Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@01:18:15 GMT

خطر قیمت‌گذاری غیررسمی در بازار پزشکی کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۵۴۱

خطر قیمت‌گذاری غیررسمی در بازار پزشکی کشور

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه پیشنهاد شورای عالی بیمه برای رشد ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی، از برخی مخالفت‌ها با این عدد و پیشنهاد کاهش آن اظهار نگرانی کرد و گفت: برخی درخواست رشد منفی تعرفه را برای بخش خصوصی و رشد تعرفه ۱۰ درصد بخش دولتی را دارند که البته با هیچ منطقی سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره آخرین اخبار از تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در حوزه سلامت باید برخی واقعایت‌ها لحاظ شود. جلسه‌ای روز چهارشنبه (۲۴ فروردین) در سازمان مدیریت در رابطه با تعرفه‌ها تشکیل شد. البته طبق قانون باید تعرفه‌ها قبل از بسته شدن لایحه بودجه تعریف شود که در آذرماه ۱۴۰۰ شورای عالی بیمه تعرفه‌ها را تصویب و ارسال کرده بود. در واقع بر اساس قانون، شورای عالی بیمه اقدامات فنی و اصلاحی را انجام می‌دهد و در نهایت عدد مصوب به سازمان مدیریت ارسال می‌شود. جلسه روز چهارشنبه که به ریاست دکتر علی احمدی_ معاون اجتماعی سازمان مدیریت برگزار شد، برخی اظهار می‌کردند تعرفه مصوب در شورای عالی بیمه با رشد ۲۸.۵ درصد باید کاهش یابد. 

وی با تاکید بر اینکه این اظهارنظر چندان مقبول نیست، بیان کرد: باید همه واقعیت‌ها را در نظر بگیریم. اگر قیمت‌گذاری دستوری از حد انصاف و معمول خود خارج شود، نتیجه معکوس خواهد داد. ما اعتقاد داریم باید در تعرفه‌گذاری واقعیت‌ها را دید. اگر تعرفه‌ها را به قدری غیرواقعی ببینید که ارائه کننده خدمت از آن قیمت اجتناب کند، بازار قیمت‌گذاری غیر رسمی رخ می‌دهد که واقعیت خواهد داشت و به جیب مصرف کننده یا بیمار فشار وارد خواهد کرد. باید با روشی منطقی قیمت‌گذاری کرد تا ارائه دهنده خدمت هم راضی باشد.

رضایی تاکید کرد: همانگونه که با زیاده‌خواهی موافق نیستیم، با کاهش غیرمنطقی رشد تعرفه هم موافق نخواهیم بود. برخی درخواست رشد منفی تعرفه را برای بخش خصوصی و رشد تعرفه ۱۰ درصد بخش دولتی را دارند که با هیچ منطق و عقلی سازگار نیست. در کدام قسمت توانستید کشور را با رشد منفی پیش ببرید که اکنون این بحث را برای جامعه پزشکی مطرح می‌کنید؟ این موضوع جز اینکه سبب یاس و ناامیدی می‌شود، سبب رونق گرفتن پرداخت‌های غیررسمی می‌شود که دود آن به چشم بیمار خواهد رفت. 

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، تاکید کرد: با این اتفاق حوزه سلامت دچار بحران خواهد شد و ما فکر می‌کنیم عدد منطقی رشد تعرفه‌ها همان ۲۸.۵ درصد مصوب شورای عالی بیمه باشد. ما به عنوان سازمان بیمه‌گر برای دفاع از حقوق بیمه شده‌ خود معتقد هستیم یک رشد تعادلی لازم است تا ارائه دهنده و گیرنده خدمت به رضایت نسبی برسند. 

وی افزود: در جلسه روز چهارشنبه اظهارات سازمان مدیریت در حد افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها بود که به نظر می‌رسید درک درستی از جامعه پزشکی وجود نداشت. ما نگرانیم نتیجه قیمت‌گذاری غیرواقعی این شود که بیمه‌شده نتواند خدمت قابل قبولی بگیرد و ما هم به عنوان سازمان بیمه‌گر وقتی تعرفه‌گذاری نهایی شود دیگر حق نداریم خارج از تعرفه، خریدی انجام دهیم و در نتیجه با رونق پرداخت غیر رسمی، پرداخت از جیب بیمه شده افزایش می‌یابد که هیچ کس، حتی بیمه تکمیلی هم نمی‌تواند این افزایش را متقبل شود چون غیررسمی بوده است. 

او تاکید کرد: غالب افراد شرکت کننده در جلسه با نظر سازمان مدیریت درباره تعرفه‌گذاری مخالف بودند؛ زیرا شورای عالی بیمه با بررسی‌های فنی به عدد ۲۸.۵ درصد رشد تعرفه رسیده بود. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان بیمه سلامت ، بیمه ، تعرفه پزشکی ، سلامت ، درمان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیمه تعرفه پزشکی سلامت درمان شورای عالی بیمه سازمان مدیریت سازمان بیمه قیمت گذاری رشد تعرفه ۲۸ ۵ درصد تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از توزیع روزانه چهار تن گوشت گرم گوسفند و گوساله در بازار روزهای زیرپوشش خبر داد. - اخبار استانها -

حسین علی‌زینلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت 297 هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی 292 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ 299 هزار تومان، سردست گوساله 298 هزار تومان، گردن گوساله 290 هزار تومان، ران گوساله 303 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 285 هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.

زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

رشد 43 درصدی تولید مرغ در استان البرز دستور ویژه استاندار البرز در راستای نظارت و تنظیم بازار

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود