Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@14:30:05 GMT

فراخوان سومین دوره جشنواره تئاتر افرا منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۷۰۴۶

فراخوان سومین دوره جشنواره تئاتر افرا منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عمارت نوفل‌لوشاتو سومین دوره جشنواره افرا را با عنوان «جایزه بزرگ استاد ناظرزاده‌کرمانی» در دو بخش دانشجویی (مونولوگ) و صحنه‌ای (حرفه‌ای) برگزار می‌کند.

داود نامور دبیری این جشنواره را که تیرماه امسال (۱۴۰۱) برپا می‌شود، بر عهده دارد.

بخش دانشجویی (مونولوگ) این جشنواره شامل دو قسمت «متعارف» و «اجرا» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مونولوگ «متعارف» فقط مختص دانشجویان رشته نمایش است. این بخش از جشنواره پذیرای آثاری خواهد بود که در عین نوآور بودن، برای بازتاب متعارف این شیوه اجرایی در بخش صحنه‌ای مناسب باشد. متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره و مدارک مورد نیاز شامل متن نمایشنامه در سه نسخه چاپ‌شده و یک لوح فشرده حاوی فایل ورد و پی‌دی‌اف را در مهلت مقرر به دبیرخانه تحویل دهند. بخش مونولوگ «اجرا» پذیرای آثاری تک نفره خواهد بود که بیشتر مبتنی بر نامتعارف بودن است و ویژگی‌های اجرائی و تجربی جدیدی در حوزه اجرا به شمار می‌آید و شامل آثاری است که با محوریت تجربه‌های اجرائی (پست دراماتیک، آلترناتیو، ضد جریان، انواع تجربیات رقص معاصر و...) تولید شده باشند. متقاضیان شرکت در این بخش نیز می‌بایست فرم شرکت در جشنواره و مدارک مورد نیاز شامل سه نسخه از طرح اجرائی چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل ورد و پی‌دی‌اف را در مهلت مقرر به دبیرخانه تحویل دهند.

جوایز این جشنواره شامل جوایز نقدی و لوح زرین در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، بازیگری زن، بازیگری مرد و کارگردانی است که به نفرات برتر اهدا خواهد شد و اجرای عمومی در عمارت نوفل‌لوشاتو شامل سه گروه برگزیده جشنواره می‌شود.

مهلت ثبت‌نام و تحویل مدارک از ۲۶ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت۱۴۰۱، زمان اعلام متون یا طرح پذیرفته شده برای بازبینی ۱ خرداد ۱۴۰۱، زمان بازبینی ۱۵ دقیقه از آثار پذیرفته شده در مرحله اول ۱۶خرداد تا ۲۱خرداد۱۴۰۱، زمان اعلام پذیرفته‌شدگان مرحله بازبینی ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ و زمان برگزاری جشنواره در عمارت نوفل‌لوشاتو تیر ۱۴۰۱ خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه جشنواره تئاتر افرا به نشانی تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، نبش تقاطع رازی، روبروی سفارت واتیکان، شماره ۱۸ نسبت به ارائه مدارک لازم و ثبت تقاضای حضور خود در بخش‌ رقابتی جشنواره افرا اقدام کنند.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1622053

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر تئاتر خصوصی نمایشنامه بازیگران تئاتر کارگردانان تئاتر نوفل لوشاتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»