Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی طبیب زاده گفت: کشاورزی به اندازه کافی ضرر ده هست اما خسارت هایی که می تواند با تحقیقات دانش بنیانی کاهش یابد همچنان بر زمین مانده بنابراین همت همه دستگاه ها را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از" راه آرمان " سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی موضوع شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی  را بررسی خسارت پسته  عنوان کرد و گفت: در ابتدای سال جاری به باغات و محصول پسته ناشی از سرما زدگی ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است و خسارت ما در ذنجیره این محصول آسیب خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر حداقل های مراقبتی  از محصول پسته انجام شده بود این میزان خسارت سنگین زده نمی شد به طور مثال یک باغ با هوشمندی جلوی خسارت را با ایجاد گرما گرفته است و باغ کنار ان در هکتار بالاتر نتوانسته و خسارت دیده است.

طبیب زاده عنوان کرد: کشاورزی ما در زمان کاشت و ... خودش مشکل دار هست و درست بعد از به ثمر نشستن، بعد سرما آن را از بین ببرد و هر ساله هم این موضوع تکرار می شود بنابر این همت شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی و تمام دست اندر کاران به دنبال رفع ریشه ایی این خسارت در کشاورزی باشد.

وی تاکید کرد: بخش کشاورزی به اندازه کافی ضرر ده هست اما خسارت هایی که می تواند با تحقیقات دانش بنیانی کاهش یابد همچنان بر زمین مانده بنابراین همت همه دستگاه ها را می طلبد.

طبیب زاده از کرمی شرکت دانش بنیان  ویرا ژرف در پیشگیری از خسارت باغات خواست تا به عملکرد بپردازد.

کرمی گفت: کار اصلی ما پردازش تصویر و پهپاد است و با عنوان ویرا لیبل در عرصه هوش مصنوعی و ... به راحتی توانسته ایم یک پایگاه داده را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما در کشاورزی می توانیم خدمت داده ایی معرفی کنیم ضمن بررسی زمین و حتی مکان هایی که به صورت هوشمند می توان خسارت ها را کاهش داد.

کرمی عنوان کرد: تشخیص آفت و میزان تولید تعداد درخت هایی که مشکل دارند و رقمی که  بیمار محسوب می شود را از طریق پایگاه داده می توانیم از طریق هوشمند مصنوعی پهپاد ضمن بررسی سم پاشی هوشمند را هم انجام دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان با بیان اینکه شمارش درختان، گرده افشانی و حتی سم پاشی ها را به صورت هوشمند می توانیم انجام دهیم، افزود: ساخت چند برنامه نرم افزاری و ایجاد پایگاه های داده محصول برای کشور امریکا ساخته ایم و پروژه های تحقیقاتی بر روی مزارع ذرت را به اتمام رساندیم بنابراین تجربه ایجاد این طرح ازمایش شده برای کرمان را نیز داریم. 


در ادامه ترابی مسول کشاورزی اتاق بازرگانی گفت: کمیسیون کشاورزی باغات را بررسی و خسارت را براورد کنند بنابر این در همه شهرستان ها حضور پیدا کردیم و هم محصول امسال و هم سال اینده به علت سرما خسارت دیده است.

وی تاکید کرد: خسارت روزه به روز خودش را بیشتر نشان می دهد و هرچه هوا گرمتر شد پسته های مانده بر درخت هم ریخت و نهال سال بعد هم از بین رفت .


رضایی نیز در ادامه  تاکید کرد: ۸۰ درصد و عددی حدود ۱۶۰  هزار تن هکتار از باغات پسته خسارت دیده است و ما ۶۵ هزار تن پسته را از دست داده ایم و حدود ۳۵ درصد پسته بر روی درخت باقی  مانده است.

وی دومین معضل را تمدید پروانه بهره برداری چاه ها دانست و گفت: تصویب دریافت اب بها مشکل ایجاد کرده است و در این منطقه ضمن اینکه پروانه بهره برداری چاه ها تمدید نشده اند درخواست داریم که  اجازه اب دهی از چاه های پلمپ شده را  سازمان اب منطقه ایی صادر کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟