Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: اتحادیه اروپا از تصمیم غیرموجه و بی اساس فدراسیون روسیه برای اخراج ۱۸ عضو هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در فدراسیون روسیه ابراز تاسف می کند. دیپلمات های اتحادیه اروپا وظایف خود را در چارچوب و با احترام کامل به کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا اقدام روسیه را «تلافی‌جویانه و گزینشی» خواند که منجر به انزوای بیشتر مسکو خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از روسیه می‌خواهد تا تجاوزات خود به اوکراین را متوقف کند و به قوانین بین‌المللی و رویکرد همکاری در روابط بین‌المللی خود بازگردد.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو ۱۸ کارمند دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه را به تلافی اخراج ۱۹ دیپلمات روس در اوایل ماه جاری توسط بروکسل اخراج کرده است.

اتحادیه اروپا در ۵ آوریل به ۱۹ دیپلمات روس دستور داد تا به دلیل "شرکت در فعالیت های مغایر با وضعیت دیپلماتیک خود" بلژیک را ترک کنند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در روسیه را احضار کرده و یادداشت اعتراضی به وی تحویل داده است.

در این بیانیه آمده است: «طرف روسی اعلام کرد که اتحادیه اروپا مسئول تخریب مداوم ساختار گفتگو و همکاری دوجانبه است که شکل‌گیری آن دهه‌ها طول کشید.» بر اساس این بیانیه دیپلمات های اتحادیه اروپا باید هر چه سریعتر روسیه را ترک کنند.

تنش‌ها میان روسیه و اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین تشدید شده است. اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده تا این کشور را وادار به عقب نشینی کند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا بلژیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا بلژیک روسیه اتحادیه اروپا بلژیک اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها