Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@17:11:13 GMT

تشکیل هسته‌های هنر انقلابی در شهرهای مازندران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۴۹۶۷

تشکیل هسته‌های هنر انقلابی در شهرهای مازندران

مهدی معصومی با بیان اینکه در نقشه راه حوزه هنری تشکیل هسته‌های هنری انقلابی در شهرهای مازندران را هدفگذاری کرده ایم، گفت: افراد دغدغه مند در عرصه هنر انقلاب اسلامی شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهدی معصومی گرجی پنجشنبه شب در دیدار هنرمندان مازندرانی با نماینده ولی فقیه در مازندران که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به همراه ضیافت افطاری برگزار شد، با بیان اینکه نقشه تحول؛رویکرد نوین حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران در گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین امسال کلید زدیم، اظهار کرد: تحول در استان ها ماموریت اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس حوزه هنری استان مازندران با بیان اینکه سند تحول حوزه هنری استان ترسیم و دفاع شده است، افزود: نقشه راه این نهاد انقلابی براساس سند زیست بوم سیاسی، ورزشی، کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، دینی و هنری در طول سه سال طراحی شده است.

وی به پیشینه دینی، فرهنگی و هنری مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش داریم پرچم دار هنر علوی، پهلوانی، سلحشوری و آئینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور باشیم.

معصومی افزود: حوزه هنری در مدیریت جدید تلاش دارد بدون موازی کاری با سایر نهادهای فرهنگی، در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین باشد.

 وی با بیان اینکه هر استانی باید متناسب با شرایط، اقلیم، باورها، سنت ها و... در چارچوب ساختار حوزه هنری برنامه ارائه دهد، گفت: تلاش شده تمام ظرفیت ها و نقاط قوت و ضعف استان، چهره های فرهنگی، هنری، اهالی فرهنگ، ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی و ... در سند تحول دیده شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه در قالب هنرهای تجسمی، عکس، هنرهای نمایشی، چندرسانه ای، انیمیشن و... برنامه هایی تعریف شده، افزود: نقاط قوت و ضعف حوزه هنری در استان نیز برای ترسیم این سند بررسی و کارشناسی شده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران در طی سه سال باید در بخش قالب، موضوع و جامعه هدف مخاطب برنامه داشته باشد، گفت: موضوع این سند«آئین های مازندران پیشران سبک زندگی اسلامی»، قالب سند«مستند، عکاسی، نمایش و تصویرگری» و مخاطب ما «روستائیان» هستند چراکه قاطبه آئین ها و سنت های ما در روستا ها وجود دارند؛ البته دومین دسته مخاطبین ما افراد مناطق حاشیه نشین هستند.

معصومی با بیان اینکه المان های حجمی شهدای خانطومان، حسن یزدانی کشتی گیر جریان ساز را در دست تولید داریم، گفت: کتاب شهدای انقلاب ساری، مستند مفاخر علمی و دینی استان مازندران، مستند مفاخر ورزشی استان، تاریخ شفاهی خانطومان، تاریخ شفاهی کشتی مازندران، تاریخ شفاهی علامه حسن زاده آملی(ره) و زندگی نامه شهدای خانطومان را در دست تولید داریم.

وی از چاپ کتاب شهید هادی باغبانی و شهید قاسمی خبر داد و افزود: کتاب عکس سامون ۲ را در دست تولید داریم.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه بنا برآسیب شناسی حوزه اجتماعی استانداری مازندران ۳۰نقطه آسیب پذیر در مازندران وجود دارد،‌ افزود: جامعه مخاطبین ما در وهله دوم نوجوانان و جوانان مناطق حاشیه نشین استان انتخاب شد چرا که از اسیب های اجتماعی مصون بمانند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی مطالبه رهبری از نهادهای فرهنگی است، اذعان کرد: امید است براجرای درست و به موقع این سند تحول بتوانیم گام استواری در راستای تحقق منویات مظم له در بحث پیاده سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی برداریم.

این مسئول با بیان اینکه در نقشه راه حوزه هنری مازندران تشکیل هسته های هنری انقلابی در شهرهای استان را هدفگذاری کرده ایم، افزود: افراد دغدغه مند در عرصه هنر انقلاب اسلامی شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

معصومی با بیان اینکه تکلیف هنرمند در این سند تحول دیده شده، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد، اجرای مراسم شبیه خوانی با محوریت شهید تعزیه خوان «سید جواد اسدی»، اجرای نمایش های سبک زندگی و آئینی های نمایشی مازندران و...در دستور کار است.

وی از افتتاح استودیوی صدا و موسیقی حوزه هنری مازندران خبر داد و گفت: همه ما دنبال کننده راه شهید آوینی هستیم.تلاش داریم هنر را برای خدمت به جامعه و رشد و شکوفایی جامعه به کار ببندیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه هنری مازندران هنری انقلاب هنر انقلاب سبک زندگی سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد محمدی نوری دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مشترک برخی اعضای ستاد انتخابات این حزب با برخی راه یافتگان به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس ضمن تاکید بر تاثیر مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یکی از ابزارهای اصلاح امور و تقویت هرگونه تصمیمات بر سر رفع مشکلات جامعه از تعیین ۱۶ کاندید مورد حمایت این حزب در انتخابات دور دوم حوزه تهران خبرداد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی نامزدهای مورد نظراین تشکل را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- آقای علی طهرانی مقدم

۲- آقای پیمان فلسفی

۳- سرکارخانم سمیه گلپور

۴- آقای مهدی شریفیان

۵- آقای احمد نادری

۶- آقای غلامحسین رضوانی

۷- آقای علی اصغرپورمحمدی

۸- آقای سیدنظام الدین موسوی

۹- آقای مجتبی زارعی

۱۰- سرکار خانم فاطمه قاسمپور

۱۱- آقای علیرضا سلیمی

۱۲- آقای ابوالقاسم جراره

۱۳- آقای محمد سراج

۱۴- آقای مرتضی محمودی

۱۵- آقای حسن خجسته باقرزاده

۱۶- سرکار خانم سمیه رفیعی

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902310

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • رقابت ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران