Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:46:34 GMT

سنگ نگاره 4500 ساله در فارس در حال تخریب

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۰۷۰

سنگ نگاره 4500 ساله در فارس در حال تخریب

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، سنگ نگاره کورانگون که قدمت آن به ۴۵۰۰ سال و مربوط به دوره عیلامیان است به دلیل سرما، گرما و در قرار گرفتن معرض باران‌های اسیدی مخدوش شده است.

مدیر اداره میراث‌فرهنگی شهرستان رستم گفت: این اثر ارزشمند از طرفی استحکام بخشی نشده واز طرف دیگر حفاران غیر مجاز به طمع این که شاید دارای اشیاء عتیقه باشد اطراف آن را حفاری کرده اند که توانستیم چند گروه از این سود جویان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به این که کمبود بودجه برای مرمت و استحکام بخشی نقش برجسته کورانگون و همچنین نبود میراث بان باعث شده تا نقش برجسته کورانگون آسیب ببیند گفت: درشهرستان رستم ۹۰ اثر تاریخی وجود دارد که عمدتا در کوه‌ها پراکنده هستند و تنها یک نفر میراث بان دارند.

محمودی از مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی خواست تا بودجه‌ای کافی برای مرمت و حفاظت از این اثر تاریخی کهن تخصیص بدهند.

وی خطاب به سودجویان و حفاران غیر مجاز گفت: سنگ نگاره کورانگون قبلاً توسط کاوشگران ایرانی و خارجی به صورت قانونی کاوش شده و هیچ گونه اشیاء عتیقه‌ای ندارد.

محسن نژاد سرپرست سازمان میراث‌فرهنگی فارس هم گفت: محافظت و ترمیم واستحکام بخشی نقش برجسته کورانگون در دستور کار قرار گرفته وتا دوماه دیگر عملیات مرمت آن آغاز میشود.

نقش برجسته کورانگون در سی ام خردادماه سال ۱۳۱۵ به شماره ۲۵۴ ثبت ملی شده است.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان رستم میراث فرهنگی عتیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ محمد رحمانی از افتتاح میز خدمت دریافت شناسه یکتا در بجنورد خبردادو گفت: اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون برای دریافت خدمات مختلف باید شناسه یکتا داشته باشند.
وی با بیان اینکه اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند افزود: پس از این مهلت، مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.
میز خدمت دریافت شناسه یکتا در میدان کارگر بجنورد افتتاح و آماده خدمات رسانی شد، اصناف و بازاریان می‌توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر این مکان به اتاق اصناف شهرستان‌ها مراجعه کرده و برای دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • (ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • (تصاویر) زورخانه پهلوان رستم