Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر کل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت ناشی از سامانه بارشی در این استان هشدار داد. - اخبار استانها -

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به آسمان این استان از روز شنبه ظهر اظهار داشت: این سامانه که تا بعد از ظهر روز دوشنبه فعال است سبب بارش باران و رگبار و رعد و برق و مه آلودگی در غالب نقاط استان شده و در روز دوشنبه تمرکز بارش ها در نیمه شرقی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز گفت: احتمال وجود صاعقه و تگرگ در نقاط مستعد استان سمنان وجود دارد.

نادیا میرشجاع گفت: وزش باد شدید در قالب نقاط و همچنین گرد و خاک برای برخی نقاط استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش نسبی دمای هوا بین 5 تا 10 درجه نیز خواهیم بود تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل رگباری بودن بارش ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره احتمال خسارات ناشی از باد نیز هشدا داد و گفت: احتمال خسارت ناشی از تگرگ و صاعقه و خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی  نیز وجود دارد.

میرشجاع گفت: امکان اختلال در تردد در محورهای استان به دلیل بارش باران و لغزندگی و مه آلودگی و کاهش دید وجود دارد.

وی گفت: لایروبی جوی‌ها، آبراهه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد محورهای استان، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت است، استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی  توصیه می‌شود.

هواشناسی ایران 1401/01/26؛ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی/ احتمال سیلاب ناگهانی در 22 استانهواشناسی استان سیستان و بلوچستان 2 هشدار سطح زرد صادر کردهواشناسی ایران 1401/01/24؛ بارش 5 روزه باران در برخی مناطق کشور/ پیش‌بینی کاهش آلودگی ناشی از گردوخاکهواشناسی کرمانشاه هشدار سطح زرد اعلام کرد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به احتما سرمازدگی محصولات کشاورزی گفت: پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید توصیه می‌شود و نیاز است تا کشاورزان تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی و تگرگ و صاعقه را داشته باشند.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه بارشی استان سمنان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی