Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:31:54 GMT

واکنش تهران به گزارش های حقوق بشری آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۴۸۲۲

واکنش تهران به گزارش های حقوق بشری آمریکا

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به انتشار گزارش سالانه حقوق بشر در کشورهای مختلف، از جمله ایران، در سال ۲۰۲۱ از سوی آمریکا گفت: کشوری که بزرگترین ناقض حقوق بشر هم مردم خود و هم ملت های دیگر در سطح جهانی است، صلاحیت اظهارنظر در مورد وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی ضمن ریاکارانه خواندن این اقدام آمریکا، ارائه گزارشات سالانه حقوق بشری از سوی این کشور را با هدف ایجاد انحراف از توجه جامعه جهانی به نقض های فاحش حقوق بشر از سوی آمریکا و همچنین الگوسازی دروغین از خود در حوزه حقوق بشر خواند.

دبیر ستاد حقوق بشر ضمن رد محتوای مربوط به ایران در این گزارش، از وضعیت حقوق بشر در آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: در سال ۲۰۲۱ جامعه آمریکا همچنان از تبعیض نژادی و بی عدالتی رنج برد، پناهجویان و مهاجران در معرض خشونت و آزارهای گسترده قرار داشتند، استفاده از زور و تحریم های ظالمانه و غیر انسانی یکجانبه علیه برخی کشورها شاخص بارز سیاست خارجی آمریکا بود، رفتارهای خشونت آمیز پلیس با مردم ادامه داشت و حتی گسترش یافت، حقوق زندانیان بیشتر از قبل نقض گردید، تعداد بی خانمان ها بیشتر شد، حق سلامت و بهداشت مردم بخاطر سوء مدیریت در قضیه کرونا در معرض خطر جدی قرار گرفت، اعتبار نظام قضایی آمریکا کاهش یافت، همچنانکه اعتماد جامعه جهانی به دمکراسی آمریکایی نیز رو به کاهش جدی است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی گزارش های حقوق بشری حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور به گزارشات مربوط به نیکا شاکرمی
  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا