Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:06:00 GMT

امسال جشن گندم در بیجار برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۲۶۳۴

امسال جشن گندم در بیجار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار احمدرضا قاسمی شامگاه امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بیجار که در سالن جلسات مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: دنیای استکبار با تحریم‌ها تلاش کرده تا نظام را به زانو دربیاورد و متاسفانه در بعضی از بخش‌‌ها صدمات جدی وارد نمود.

وی افزود: تنها بخشی که نتوانست صدمه چندان جدی وارد کند بخش کشاورزی بود و این نقش بی‌بدیل کشاورزی در امنیت اقتصادی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار  بیجار با بیان اینکه کشاورزان در خط مقدم این نبرد ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: امروز کشور از پیچ و شیب تند تحریم‌ها عبور کرده که نقش کشاورزان در این راستا تعیین کننده است.

قاسمی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت لجستیکی از جبهه کشاورزی است، افزود: شهرستان بیجار به عنوان قطب کشاورزی حرف‌های مهمی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به جایگاه برتر بیجار در تولید گندم دیم طی سال‌های اخیر در استان و کشور گفت: انتظار از دولت و جهاد کشاورزی نگاه ویژه تر به شهرستان بیجار است.

فرماندار بیجار با اشاره به ظرفیت‌های بالای این شهرستان در تولید گوشت سفید، دامپروری، عسل، آبزیان و پرورش ماهی گفت: در سال‌های گذشته به این استعدادها توجه زیادی نشد.

قاسمی از برگزاری جشن گندم در بیجار خبر داد و خواستار توجه جهاد کشاورزی استان به بحث تخصیص آب مورد نیاز کشاورزان شد.

مجلس پای استغالزایی ایستاده است

نماینده مردم شهرستان ببحار در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: مجلس از تولید حمایت و پای اشتغالزایی ایستاده است.

علیرضا زندیان گفت: مجلس در سال گذشته حمایت تمام عیاری از بخش کشاورزی انجام داده است.

وی با اشاره به مسئله تولید به عنوان محور شعارهای سالیان اخیر گفت: اگر تولید رونق یابد اشتغال درآمد سرانه و کیفیت زندگی ارتقا خواهد یافت.

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: در سال گذشته مصوبات خوبی برای بودجه امسال انجام شد که برخی از آنها کاهش ۲۰ درصدی مالیات واحدهای تولیدی، معافیت از مالیات و عوارض پروژه‌های زودبازده در مناطق محروم، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، احتساب تعرفه آب مصرفی گلخانه‌ها همانند نرخ کشاورزی، پذیرش پروانه چرای دام، چاه و اراضی کشاورزی به عنوان وثیقه تضمینی و ....است.

وی با بیان اینکه در موضوع حذف ارز تدریجی نباید به دهک‌های پایین بی‌توجهی شود تاکید کرد: مجلس پای اشتغالزایی ایستاده است.

زندیان افزایش سهم اراضی کشاورزی از آب سد تلوار، توجه به مکانیزاسیون شدن کشاورزی و تسهیلگری توسط مدیران را از مهمترین مباحث در شهرستان بیجار عنوان کرد.

انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار بیجار زندیان شهرستان بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری اظهار کرد: عملیات وعده صادق اهمیت زیادی دارد و این پیروزی بزرگ فراموش شدنی نیست و این عملیات بزرگ موجب شکست و نابودی دشمنان شد.

وی افزود: ماه اردیبهشت برای ما اهمیت زیادی دارد و سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان و شهرستان بیجار است.

محبیان ادامه داد: در بیست و هشتم اردیبهشت همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به بیجار همایش یاد یاران برگزار خواهد شد.

ادارات میزان پیشرفت پروژه‌ها را برای تخصیص بودجه اعلام کنند

وی در ادامه بر لزوم میزان پیشرفت تکمیل پروژه‌های ادارات شهرستان تاکید و اعلام کرد: لازم است ادارات میزان تکمیل پروژه‌های خود را اعلام کنند تا بودجه لازم تخصیص پیدا کند.

فرماندار بیجار اضافه کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق مراسم با شکوهی در حسینیه بیجار برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین یادواره شهدای منطقه کرانی با حضور مردم مؤمن و خداجوی بیجاری در روستای سراب برگزار می‌شود.

کد خبر 6095003

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • برجسته کاری حجمی فرش بیجار (فیلم)
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری