Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@06:03:05 GMT

سقوط ارزش پول ژاپن در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده‌است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۷۹۵

سقوط ارزش پول ژاپن در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده‌است

کاهش ارزش ین واحد پول ژاپن در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح در حدود دو دهه اخیر رسیده است.

از ژاپن تایمز، روز چهارشنبه در معاملات توکیو ۱۲۶ ین در برابر یک دلار خرید و فروش شده که این رقم پایین ترین میزان از ماه مه ۲۰۰۲ تاکنون است.

سقوط ارزش پول ژاپن در برابر دلار آمریکا در بعداز ظهر چهارشنبه زمانی سرعت یافت که "هاروهیکو کورودا" رئیس بانک مرکزی این کشور از تسریع و ادامه ارایه آسان تسهیلات پولی خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوجی سایتو رئیس بخش ارز در بانک سرمایه گذاری و شرکت Credit Agricole در توکیو گفت: تعهد کورودا به تسهیل پولی در زمانی که دلار در حدود ۱۲۵ ین در نوسان بود، دلالان را تشویق کرد تا ارز ژاپن را آزاد کنند.

سایتو همچنین سقوط ین ژاپن تا ۱۳۰ ین دربرابر دلار را نیز پیش بینی کرد.

به گزارش ژاپن تایمز، کاهش سریع ارزش ین در هفته های اخیر به دلیل رویکردهای متضاد دو بانک مرکزی این کشور صورت گرفته است.

فدرال رزرو ژاپن ماه گذشته تصمیم گرفت برای مقابله با تورم فزاینده نرخ های بهره کلیدی را برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ افزایش دهد.

تضعیف و کاهش ارزش ین ژاپن نگرانی ها را در مورد تأثیر منفی آن بر بهبود اقتصادی این کشور از همه گیری ویروس کرونا در زمانی که قیمت انرژی و کالاها در حال بالا رفتن است، افزایش داده است.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سقوط سقوط هواپیما سقوط نفت سقوط بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت