Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیستم تا بیست و ششم فروردین ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی

طبق اعلام روز جمعه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، هفت بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان روز جمعه اعلام کرد: طی ٢۴ ساعت گذشته در این استان، ۶۵ فرد مشکوک به کووید ۱۹ به مراکز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و ۵۶ نفر نیز به مراکز دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای درمان کرونا مراجعه کردند.

تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر و گرمسار زرد کرونایی شدند.

رییس اداره انتقال خون دامغان گفت: مردم این شهرستان در سال گذشته با حضور در مرکز انتقال خون، پنج هزار و ۹۴ واحد خون اهدا کردند که نسبت به سال ۱۳۹۹ ، میزان اهدای خون ۱۹ درصد کاهش یافت.
سید مهدی تقوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مراجعه و اهدای خون مردم این شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا، ۱۹ درصد و میزان مراجعه به پایگاه ۱۸ درصد کاهش داشت. 
رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: متهم سایبری که با بهره گیری از بستر شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به انتشار مطالب علیه شاکی پرونده کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ محمدرضا فدائیان روز یکشنبه اظهار داشت: با مراجعه شهروند سمنانی به پلیس فتای استان و اعلام شکایتی مبنی بر هتک حیثیت در فضای مجازی، بلافاصله پرونده در این راستا تشکیل شد و تحت اقدامات قانونی قرار گرفت.

فرهنگی

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: چهار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون کمک شد.
سردار حمید دامغانی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ارایه خدمات به نیازمندان استان سمنان پیرو طرح کمک مومنانه  در ۲۱ حوزه مختلف انجام شد.
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی استان سمنان گفت: ۳۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان استان امروز دوشنبه بیست و دوم فروردین ۱۴۰۱ در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه توزیع شد.
مهدی کاشفی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سی‌امین رزمایش مواسات و کمک مومنانه به خبرنگاران اظهار داشت: ارزش هر بسته معیشتی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است، تصریح کرد: هر بسته معیشتی شامل ۱۵ قلم کالای خوراکی مورد نیاز خانواده‌ها است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نوروز امسال گردشگران بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۳۴ میلیون از صنایع دستی استان خرید کردند.
جعفر صفاخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نوروز امسال ۱۱۲ غرفه در قالب ۱۷ بازارچه‌های صنایع در هشت شهرستان استان سمنان برای فروش صنایع دستی برپا شد.
رونمایی از کتاب‌های «فردا قطاری در سکوتم سوت خواهد زد» و «مثنوی سبحه هزاردانه» در حوزه هنری استان سمنان از دیگر خبرهای مهم فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت: ۸۷۷ میلیارد تومان از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب‌شده در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به استان سمنان تخصیص یافت.  
سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه به رسانه ها در سمنان افزود: از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات مصوب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی است.
استاندار سمنان در خبری دیگر گفت: توزیع نهاده های دامی سال ۱۴۰۰ در این استان نسبت به سال قبل از آن چهار برابر بود.
هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای اتحادیه نهاده های دامی استان سمنان در دفتر استاندار افزود: استان سمنان، با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک، یکی از قطب های دامپروری کشور است.‌
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای عمران و آبادانی روستاهای استان در سال ۱۴۰۰ جذب و هزینه شد.
علیرضا فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن گرامیداشت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)، ابراز داشت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت برای عمران و آبادی روستاها است.
رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال با تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تسهیلات به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ پرداخت شد که یکهزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تثبیت و ایجاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان،  علی تشنه دل گفت: سال ۱۴۰۰ که به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری شده بود مشکلات یکهزار و ۳۱۶ واحد تولیدی مشکل‌دار در ۸۵ جلسه کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که در جهت رفع این موانع موجود در این واحدها یکهزار و ۴۷۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید.
مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اکنون در بیش از ۳۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سامانه های آبیاری نوین اجرا شد.
حسین شاهینی روز یکشنبه به رسانه ها اظهار داشت: تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۳۶ هزار هکتار سامانه آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شد و طی یک سال گذشته بیش از سه هزار هکتار دیگر اجرایی شد و در حال حاضر سطح اجرای سامانه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی این استان به بیش از ۳۹ هزار هکتار رسیده است.
مدیر توزیع برق شاهرود با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۵۱۱ طرح عمرانی برق رسانی در سطح این شهرستان اجرا و بهره‌برداری شد، گفت: مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شد.
جمال فرخ زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها افزود: در راستای کاهش تلفات انرژی الکتریکی و پیشگیری از سرقت خطوط برق رسانی، شبکه فشار ضعیف هوایی ۱۶ روستای این شهرستان در سال جاری به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: پنج هزار و ۱۰۳ کیلوگرم فرآورده‌های دامی ناسالم در طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز در هشت شهرستان از چهاردهم اسفند ۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ ضبط شد.
حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: یکهزارو ۶۴ مرکز عرضه شامل رستوران‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، جگرکی‌ها و کشتارگاه دام و طیور در استان سمنان وجود دارد که بیش از سه‌هزار و ۸۹ بازدید از این مراکز در نوروز ۱۴۰۱ انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: سرمازدگی بهاره به محصولات سه هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ‌های زردآلو و سیب این شهرستان خسارت زد و مجموع خسارت وارد شده ۲۲۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
عباسعلی نهاردانی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: سرمازدگی بهاره یکی از عوامل خسارت زا به محصولات باغی و زراعی شهرستان شاهرود است که هر سال ضرر و زیان فراوانی به کشاورزان وارد می کند.
افتتاح چهار طرح اقتصادی شامل واحدهای تولیدی سیم و کابل، کارخانه تولید مغزی صفحه کابینت، کارخانه تولید انواع پیچ‌های فولادی و یک اقامتگاه بومگردی در شهرستان گرمسار استان سمنان با اشتغالزایی برای ۷۶ نفر عصر چهارشنبه بیست و سوم فروردین باحضور نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مسوولان استانی از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش

رئیس هیات کاراته استان سمنان گفت: دختران کاراته‌کا استان با کسب رنکینگ مرحله اول رقابت‌های لیگ کاراته وان ایران برای کسب رنکینگ دو مرحله دیگر مسابقات و مجوز حضور در اردوی انتخابی تیم ملی تلاش می‌کنند.
نرگس افضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ساغر جندقی با امتیاز ۹۹۰ و آناهیتا جعفری چاشمی از استان سمنان با امتیاز ۷۵۰، موفق به کسب رنکینگ اولین مرحله از مسابقات لیگ کاراته وان ایران شدند.
رئیس‌ انجمن تکواندو کارگری استان‌سمنان گفت: مسابقات مجازی پومسه و هانمادانگ انجمن کارگری استان به مناسبت هفته کار و کارگر و ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
محمد دولتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این مسابقات به میزبانی شهرستان شاهرود در بخش بانوان و آقایان به صورت مجازی و با ارسال فیلم انجام می شود.
برگزاری رقابت‌های مرحله نخست دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان کشور از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل دانشگاه صنعتی شاهرود، از دیگر خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا تسهیلات بانکی سمنان رونق تولید افتتاح طرح خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی سمنان ویروس کرونا تسهیلات بانکی سمنان رونق تولید افتتاح طرح خسارت مالی استان سمنان در هفته گذشته گفت و گو با ایرنا استان سمنان گفت میلیارد تومان هزار میلیارد میلیارد ریال کمک مومنانه رسانه ها هزار هکتار صنایع دستی روز دوشنبه سال گذشته سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر که طی دو روز اخیر در استان داشتیم باعث شد تا شاهد آبگرفتگی و سیل در شهرستان کلاله باشیم.

وی افزود: در برآوردهای اولیه ای که انجام شده است ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند

فرماندار کلاله گفت: این بارش‌ها باعث شد تا ریزش، رانش و آب شستگی در چهار نقطه، خسارت به معابر نقاط روستایی در پنج نقطه اتفاق افتد و دیوار و سقف چند مدارس شهرستان دچار آسیب شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند، ادامه داد: ۷۵ کیلومتر از راه‌های بین مزارع شهرستان کلاله تخریب شدند.

شیبک اظهار کرد: این خسارت‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار خواهد گرفت تا در صورت امکان اعتباراتی برای جبران اختصاص داده شود.

کد خبر 6088710

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد