Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:40:42 GMT

بی‌قانونی فضای مجازی امنیت مردم را با خطر مواجه می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۴۶۹

بی‌قانونی فضای مجازی امنیت مردم را با خطر مواجه می‌کند

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و اسلحه در فضای مجازی گفت: فقدان قانون در فضای مجازی کشور باعث شده تا علاوه بر کلاهبرداری‌هایی در حوزه اقتصادی، عده‌ای از تبهکاران و سودجویان با فروش اسلحه از طریق سوء استفاده از فقدان قانون در فضای مجازی، کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ با چالش‌ امنیتی در هم مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بی‌قانونی در فضای مجازی امنیت مردم ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر خواهد انداخت و مردم نخواهند توانست در فضایی امن و سالم به فعالیت‌های خود در فضای مجازی بپردازند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: به دلیل این بی‌قانونی‌ها ما شاهد کلاهبرداری‌هایی از تعدادی از شهروندانمان در فضای مجازی بوده و هستیم که با فروش اسلحه این چالش اقتصادی به چالش امنیتی برای مردم و کشور تبدیل خواهد شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: این وضعیت قانونمند کردن فضای مجازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ ضروری می‌سازد و باید فضای مجازی کشور هم همانند فضای حقیقی قانونمند شود.

وی افزود: قانونمند شدن و ایجاد چارچوب برای فضای مجازی کشور به معنای کم شدن پهنای باند و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های سالم مردم نیست بلکه ایجاد چارچوب و وضع قانون برای فضای مجازی برای پاسخگو کردن افراد در قبال عملکردشان است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دیگر هم فضای مجازی دارای قوانین و ضوابط مشخصی است و این گونه نیست که به فضای مجازی که یک فضای گسترده است به حال خود رها شده باشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلان ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی مسئول اصلی ساماندهی فضای مجازی کشور است و قوه قضائیه به عنوان همکار اول و قوه مقننه به عنوان همکار دوم این شوراست.

وی افزود: ما در مجلس آمادگی کامل داریم تا در صورتی لایحه‌ای از سوی دولت و از طریق قوه قضائیه در حوزه فضای مجازی به مجلس ارائه شود، همکاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تصویب قوانین و ضابطه‌مند کردن فضای مجازی داشته باشیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس فضای مجازی کشور فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات