Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر «محمد جمالیان »روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تداوم روند افزایشی میزان مراجعات و  بستری مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید، هفت شهرستان اراک، خنداب، کمیجان، شازند، آشتیان، تفرش و فراهان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونایی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های ساوه و  خمین در وضعیت نارنجی(پرخطر) و همچنین شهرستان‌های زرندیه، دلیجان و محلات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ کدام از شهرستانها در وضعیت آبی کرونایی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: هفته گذشته ۲ شهرستان خنداب و کمیجان در وضعیت زرد کرونایی داشتند که اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و همچنین شهرستان ساوه نیز از وضعیت زرد به نارنجی کرونایی تغییر یافت.

جمالیان ادامه داد: پس از پایان تعطیلات نوروز، موارد ابتلا به بیماری کرونا و بستری بیماران در مراکز درمانی استان ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته و تاکنون سه هزار و ۱۹۴ مورد فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شده است.

وی با اشاره به علل افزایش موارد ابتلا در استان مرکزی گفت: اکنون در تمام مراکز، مدارس و آموزشگاه‌ها روند عادی زندگی شکل گرفته و درصدی از گروه‌های هدف نیز نسبت به انجام واکسیناسیون خود تاکنون اقدام نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: ۲۰ درصد از افراد ۵ تا ۱۲ سال در استان مرکزی که بسیار در معرض خطر هستند واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و همچنین میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز در این جامعه هدف ضعیف است که می‌طلبد خانواده‌ها در این راستا حساسیت ویژه تری داشته باشند و اقدامات لازم را در خصوص انجام واکسیناسیون انجام دهند تا ضریب ایمنی در این افراد افزایش یابد.

جمالیان یادآور شد: اکنون ۵۵ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند و ۱۲.۷ دهم درصد موارد شهرهای قرمز در کل کشور مربوط به استان مرکزی است.  

وی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه ترانزیتی کشور واقع شده و بیشتر سفرها از این استان صورت می‌گیرد طبیعی است موارد ابتلا بیشتر باشد اما نیاز است مردم و مسئولان همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اکنون سویه جدید بیماری کرونا با عنوان EX است که می‌تواند تهدیدی بزرگ برای کشور و استان باشد که موارد ابتلای این سویه جدید در دیگر کشورها ملاحظه شده و یک مورد نیز در بوشهر مشاهده شده و به طور حتم وارد استان مرکزی نیز می شود.

جمالیان تصریح کرد: میزان سرایت پذیری این سویه جدید، بسیار بیشتر از  امیکرون است و در نتیجه شاهد افزایش موارد ابتلا از نیمه اردیبهشت ماه خواهیم بود که رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته ضروری است.

وی گفت: این مهم نیز باید مدنظر اقشار مختلف جامعه باشد که کادر بهداشت‌ و درمان نیز طی دو و نیم سال گذشته در راستای کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ از هیچ‌ کوششی دریغ نکردند و انتظار می‌رود تعامل و همکاری لازم را در این راستا داشته باشند تا مدافعان سلامت با انرژی بیشتری در مراکز درمانی برای درمان بیماران حضور یابند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی، در جریان سفر به شهرستان ساوه، اظهار کرد: ساوه از شهرستان‌های مهم استان مرکزی و برخوردار از مزیت صنعتی و کشاورزی است و این مزیت همراه با تعدد اقوام و برخی ویژگی‌های خاص ضریب امنیتی به این شهرستان داده و آسیب‌هایی را متوجه آن کرده است.

وی افزود: بررسی میدانی دغدغه‌ها، مشکلات و اتخاذ راهکار برای برطرف کردن آن در این سفر مورد تاکید قرار دارد و در دیدار با مسئولان این حوزه قضائی مسائل مبتلا به مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت؛ بازدید تفصیلی از حوزه قضائی شهرستان نیز نشان داد که اهتمام جدی در دستگاه قضائی برای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه وجود دارد که می‌توان به موضوع ساماندهی آرشیو الکترونیک پرونده‌ها و نیز تشکیل منظم جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی و مصوبات گره گشای آن در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد که از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنایع مستقر در بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: افزون بر ۷۰ درصد پرونده حوزه صنایع و حل اختلاف بین کارگر و کارفرما منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی جرایمی که در این شهرستان به وقوع می‌پیوندند با اقدامات پیشگیرانه و کارشناسی، قضا زدایی شده است، گفت: در بخش تصادفات شاهد کاهش جرایم هستیم و امید است دستگاه قضائی ساوه با همراهی مراجع انتظامی بتواند با جرایم خشن نیز برخورد کند و برای مجرمان حرفه‌ای ایجاد ناامنی شود تا در شهرستان ساوه امنیت پایدار برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین جزایی ضمن بازدید از زندان ساوه، گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زندانیان آزاد شده از زندان که یک حرفه مشخص را در زندان آموزش دیده و یا در کارگاه‌های وابسته به زندان حرفه آموزی کردند تخصیص داده شده است تا بتوانند پس از آزادی برای تأمین معیشت خود و خانواده اقدام کنند.

وی در خصوص باز اجتماعی شدن زندانیان نیز گفت: سیاست قوه قضائیه در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های حرفه آموز نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای است تا زندانی در مسیری هدایت شود که با فراگیری حرفه‌های متناسب با توانی که دارد توانمند شود تا بتواند با انتخاب شغل مناسب به جامعه بازگردد.

کد خبر 6090404

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز