Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:38:10 GMT

لزوم ترغیب دانشجویان به مشارکت در فعالیت های فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۰۳۹

لزوم ترغیب دانشجویان به مشارکت در فعالیت های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابراهیم تقی زاده با اشاره به دوران پسا کرونا و بازگشت مجدد دانشجویان به فضاهای دانشگاهی گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه باعث شادابی تحرک و پویایی می‌شود و غنی سازی فعالیت‌های فرهنگی با حمایت رؤسای استانی و مدیران، دانشگاه پیام نور را با توجه به گستردگی در سراسر کشور، به دانشگاهی تأثیرگذار در ابعاد فرهنگی، تربیتی و پرورشی تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه پیام نور در نشست با رؤسا و مدیران فرهنگی استان‌ها به نقش محوری دانشجویان پیام نور در کل دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور در اقصی نقاط کشور و حتی در مناطق محروم حضور دارد، امکان مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی بیش از دیگر دانشگاه‌ها است و در بسیاری از استان‌ها انجمن‌های علمی و دانشجویی و کانون‌های بسیج دانشجویی به مراتب فعال‌تر و پویاتر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بهترین دانشجویان را در کشور به خود اختصاص داده است گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور از نظر اخلاقی و تحصیلی تراز متفاوت‌تری نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور دارند.

وی تخصیص بودجه مناسب به فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید را در اولویت دانست و اظهار داشت: تلاش ما این است که با افزایش بودجه فرهنگی، امکان رشد جنبه‌های فرهنگی، دینی و ارزشی دانشجویان را با مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی ارتقا دهیم.

تقی زاده بر همکاری و تعامل رؤسای استانی برای تحقق این امر تاکید کرد و افزود: با حضوری شدن دانشگاه، دانشجویان انتظارات بیشتری برای برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های علمی، همایش‌ها، برنامه‌های ورزشی و کرسی‌های نظریه پردازی و…خواهند داشت و این امر جز با با همکاری، همیاری و تعامل رؤسای استانی محقق نخواهد شد.

وی همچنین بر لزوم کسب درآمدهای اختصاصی از سوی مراکز استانی دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: هر چه اتکا به بودجه عمومی کاهش یابد، استقلال دانشگاه بیشتر خواهد شد.

کد خبر 5467366 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم تقی زاده دوران پساکرونا دانشگاه پیام نور وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش آزمون دکتری تخصصی سازمان امور دانشجویان دوره دکتری پذیرش دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی حکم انتصاب وزارت علوم شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران ثبت نام دانشجویان فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان

مردم غزه با نگارش پیام‌هایی بر روی چادرهایی که در آنها زندگی می‌کنند، از جنبش‌های دانشجویی سراسر جهان برای حمایت از فلسطین قدردانی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چادرهای آوارگان در رفح حاوی پیام‌های حمایت و تشکر از دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان به ویژه دانشگاه های آمریکایی است که خواستار پایان دادن به نسل کشی جاری در غزه برای دویست و چهارمین روز متوالی هستند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 600 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور