Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@01:23:03 GMT

یک بانوی کارآفرین: زنان از کارکردن نهراسند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۹۵۹

یک بانوی کارآفرین: زنان از کارکردن نهراسند

بانوی کارآفرین استان بوشهرکه در زمینه مشاغل خانگی فعالیت دارد به زنان توصیه می‌کند با فراگیری مهارت‌های مختلف، بروز خلاقیت واعتماد به نفس وارد بازار کار شوند و از کارکردن نهراسند.


با پشتکار، اعتماد به نفس، نوآوری، خلاقیت و تنها با پشتوانه همسر و خانواده با درست کردن ترشی‌های خانگی که در ابتدا مورد طعنه بسیاری از کارگاه‌های بزرگ بود وارد عرصه مشاغل خانگی شد اما با عزم و اراده،  کار و تلاش و برطرف کردن مشکلات ودست اندازها امروزهمان کارگاه کوچک با فکر واندیشه به یک تعاونی یا شرکت بزرگ با عنوان شرکت تعاونی بانوان کارآفرین آسمان جنوب در کنگان استان بوشهر با 13 زیرمجموعه تبدیل شده نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی جامعه پیرامونی خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"سمیرا سلیمیان" بانوی فعال و سخت کوشی که خود مسلط به 400 رشته هنری درآمدزا است مدت 12 سال در عرصه مشاغل خانگی با علاقه، اعتماد به نفس، تلاش و کوشش وارد کار شده وامروز مسئولیت 2هزار و 85 نیروی کار شامل 580 مربی و بیش از هزار تولید کننده را برعهده دارد.
امروزاین بانوی کارآفرین نه تنها در شهرستان کنگان بلکه درمناطق مختلف کشور از جمله یزد، میناب، نیک شهر استان سیستان و بلوچستان و زرین شهر استان اصفهان برای زنان خود سرپرست و بد سرپرست سرزمین خود ایجاد اشتغال و درآمد کرده و باعث شده این گروه از زنان نه تنها دیگر بعنوان زنان آسیب پذیر به شمار نیایند بلکه بعنوان یک تولید کننده در کنار خانواده نقشی هرچند کوچک در رونق اقتصادی جامعه داشته باشند.
سلیمیان دانش آموخته کارشناسی مدیریت حرفه ای ام، بی ، ای و دانشجوی ارشد رشته مدیریت اداری است و بعنوان یک هنرمند کارآفرین با فکری خلاق و با دریایی شوق و امید به آینده درصدد است 15 مجموعه دیگر به زیر مجموعه‌ها و شعبه‌های شرکت خود در سالجاری اضافه کند و به این صورت با گردش در شعبه ها هیچ وقت این شرکت مشکل فروش نداشته و حتی در روزهای سخت کرونایی نیز فعال بوده و به این وسیله توانسته زمینه اشتغال زنان خود سرپرست و بد سرپرست بیشتری را در مناطق مختلف کشور فراهم کند.
آنطور که سلیمیان می گوید شرکت "بانوی کارآفرین" با پشتکار تولیدکنندگان خود امروز موفق به دریافت ایزوهای متعددی از جمله ایزو 22000(سیستم مدیریت کیفیت بهداشت و ایمنی مواد غذایی)، ایزو استاندارد مراکز آموزشی، ایزو 9015(سیستم مدیریت کیفیت) ،مجوز صادرات به کشورهای اروپایی، مجوز نشان(گواهینامه) حلال، ایزو سیستم تجزه و تحلیل)، ایزو 9018(سیستم مدیریت ایمنی شغلی)، ایزوسی ای (استاندارد محصولات) و مجوز سیب سلامت را دارد.
به گفته این بانوی کارآفرین بانوان هنرآموزان این شرکت  در 330 رشته شامل 280 رشته هنری و دستی، 47 رشته محصولات مواد غذایی و سه رشته خدمات مهارت‌های لازم را فرا گرفته و در زمان حاضر330 محصول با برند بانوی کارآفرین تولید و با بسته بندی خاص و ویژه در بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌شود.
آنطور که سلیمیان توضیح می‌دهد کار در این شرکت تعاونی با آموزش با هزینه بسیار پائین شروع می‌شود و بعد از اینکه هنرجو دوره را فراگرفت و نمونه کار آن تائید شد وارد کارگاه‌های تولیدی که شامل مشاغل خانگی هستند می‌شوند.
این بانوی کارآفرین ادامه می‌دهد تلاش کردم در این مدت به جای پرداخت مستمری به این بانوان نیازمند به آنها کار و حرفه آموزش بدهم تا با ایجاد درآمد زمینه استقلال اقتصادی آنها را برای این قشر از جامعه رقم بزنم.
او اینطور توضیح می‌دهد هرچند بیشترین درآمد مربوط به تولیدکنندگان من است اما من به واسطه دعای خیر آنان حال خوبی دارم و با انرژی که این بانوان و دختران به من می دهند تاکنون توانسته ام کار این شرکت را توسعه بدهم.
به گفته سلیمیان خیلی خوب بود که من فروشگاه بزرگ ثابتی داشته باشم و سرمایه گذارانی به سراغ  من بیاید اما الان که چنین امکانی وجود ندارد باز هم متوقف نشدم و در قالب همین کارگاه‌های کوچک خانگی هنرجویان خود را فعال و زمینه تولید و فروش محصولات آنها را فراهم کرده ام.
انجام کارهای خیریه ای
اما این کارافرین فقط به آموزش و اشتغال هنرجویان خود بسنده نکرده و در کارهای خیریه ای از جمله ساخت و ساز مسکن، تامین جهیزیه ،تامین بسته غذایی ماهانه با استفاده از کمک خیران و توان شرکت بانوی کارآفرین قدم‌هایی نیز برداشته است.
هیچ حمایتی از جایی دریافت نکردم
سلیمیان می گوید با وجود اینکه درشهرستان کنگان قلب اقتصاد کشور حضور دارم اما شرکت‌های پتروشیمی و استان  از من بعنوان یک کارآفرین هیچ حمایتی نکردند و امروز به دلیل اینکه سرمایه راه اندازی یک کارگاه بزرگ را نداشتم هنوز تولید کنندگان من در خانه و کارگاه‌های کوچک خود کار می کنند.
به گفته سلیمیان از شرکت بانوی کارآفرین جنوب حمایتی در این مدت نشد اما سنگ اندازی‌های زیادی در مسیر کار من صورت گرفت اما باز هم دست از کار نکشیدم.
ارسال تولیدات خانگی شرکت بانوی کارآفرین تا آن سوی مرزها
این بانوی کارآفرین محصولات کارآفرینان خود را تا آن سوی مرزها در کشور ارمنستان، ترکیه، عمان، قطر، آلمان نیز ارسال کرده و به تازگی با یک شرکت سوئدی قرار داد بسته که 33 محصول را معرفی کرده و ما نمونه برای آنها ارسال کرد که اگر نمونه و قیمت تائید و نهایی شود برای 2 سال باید کالاهای آنها را تهیه کنم و این همان رونق اقتصادی است که من برای زنان و دختران زیر مجموعه خود ایجاد کردم.
اما او این را هم گفت با وجود همه تلاشهای صورت گرفته اما باز هم درآمد این شرکت کافی نیست چون باید به مشکلات تولید کنندگان خود نیز رسیدگی کند و دستمزد آنها را نیز پرداخت کند که این فشار زیادی وارد می کند اما باز هم دست از کار نمی کشد.
کار برای بانوان سرپرست خانوار دلی و جهادی است
او معتقد است این کاری که برای بانوان سرپرست خانوار انجام می دهد با این مجموعه گسترده یک کار دلی و جهادی است و امروز به حمایت و حضور سرمایه گذار در کنار خود نیاز دارم.
سلیمیان این را هم یادآور شد که با وجود همه کارهایی که انجام داده ولی باز هم 500 پرونده راکد دارم که هنوز نتوانسته ام برای آنها کاری کنم و در نوبت هستند.
او با بیان اینکه امروز بسیاری از زنانی که مشغول به کار شده اند توانسته اند زندگی خود را اداره کنند ودیگر بعنوان یک نیازمند تلقی نمی شوند بلکه خود بعنوان یک تولید کننده هستند معتقد است بسیاری از افراد نیازمند تنها با فراگیری آموزش می توانند خود به یک تولید کننده تبدیل شوند.
این کارآفرین معتقد است امروز راه حل گشایش در کار افراد نیازمند جامعه تنها پرداخت وجه نقد نیست بلکه این کار تنها یک مسکِّن مقطعی است و باید با آموزش حرفه و ایجاد کار حتی برای افراد بیسواد زمینه استقلال مالی فراهم کرد.
او خود را مدیون مادرش می داند که امروز در قید حیات نیست چون زمینه آموزش او را در کودکی فراهم کرد و اینگونه ادامه داد: اگر هر مادری از همین الان در زمینه آموزش فرزندان خود برنامه ریزی کند فردا دغدغه و نگرانی کار برای فرزندان خود را نخواهد داشت.
به بیان سلیمیان امروز در بسیاری از حرفه ها نیروی متخصص وجود ندارد این یعنی کار وجود دارد تنها نیروی با اراده و توانمند لازم است که با پشتکار دنبال کار باشد.
این کارآفرین در خصوص شعار سال اینگونه توضیح می‌دهد: این شعار درصورتی خوب است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب زمینه عملیاتی شدن آن از سوی مسئولان فراهم شود و گرنه در حد شعار بله بسیار شعار به جا و زیبایی است.
او خطاب به جوانان به خصوص بانوان می گوید باید بدانیم اگر در خانه بنیشینم و وابسته باشم کسی کاری برای ما انجام نمی دهد و این خود ما هستیم که باید روی پای خود بایستیم.
سلیمیان همه این مشکلات را به نوعی یک دست انداز عنوان کرد که باعث میشود فرد ایده جدیدی به دست آورد و موجب ترقی او میشود.
من کارآفرین مشکلی به جز فروش زیاد ندارم من دلم می خواهد یک جای عالی داشته و فروش خیلی خوبی داشته باشم اما اگر این مشکل حل نشود یک سال دیگه وام می گیرم زمین را می خرم و یک وام دیگر می گیرم و آن را می سازم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بانوی کارآفرین تولید کننده مشاغل خانگی بعنوان یک باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟»، در حال تغییر است زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند.

ایسنا در خبری نوشت: طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

به گزارش ان‌بی‌سی، این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌های ۱۴ هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

«مارکوس وتشتاین»، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌ هستند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آنها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند.

وتشتاین می‌گوید: افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد زیرا دیدگاه‌های فرهنگی درباره پیری و روند تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹ به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899530

دیگر خبرها

  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم