Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

گروه‌های فلسطینی پس از نشست خود در دفتر یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در غزه عموم فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجد الاقصی در روز جمعه برای دفاع از آن در برابر تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر فرا خواندند.

طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که هیچ اعتمادی به تعهدات دشمن صهیونیستی در رابطه با جلوگیری از تعرض شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی ندارند، از همین رو تمامی فلسطینیان را به آماده‌باش کامل برای دفاع از مسجد الاقصی فرا می‌خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه‌ها امت اسلامی و عربی را هم به تحرک گسترده مردمی علیه رژیم اشغالگر قدس و تظاهرات مقابل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این رژیم در سرتاسر جهان برای توقف جنایت‌های آن علیه قدس و مسجد الاقصی دعوت کردند.

این گروه‌ها تاکید کردند که به منظور پیگیری تحولات کنونی در اراضی اشغالی و اتخاذ تصمیمات مناسب، به طور دائم تشکیل جلسه داده و اوضاع را تحت نظر خواهند داشت.

گروه‌های مقاومت فلسطین بر ضرورت وجود تحرک مردمی برای حمایت از جنین و شکستن محاصره آن نیز تاکید کردند.

لازم به ذکر است که دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه روز چهارشنبه اعلام کرد که گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه یهودیان درصدد قربانی در داخل مسجد الاقصی هستند، صحت ندارد!

این در حالی است که تا قبل از این منابع اسرائیلی بارها اعلام کرده بودند که صهیونیست‌ها روز جمعه درصدد تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی و قربانی در داخل آن به مناسبت عید یهودی پسح هستند.

اما اکنون پس از تهدیدات گروه‌های مقاومت فلسطین، این رژیم اعلام کرده که اصلا همچنین تصمیمی اتخاذ نشده است!

با این حال، گروهک‌ها و سازمان‌های تندرو یهودی موسوم به "جماعات هیکل" بار دیگر اعلام کردند که با وجود تهدیدات جنبش حماس، به مسجد الاقصی تعرض کرده و در داخل آن قربانی خواهند کرد.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای بار دیگر اشغالگران اسرائیلی را از هرگونه تعرض به مسجد الاقصی و اقدامات تحریک‌آمیز در داخل آن از جمله قربانی کردن در داخل این مسجد مبارک برحذر داشت.

این جنبش تاکید کرد که چنین اقداماتی بسیار خطرناک و تجاوز از تمامی خطوط قرمز و تعدی به باور و عقیده و احساسات ملت فلسطین و سرتاسر امت اسلامی در ماه مبارک رمضان خواهد بود و مسئولیت تمامی پیامدهای آن متوجه دشمن صهیونیستی خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و خارج هرگز اجازه اجرای این طرح جنایتکارانه را نخواهند داد و قاطعانه در برابر آن می‌ایستند و این توطئه را نقش بر آب خواهند کرد.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: ما در این لحظه تاریخی و روزهای مبارک، بار دیگر از جوانان قهرمان فلسطینی دعوت می‌کنیم به سوی مسجد الاقصی رخت بربسته و آماده دفاع از این مسجد و دیگر مقدسات قدس باشند و همچون دژی محکم در برابر اشغالگران و صهیونیست‌های تندرو بایستند و از قدس و مسجد الاقصی دفاع کنند، چرا که هرچه داریم، از این‌ها (قدس و مسجد الاقصی) داریم.

جنبش حماس، امت اسلامی و عربی را هم به تحرک فوری و جلوگیری از این تجاوز خطرناک و آشکار علیه مسجد الاقصی و احساسات و عواطف امت اسلامی و عمل به مسئولیت‌ تاریخی خود در دفاع از قدس و مسجد الاقصی و حمایت از ملت فلسطین در رویارویی با تجاوزات و تروریسم دشمن صهیونیستی که قبله نخست مسلمانان را هدف قرار داده، فراخواند.

در پایان این بیانیه از هیئت‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز خواسته شد برای جلوگیری از این اقدام خطرناک که ممکن است کل منطقه را به آتش بکشد، اقدامات لازم را انجام دهند.

این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با فلسطینیان در روستای "حوسان" واقع در غرب "بیت لحم"، یک کودک فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

خبرگزاری فلسطینی "وفا" گزارش داد ، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که "محمد فواد حمامره" کودک ۱۴ ساله فلسطینی در نتیجه اصابت ۱۰ گلوله به شهادت رسیده است.

اشغالگران اسرائیلی اجازه حضور آمبولانس‌ها در روستای "حوسان" به منظور امدادرسانی به این کودک فلسطینی را ندادند تا اینکه در نهایت او بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

نظامیان اسرائیلی جسد این کودک فلسطینی را توقیف کرده و از تحویل آن به طرف فلسطینی خودداری کردند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که "عمر محمد علیان"، جوان ۲۰ ساله فلسطینی در درگیری‌های شهرک "سلواد" واقع در شمال شرق رام الله از ناحیه سینه هدف گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

بدین ترتیب شمار شهدای فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی طی ساعات گذشته به ۳ تن افزایش یافت.

قبل از این یک کودک ۱۴ ساله در روستای حوسان در غرب بیت لحم و جوانی ۳۴ ساله در نابلس به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده بودند.

از سوی دیگر، احمد جبریل، مدیر امداد و اورژانس هلال احمر فلسطین در نابلس خاطرنشان کرد که در جریان درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای رژیم اشغالگر در اطراف مقبره یوسف نبی، ۹ شهروند فسلطینی به ضرب گلوله جنگی زخمی و چهار تن به خاطر شلیک بمب‌های گازی دچار حالت سوختگی و ۸۱ تن نیز دچار حالت خفگی شدند.

در همین رابطه، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) سه تن از شهروندان فلسطینی را در استان "نابلس" بازداشت کردند.

منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر "بلال اشتیه" از روستای "تل"، "امیر اشتیه" از منزلش در "رفیدیا" و "حمدی دویکات"، از "بلاطه البلد" بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۲، ۱۱۰۰ شهروند فلسطینی را از کرانه باختری بازداشت کرده است که ۳۰۰ تن از آنها طی ماه گذشته میلادی بازداشت شده‌اند.

در همین رابطه، بیشتر فلسطینی‌ها طی هفته‌های اخیر در شمال کرانه باختری به ویژه در دو منطقه "جنین" و "نابلس" بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل قدس و مسجد الاقصی رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی مسجد الاقصی نیروهای رژیم ضرب گلوله امت اسلامی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)تهدید کرد در صورتی که ارتش صهیونیستی تصمیم به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه بگیرد، با شکست روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در صفحه این جنبش در تلگرام نوشت: آنها ما را تهدید به حمله به رفح می‌کنند، ما به آنها قول شکست می‌دهیم.

به نقل از آناتولی، اظهارات این مقام حماس همزمان با مذاکرات غیرمستقیم در قاهره برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه است.

در عین حال منابع برجسته مقاومت فلسطین روز شنبه به المیادین گفتند که مذاکرات «به دلیل امتناع رژیم صهیونیستی از پایبندی به آتش‌بس دائمی» با یک مانع بزرگ روبه‌رو است.

این منابع به المیادین توضیح دادند که حماس «اصرار دارد که هیچ توافقی بدون متن صریح در مورد آتش‌بس را نمی‌پذیرد».

این پس از آن مطرح شد که یک منبع برجسته در جناح‌های فلسطینی به المیادین تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر و رهبران آن «همیشه مذاکرات را خنثی می‌کنند».

وی اشاره کرد که «نتانیاهو سرسخت است و علاقه‌ای به این مذاکرات ندارد و بازگشت اسیران و خواسته‌های خانواده‌هایشان و جهان را برای توقف جنگ نسل کشی به چالش می‌کشد.

این منبع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، رهبری مقاومت در چارچوب دستیابی به توافقی که خواسته‌های مردم فلسطین برای توقف همه جانبه تجاوز و خروج کامل نیروهای اشغالگر از خاک فلسطین را برآورده می‌کند، انعطاف زیادی از خود نشان می‌دهد.

این منبع به المیادین افزود: مقاومت با چارچوب ارائه شده از سوی میانجی‌ها در راستای دستیابی به توافق و یک معامله جدی برخورد مثبت داشت.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات بین رهبری مقاومت ثابت است و رایزنی‌ها و مذاکرات با میانجی‌ها برای رسیدن به توافق جدی و واقعی ادامه دارد، تاکید کرد که تهدیدات اشغالگران در مورد رفح «نه اراده ملت فلسطین و مقاومت آنها را می‌شکند و نه رهبری مقاومت را در مذاکرات مطیع می‌کند، بلکه موضع آن همچنان قاطع است».

این منبع به المیادین تاکید کرد که «مقاومت برای حفاظت از مردم فلسطین و مقابله با تجاوزات آماده است» و افزود: «جهان باید اشغالگری فاشیستی را مهار و نسل‌کشی را متوقف کند.»

در همین راستا، هیئت حماس اوایل روز شنبه وارد مصر شد تا درباره سند پیشنهادی طرف اسرائیلی برای توافق مذاکره کند.

رسانه‌های مصری گزارش دادند هیئتی از حماس به رهبری خلیل الحیه برای مذاکرات نهایی وارد قاهره شد و از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه خبر می‌دهند.

دوحه در کنار قاهره و واشنگتن نقش میانجی را در مذاکرات با هدف دستیابی به توافق مبادله اسیران صهیونیست با اسرای فلسطینی و آتش‌بس در نوار غزه بین تل‌آویو و حماس بر عهده دارد.

دست کم ۹۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند.

حماس خواستار توافقی است که شامل پایان دادن به خصومت‌ها، خروج کامل ارتش صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و تبادل واقعی اسیران صهیونیست با اسرای فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • رفتار صهیونیست‌ها با زنان فلسطینی قبل از طوفان الاقصی + فیلم
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان