Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خَلَجی گفت: درمجموع در مدت زمانی کمتر از یک دهه بیش از سه هزار و ۸۰۰ دستگاه و ادوات غیرمجاز حفاری چاه در اصفهان توقیف شد.

این فعالیت از جمله اقدامات مرتبط با طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است که به دلیل کاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تداوم آن انجام می‌شود.

به گفته او مقایسه سال‌های گذشته با یکدیگر نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰ با توقیف ۷۱۵ مورد بیشترین آمار به ثبت رسیده است و پس از آن سال ۹۷ با ۵۵۲ توقیف بیشترین سهم را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون افزایش گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب در سطح دشت‌های استان به تعداد ۶۲ گروه منجر به گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از قانون شکنی‌ها شده است.

خلجی می‌گوید اقدامات مرتبط با طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مانند توقیف دستگاه و ادوات غیرمجاز حفاری چاه نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و تخصیص اعتبارات کافی است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از سوی دیگر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی هفت گروه عمده اثرگذار شامل کشاورزان، مقامات اجرایی، دانش آموزان، بانوان، روحانیان، تشکل‌های مردمی، قضات و نیروی انتظامی، رسانه‌ها با استفاده از خدمات مشاور راهکار مناسبی برای کاهش تخلفات آبی به شمار می‌رود.

در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری در آبخوان‌ها، وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال ۸۴، برنامه‌های خود در زمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی آغاز کرد.

اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کم‌سابقه‌ای را در نیم‌قرن اخیر سپری می‌کند بطوریکه رودخانه زاینده‌رود در ۲ دهه اخیر از سد چم آسمان در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی به دفعات خشکانده و از مهر سال ۹۹ تاکنون نیز، این موضوع باز تکرار می‌شود که به دنبال آن چالش‌های دیگر مانند کاهش شدید منابع آب زیرسطحی و فرونشست زمین را به همراه داشته است.


منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای اصفهان حفاری چاه آب منابع آب زیرزمینی منابع آب زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد

سیدرضا اسدنژاد جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: مرتکبان هشت هزار و ۵۶۲ فقره تخلفات راهور دیروز در مشهد جریمه شدند که ۲ هزار و ۹۷ فقره از این تعداد تخلف حادثه ساز است.

او افزود: ۴۷ فقره تصادف جرحی نیز دیروز در مشهد رخ داد که در پی وقوع آنها ۵۳ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی دیروز در این کلانشهر رخ داد و عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل وقوع تصادفات است.

اسدنژاد از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین راهور از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی