Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:56:31 GMT

تجمع چند هزار نفری در حمایت از روسیه در صربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۸۴۶۵

تجمع چند هزار نفری در حمایت از روسیه در صربستان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی گزارش دادند چند هزار نفر از ساکنان شهر «بلگراد» پایتخت صربستان، در یک تظاهرات گسترده در حمایت از روسیه شرکت کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، دلیل برگزاری این رویداد به نام «نه از طرف من»، رأی موافق صربستان به اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان دهندگان این تجمع، گروه «گشت مردمی» به ریاست دمنیان کنژویچ و جنبش «اُبراز» به ریاست ملادن اوبرادوویچ بودند که پیش از این در ماه مارس تجمعاتی در حمایت از روسیه برگزار کرده بودند.

بر اساس این گزارش، حدود ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی، صدها نفر در مرکز بلگراد، در نزدیکی بنای یادبود نیکلاس دوم، روبروی ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند. سپس تعداد آنها به چندین هزار رسید.

به نوشته ریانووستی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، پرچم‌های روسیه، صربستان، جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، و پرچم سیاه-زرد-سفید امپراتوری روسیه را به همراه داشتند. برخی از آنها تی‌شرت‌هایی با علامت Z پوشیده بودند.

تظاهرات‌کنندگات خیابان اصلی کرالیا میلانا را مسدود کردند و سپس در یک ستون از مرکز شهر عبور کردند و از کنار ستاد کل، وزارت دفاع، دولت و وزارت خارجه صربستان گذشتند.

بر این اساس، شرکت‌کنندگان شعارهایی مانند «کریمه روسی است»، «کوزوو صربستانی است»، «صرب‌ها و روس‌ها برای همیشه برادرند» سر دادند. آنها همچنین در مقابل سفارت بلاروس شعارهایی در حمایت از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور سر دادند.

 

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: بلگراد صربستان اوکراین جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است

معراجی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه خبر در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان خصوصا آمریکا علیه صهیونیست ها و حمایت غربی ها از آن ها اظهار کرد: درباره تظاهرات دانشجویان در آمریکا باید نکته‌ای را در نظر بگیریم که این بخشی از خروش افکار عمومی جامعه علیه یک رویدادی است که وجدان عمومی بشریت را جریحه دار کرده و تبلور آن را در دانشگاه های آمریکا می بینیم . اکنون ما با قشر دانشجو و جوانی طرف هستیم که دارای هدف و پایگاه ویژه‌ای مانند دانشگاه هستند که قابلیت همگرایی را برای این قشر به وجود می‌آورد.

وی گفت: صرفا نباید این تظاهرات و ضدیت با اقدامات اسرائیل را مربوط به دانشجویان بدانیم اما آن چیزی که می‌شود به صورت ملموس توجه کرد آن است که تشکل یافتگی این دانشجویان یک و یژگی خاص است.

وی ادامه داد: زمانی که از جنبش‌های دانشجویی حرف می‌زنیم باید  به دهه ۱۹۶۰ میلادی توجه کنیم. در آن زمان آمریکا درگیر جنگ ویتنام بود و تظاهرات دانشجویان در آن زمان باعث توقف و دست کشیدن آمریکا در جنگی  شد که خود هم می دانستند دستاوردی ندارد و تنها جنگی فرسایشی است و با تلفات زیادی همراه است.

معراجی در انتها گفت: آن زمان آمریکایی ها با نیروهای خود درگیر جنگی تن به تن بودند. اما  امروز،  حمایت‌های مادی و معنوی دولت آمریکا باعث خروش دانشجویان در این کشور شده است و به شکلی خاص آن را در دانشگاه کلمبیا دیده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • جام ملتهای فوتسال آسیا | ازبکستان سوم شد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ