Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:07:45 GMT

حجت‌الاسلام اراکی: امروز سوءظن عامل اصلی طلاق است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۲۹۳۳

حجت‌الاسلام اراکی: امروز سوءظن عامل اصلی طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی امشب در آخرین شب از سلسله نشست‌های معرفتی و تربیتی مردم شفت در مسجد جامع ولی‌عصر (عج) این شهر، مهم‌ترین تکلیف شیعیان در عصر ظهور را حفظ و مراقبت از پیوندهای مورد محبوب الهی دانست و اظهار کرد: حفظ پیوندهای خانوادگی و پس‌ازآن پیوند اجتماعی از محبوب‌ترین پیوندهای الهی است و شیطان بسیار در برهم زدن آن تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بحران خانواده را مهم‌ترین بحران کنونی دانست و افزود: غرب تمام بنیان خانواده را از بین برده و با همان شدت در تلاش است تا پیوندهای بین خانواده را در بین ایرانی‌ها از بین ببرد.

حسینی اراکی با بیان اینکه باید بنیان خانواده را اسلامی کنیم، گفت: تلاش‌های ابالیس در دنیای کنونی بسیار بنیان خانواده را هدف قرار داده است لذا نباید اسلامی شعار داد و غربی زندگی کرد.

وی کانون خانواده را کانون خداجویی دانست و افزود: خانواده کانونی است که اعضا در آن برای به خدا رسیدن تلاش می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه رسیدن به کمال را مستلزم ریاضت دانست و افزود: انسان در نظام خانواده باید از منیت بگذرد و برای رسیدن به خدا ریاضت بکشد.

حسینی اراکی با بیان اینکه خانواده کانون اصلاح و تربیت است، گفت: بیش از اینکه خانواده کانون تربیت خردسالان و اطفال باشد، کانون تربیت بزرگ‌سالان است.

وی، سوءظن را از مهم‌ترین عامل فروپاشی زوجین برشمرد و گفت: امروزه عامل اصلی طلاق سوءظن داشتن در خانواده و اصلاح نکردن نواقص موجود در مسیر زندگی است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از مزایا و محاسن خانواده را وجود کانون عشق، مودت و محبت دانست و افزود: اگر وجود عشق، محبت و مودت در بین خانواده‌ها نباشد تاب‌آوری خانوادگی و اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و تشکل‌هایی همچون خانواده و اجتماعی از اساس تشکیل نخواهد شد.

حسینی اراکی، فقدان محبت در بنیان خانواده را از عامل عقب‌ماندگی تربیتی عنوان کرد و گفت: اگر در خانواده‌ای عشق و محبت نباشد هیچ‌گاه تربیت نسل رخ نخواهد داد و یک رهایی و واگرایی خانوادگی بروز خواهد کرد.

وی ودیعه محبت و عشق را هدیه الهی به زوجین دانست و گفت: مودت نخستین هدیه الهی به زوجین است که موجب می‌شود این گرایش و جاذبه قلبی تا چندین دهه با ابراز محبت بین زوجین تداوم داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه اگر محبت در زوجین نباشد، زندگی شیرین نخواهد شد، بیان کرد: سال‌ها زندگی مشترک زوجین در فقدان محبت عبث و بیهوده خواهد بود و حلاوت زناشویی معنا نخواهد شد.

حسینی اراکی، کینه و عداوت را از بدترین رذیله‌های اخلاقی دانست و افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، بدترین انسان‌ها کسی است که در دل خود کینه داشته باشد.

وی خانواده را بانک تبادل مهرورزی دانست و گفت: در بانک پول و در خانواده محبت داده و ستانده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه مؤسس تولید مهر و محبت را در کانون خانواده، مادر برشمرد و افزود: در خانواده‌ای که مادر کانون تولید محبت باشد، هیچ نیرویی قادر به فروپاشی آن نخواهد بود.

به گزارش فارس، سلسله نشست‌های معرفتی و تربیتی به مدت ۱۵ شب با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی به همت هیئت رزمندگان اسلام و همچنین هیئت‌امنای مسجد جامع شفت با حضور پرشور مردم به‌ویژه جوانان برگزار شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: آمار طلاق بنیان خانواده چرا طلاق عامل طلاق استاد حوزه و دانشگاه بنیان خانواده حسینی اراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی-اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.»   به گزارش مهر، خزعلی گفت: «طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.»   او گفت: «والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و ازهمین‌رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی-اسلامی هرچه بیشتر در جامعه رواج یابد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انسیه خزعلی: سال گذشته به خاطر فوت ناگهانی یک زن جوان دروغ‌های زیادی منتشر شد و عضویت ایران از کمیسیون مقام زن را لغو کردند معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت/ انسیه خزعلی صدای مخاطبین را خاموش کرد! انسیه خزعلی فرمان برخورد با دختر جیمی جامپ را صادر کرد/ سرکار خانم !‌ شما معاون امور زنان هستید نه رییس حراست ورزشگاه

دیگر خبرها

  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه