Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه‌ها دوباره حضوری شده اند، اما هنوز همه دانشجویان به دانشگاه بازنگشته اند با این حال مطالبه‌گران برای حل مسائل مردم دست به‌کار شده اند.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، آموزش حضوری در همه دانشگاه‌های کشور آغاز شده است. با اینکه برخی دانشگاه‌ها همچنان برای حضور همه دانشجویان کارشناسی آمادگی کامل ندارند، با این حال در روز‌های اخیر روابط عمومی دانشگاه‌ها تصاویری از حضور دوباره دانشجویان در خوابگاه‌ها و فضا‌های دانشگاه را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دانشگاه‌ها مشکلاتی برای تأمین خوابگاه برای همه دانشجویان دارند؛ مسائلی که قبلا هم مطرح بود حالا به دلیل ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشتر به چشم می‌خورد.

 

معاون آموزشی دانشگاه فسا گفته که همه کلاس‌های این دانشگاه حضوری است. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان هم کلاس‌های دانشجویانی که خوابگاه می‌خواهند، از اول اردیبهشت حضوری می‌شود. دانشگاه یزد کلاس‌های درسی کارشناسی‌ها را از ۲۷ فروردین حضوری می‌کند و سرپرست دانشگاه شهرکرد هم گفته که کلاس به صورت تدریجی حضوری می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

تمام کلاس‌های دانشگاه فسا به صورت حضوری است برگزاری کلاس‌های حضوری دانشجویان غیر بومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان از اول اردیبهشت کلاس‌های درس دانشجویان کارشناسی دانشگاه یزد از ۲۷ فروردین حضوری می‌شود بازگشایی دانشگاه شهرکرد به صورت تدریجی است مهلت ثبت نام خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه اراک تا ۲۷ فروردین اعلام شد

 

جان دوباره به تشکل‌های دانشجویی

با حضوری شدن دانشجویان، فعالیت تشکل‌های دانشجویی هم بیشتر از قبل از سر گرفته شده و اولین دغدغه آنان هم مشکلاتی است که حضور دوباره دانشجویان ایجاد کرده است. به همین منظور تریبون آزاد در دانشگاه آزاد همدان برگزار شد. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز هم اعلام کرد که فعالیتش را به صورت حضوری آغاز می‌کند و مراسمی هم با حضور سرپرست و جمعی از مسئولان دانشگاه برگزار کرد. مدیریت ورزشی دانشگاه سمنان هم از فرصت استفاده کرده و جام ورزشی رمضان را برگزار می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

مسابقات ورزشی «جام لیله القدر» در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه آزاد همدان برگزار می‌شود آغاز فعالیت حضوری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

 

جهاد برای در کنار مردم بودن

ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای جهادگران بود تا کنار خانواده‌های کم بضاعت قرار گرفته و برای حتی ساعتی خوشحالی آنان تلاش کنند.

 

دانشجویان قزوینی غذای گرم و گوشت بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع کردند، دانشجویان نهاوندی هم پویش پخت غذای گرم و توزیع نان راه انداختند. جهادگران دانشکده پرستاری ملایر، اما چند روزی میان مردم روستای دهلق رفتند و خدمات پزشکی و درمانی به مردم ارائه دادند.

 

بیشتر بخوانید:

پویش پخت غذای گرم و توزیع نان در نهاوند راه‌اندازی شد توزیع ۱۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان قزوین اردوی جهادی پزشکی در روستای دهلق ملایر برگزار شد

 

سدسازی ادامه دارد

پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد در آذرماه سال ۱۳۹۰ با هدف تامین بلند مدت آب شرب و صنعت بویراحمد توسط وزیر وقت نیرو کلنگ‌زنی شد که هم اکنون و بعد از ۱۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هنوز تملک اراضی انجام نشده است. حالا قرار است قرارگاه خاتم این طرح را ادامه دهد.

ریزگرد‌هایی که در اثر خشکی رودخانه‌های عراق و ترکیه ایجاد شده، به ایران رسیده و علاوه بر محیط زیست، زندگی عادی مردم را با چالش مواجه کرده است. بر اساس مطالعات زمین شناسی، زمینه‌ها و عوامل متعددی، برای پیدایش طوفان‌های گرد وغبار برشمرده شده است که تقریبا فصل مشترک همه آن‌ها تغییرات اقلیمی، تغییر الگوی بارش، مدیریت نادرست آب، تغییرجهت مسیر رود‌ها در قالب سد سازی‌ها و انتقال آب رود‌ها، ویرانی زیستگاه‌ها، جنگل زدایی، بیابان زایی، گسترش کویر‌ها و بی توجهی به توسعه پایدار بوده است.

 

گروهی از دانشجویان دانشگاه اصفهان با مشکلی مواجه شده اند. معاونت آموزشی این دانشگاه در سال ۹۶ تفاهم نامه‌ای با دانشگاه‌های لبنان و کره جنوبی برای تبادل دانشجو امضا کردند که ناقص بود. دانشگاه در سال ۹۷ و ۹۸ برای رشته‌های ادبیات عربی و کامپیوتر دانشجوی ارشد با شرط ادامه تحصیل در لبنان و کره جنوبی می‌پذیرد، اما دانشجویان اعزام نمی‌شوند و به عنوان دانشجوی پردیس در دانشگاه ادامه تحصیل دادند. حالا بدهی ۱۰ میلیون تومانی به نام آنان تحمیل شد با این حال وزارت علوم برای تقلیل این بدهی کمکی به دانشجویان نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

پیشرفت ۴۲ درصدی «سد تنگ سرخ» بویراحمد / تشکیل کارگروه برای تملک و جابه‌جایی روستا‌های زنگ خطر جدی ریزگرد‌ها در جنوب کشور / هورالعظیم؛ کانون اصلی ریزگرد‌ها تفاهم‌نامه ناقص دانشگاه اصفهان با دانشگاه لبنان و کره جنوبی و دردسرهای ناتمام دانشجویان

 

مساله آب؛ داستان حل نشده

شهردار بیرجند اخیرا مبلغی برای بدهی شهرداری اعلام کرده که باعث اعتراض اعضای شورای شهر شده است. حالا علاوه بر اعضای شورای شهر، مجمع مطالبه گران خراسان جنوبی که تعدادی از اعضای این مجمع را دانشجویان تشکیل می‌دهند، از شهردار خواسته اند که با شفافیت اطلاعات دقیق تری درباره بدهی شهرداری ارائه دهد.

 

«مارز»؛ دهستانی در ١٠٠ کیلومتری شهرستان قلعه‌گنج؛ جنوبی‌ترین بخش استان کرمان که ٤٠ روستا دارد. روستا‌هایی که تعداد خانوارش از ١٠٠ و ١٥٠ و ٢٠٠ بیشتر نمی‌شود. وارد محدوده جغرافیایی مارز که بشوی، وارد محدوده فقر شده‌ای. هر چه پیش بروی، به اوج و انتها نزدیک‌تر می‌شوی. اوج فقر، انتهای فراموشی.

پروژه آبرسانی بن-بروجن گفته می‌شود که با تصویب و تصمیم برخی نهاد‌های امنیتی کار خود را آغاز کرده، مورد اعتراض مردم اصفهان قرار گرفته است. این پروژه آب مورد نیاز خود را از زاینده رود تأمین می‌کند و طغیانی، نماینده مردم اصفهان اعلام کرده که این پروژه معیشت مردم و کشاورزان اصفهانی را به خطر می‌اندازد.

 

کلنگ پروژه احداث پتروشیمی میانکاله در استان مازندران در اسفند سال گذشته بر زمین زده شده که این موضوع به جهت آسیب رساندن به محیط زیست منطقه با مخالفت‌هایی از سوی اهالی روبرو شد.

 

بیشتر بخوانید:

دردسر شهردار بیرجند با اظهارات متناقض / شورای شهر درباره بدهی واقعی شهرداری سوال می‌پرسد مرزنشینان کرمان در فقر مطلق / مارز، فقیرترین روستای کشور اجرای پروژه بن-بروجن معیشت کشاورزان و مردم اصفهان را به خطر می‌اندازد اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله فرصت اقتصادی یا تهدید زیست محیطی برای استان مازندران

 

سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رو به پایان است و دانشجویان خود را برای فعالیت بیشتر در سال تحصیلی بعدی یعنی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آماده می‌کنند؛ اگر شیوع کرونا کاهش یابد و دیگر اوج نگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حضوری شدن دانشگاه ها فعالیت تشکل های دانشجویی امتحانات حضوری بیشتر بخوانید دانشگاه ها غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟