Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم، «منطقه‌ای» است، گفت: به شورای عالی آموزش و پرورش درخواست دادیم که امتحانات پایه ششم به صورت هماهنگ استانی برگزار شود که هنوز جوابی دریافت نکردیم.

به گزارش قدس آنلاین، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری امتحانات دبستانی‌ها، اظهار کرد: امتحانات پایان سال تمام دانش‌آموزان ابتدایی، حضوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تأکید کردیم که دانش‌آموزان آزمون‌های عملکردی داشته باشند و ارزیابی دقیق از آنها شود تا بتوانیم میزان یادگیری را بسنجیم.

حکیم‌زاده درباره امتحانات پایه ششم، افزود: ارزیابی پایه ششم، به صورت منطقه‌ای است؛ البته با توجه به اهمیت و ضرورت یک ارزیابی دقیق‌تر و اینکه بتوانیم سؤالات استانداردی را به صورت عملکردی داشته باشیم، از شورای عالی آموزش و پرورش درخواست کردیم امتحانات پایه ششم به صورت استانی برگزار شود که هنوز جوابی دریافت نکردیم و بر همین اساس در حال حاضر امتحانات پایه ششم به صورت منطقه‌ای است.

صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز پیش از این، با بیان اینکه حذفیات کرونایی کتاب‌های درسی و کنکور منتفی شده است، گفت: امتحانات خرداد تمام دانش‌آموزان حضوری است.

شایان ذکر است؛ امتحانات خرداد ماه ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اهمیت بسیاری بوده و این میزان اهمیت به این علت است که معدل و نمرات آن ها در نمره پایانی آن ها نیز تاثیر گذار خواهد بود بنابراین دانش آموزان باید خود را آماده حضور در مدرسه نمایند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امتحانات دبستانی ها کتاب های درسی امتحانات پایه ششم آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود