Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:24:49 GMT

مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به ۷ شهرستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۷۸۳۸

مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به ۷ شهرستان افزایش یافت

به گزارش ایرنا، پیش از این دو شهرستان جاجرم و شیروان در وضعیت رنگبندی قرمز کرونایی قرار داشت که با روند افزایشی مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید از روز جمعه ۲۶ فروردین، شهرستان های بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و رازوجرگلان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

شهرستان فاروج نیز در همان وضعیت نارنجی کرونایی باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

بستری ۱۵۸ بیمار کووید ۱۹

دکتر سید جواد پورنقی روز جمعه اظهار داشت: با بستری ۴۲ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۱۵۸ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

وی با درخواست از شهروندان بر رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی، یادآور شد: همچنان به شهروندان توصیه می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی و بویژه واکسیناسیون را جدی بگیرند تا شاهد بازگشت وضعیت کم خطر کرونایی به استان باشیم.
پورنقی یادآور شد: هم اینک افزون بر ۹۵ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۵۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد