانی به شهرهای میناب، بندرلنگه، بندر کنگ، فارغان و سرگز احمدی نیز در مرحله پیمانسپاری است.

حمزوی اظهار کرد: گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی از جمله گازرسانی به صنایع محور بندرعباس-حاجی آباد، گل خانه های سرچاهان حاجی آباد، گل خانه های محور گهکم-هاشم آباد و همچنین  بیش از ۴۵۰ روستا در شرق و غرب استان و  ۱۲ شهر از جمله رویدر، جناح، کوشکنار، چارک، لمزان، پهل، سوزا، تیرور، زیارتعلی، سیریک، گروگ و کوهستک  در سال جاری در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد و با گازرسانی به این مناطق نیز  حدود ۱۰۰ هزار خانوار  برخوردار از این نعمت خدادادای می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان بیان کرد: در اواخر سال گذشته نیز با تکمیل گازرسانی به ۳ شهر قلعه قاضی، تخت و بیکاه و ۱۰ روستا(۷ روستا محدوده قلعه قاضی و تخت و سه روستا در محدوه بیکاه) ۹ هزار و ۸۹۴ خانوار دیگر نیز از این نعمت الهی برخوردار شدند.

حمزوی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، تصریح کرد: شرکت گاز استان به عنوان توزیع کننده یکی از مهمترین اقلام سبد انرژی مردم و صنایع مستقر در استان همواره حامی تولید و صنعت بوده است و در راستای تحقق اهداف ترسیم شده توسط رهبری معظم انقلاب برنامه های ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: گسترش محدوده تحت پوشش مشترکان این سوخت پاک و جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع، موجب صرفه جویی قابل توجه و اشتغال آفرینی بسیار خوبی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: گازرسانی هرمزگان بندرعباس گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان