Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که واشنگتن عمیقا از خشونت امروز در قدس اشغالی نگران است.

 سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن تصریح کرد: "از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتندار باشند، از اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌ها خودداری و وضعیت تاریخی موجود در حرم‌الشریف/ کوه معبد را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادامه داد: از مقامات فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم برای کاهش تنش‌ها و تضمین امنیت همه با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که وزارت خارجه آمریکا از نزدیک تحولات را پیگیری و دنبال می‌کند و به تماس نزدیک با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و فلسطینی برای کاهش تنش‌ها ادامه خواهد داد.

سحرگاه امروز(جمعه) اشغالگران صهیونیست بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند و شماره شهدای فلسطینی طی دیروز و امروز به هفت نفر افزایش یافت؛ ۶۷ فلسطینی نیز تاکنون زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، الجزیره روز جمعه گزارش کرد: اشغالگران قدس شریف به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و ده‌ها فلسطینی را در دو روز اخیر مجروح کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های مداوم در مسجد الاقصی ۶۷ مجروح فلسطینی به بیمارستان‌های قدس اشغالی انتقال داده شدند.

طی ۱۵ روز گذشته تا امروز، ۲۰ فلسطینی به دست نیروها اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند. صهیونیست‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان حملات خود را به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش داده‌اند.

شمار صهیونیست‌هایی که در این مدت در عملیات مقاومت در کرانه باختری کشته شدند ۳ نفر و شمار زخمی‌های آنها نیز ۳۴ نفر است.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی گفته که همچنان مجروحانی در مسجد الاقصی هستند اما نیروهای اشغالگر صهیونیستی مانع ورود آمبولانس‌ها برای انتقال زخمی‌ها می‌شوند.

او می‌گوید یک بیمارستان صحرایی برای درمان مجروحان در مرکز اورژانس بیت المقدس دایر شده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی از گلوله‌های فلزی و گاز اشک آور برای سرکوب نمازگزاران در صحن‌های مسجد الاقصی استفاده کردند.

خبرگزاری فلسطین هم گزارش کرده که تعداید از نمازگزاران همچنان در داخل مسجد الاقصی و قبه الصخره(گنبد طلایی) حبس شده‌اند و نیروهای اشغالگر صهیونیست تمام درهای منتهی به مسجد الاقصی به جز «باب حطه» را بسته اند.

برچسب‌ها مسجدالاقصی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجدالاقصی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی