Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین آمار مربوط به کرونا، ‌گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست‌وپنجم فروردین‌ماه جاری، ۳۱ بیمار با علائم کرونا به‌صورت سرپایی توسط اورژانس مراکز درمانی قم، مورد پذیرش قرار گرفتند.

مهدی مصری افزود: کل بیماران کرونا مثبت که در بیمارستان‌های قم بستری هستند، ۲۳ نفر می‌باشند که پنج نفر از آن‌ها به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه قم، شبانه‌روز گذشته را نیز بدون فوتی کرونایی پشت سرگذاشت.

وی گفت: از ۱۰۰ آزمایش کرونای انجام شده، نتیجه ۱۷ مورد مثبت شد.

مصری بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در استان، یک‌میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۹۴ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده ‌است.

عادی‌انگاری کرونا خطری جدی در این استان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان این‌که عادی‌انگاری کرونا یک خطر جدی برای قم است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پوشش حداکثری واکسیناسیون مورد توجه مردم و مسوولان باشد.

احمد حاجی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت کرونا در سالن کرامت استانداری قم، با انتقاد از بالا بودن تعداد فوتی‌های کرونایی در قم، گفت: در مقایسه با دوران اوج و موج‌های قبلی کرونا، تناسبی بین مبتلایان و فوتی‌ها وجود ندارد.

وی با هشدار نسبت به عادی انگاری وضعیت کرونا در استان، تاکید کرد: عملکرد مدیران اجرایی قم در مدیریت بیماری کرونا یکی از معیارهای ارزیابی دستگاه‌های دولتی در سال جاری خواهد بود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به پیشروی و موفقیت‌های اخیر محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به همراه فتنه‌انگیزی دشمنان در ایجاد اختلاف در بین مذاهب اسلامی با شهادت دو طلبه در حرم امام رضا(ع)، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد روز قدس پرشوری در سطح شهر قم باشیم.

ابوالقاسم مقیمی اظهار داشت: هنوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نظر قطعی خود را در خصوص نحوه برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌صورت پیاده یا خودرویی اعلام نکرده است.

وی با اشاره به نزدیکی به شب‌های قدر، اظهار داشت: مراسم و تجمعات شب‌های قدر حداکثر باید به مدت ۲ ساعت و در مکان‌های روباز برگزار شده و پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت شود.

کاهش ۱۰ برابری بستری‌های کرونایی قم بعد از واکسیناسیون عمومی

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم برگزار و طی آن نسبت به اثر واکسیناسیون عمومی در کاهش ۱۰برابری بستری‌های کرونایی در این استان تاکید شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت کرونایی استان، بیان کرد: با افزایش پوشش واکسیناسیون در قم، هم‌اکنون وضعیت قم در رابطه با این بیماری شرایطی پایداری دارد.

مصری با تاکید بر اهمیت افزایش پوشش واکسیناسیون در بین نوجوانان، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس یکی از دغدغه‌های اصلی نظام سلامت استان در کنترل و مدیریت بیماری است.

وی اضافه کرد: افزایش پوشش واکسیناسیون، گشت‌های مشترک و جلوگیری از عادی انگاری کرونا مهم‌ترین مسائلی است که هم‌اکنون باید مورد توجه مسوولان استانی باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون کامل مهاجرین افغانستانی وارد شده به قم، اظهار کرد: به دلیل شرایط اقتصادی و کم‌تحرکی گروه‌های آسیب‌پذیر شاهد شیوع برخی بیماری‌ها مانند سرخک و دیابت به خاطر ضعف سیستم ایمنی بدن و عدم تامین پروتیین و ویتامین‌های لازم هستیم.

کاهش ۸ برابری فوتی‌های کرونایی بعد از آغاز واکسیناسیون عمومی

رییس مرکز بهداشت قم نیز با بیان این‌که هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قم ۴۰ درصد است، بیان داشت: هم‌اکنون نشانه‌ای از موج جدید کرونا در قم مشاهده نشده است.

سیامک محبی ادامه داد: علت بالا بودن تعداد فوتی‌های کرونایی در قم با وجود کاهش عمومی بستری در مراکز درمانی، مراجعه دیرهنگام به بیمارستان در کنار برخی بیماری‌های زمینه‌ای است.

وی با بیان این‌که شرایط کرونایی شهرستان جعفرآباد و بخش خلجستان قرمز است، تصریح کرد: تمایل عمومی مردم قم نسبت به تست کرونا کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: به دلیل پایین بودن آمار واکسیناسیون عمومی در قم، این استان یکی از نقاط هدف در بروز موج بعدی بیماری خواهد بود.

محبی تصریح کرد: پس از آغاز واکسیناسیون عمومی، بستری‌شدگان ۱۰ برابر و تعداد فوتی‌های کرونایی نیز ۸ برابر کاهش یافته است.

وی با اشاره به نقش واکسن در کاهش مرگ‌ومیر بیماری کرونا، گفت: بیش از ۶۰ درصد فوتی‌هایی کرونایی قم هیچ واکسنی را تزریق نکرده‌اند.

مشکلات مدارس قم در ضدعفونی کلاس‌های درس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در ادامه بیان کرد: مدارس قم هم‌اکنون با ۲۸۰ هزار دانش‌آموز و ۱۷ هزار نفر کادر اجرایی به‌صورت حضوری مشغول فعالیت است.

علیرضا رحیمی با اشاره به روند واکسیناسیون دانش‌آموزان قم، ادامه داد: پوشش واکسن در دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال مطلوب‌تر از افراد زیر ۱۲ سال است.

وی فرهنگ‌سازی برای افزایش پوشش واکسیناسیون را از رویکردهای مهم آموزش‌وپرورش قم دانست و گفت: به دلیل عدم تزریق اعتبارات، مدارس قم در مساله گندزدایی و خرید سایر لوازم بهداشتی دچار مشکل است.

وضعیت کرونایی قم که از روز هشتم بهمن‌ماه سال گذشته به رنگ قرمز و از روز ششم اسفندماه به رنگ نارنجی درآمده بود، بیست و هشتم اسفندماه به رنگ زرد تغییر کرد.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند. 

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند. 

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزایش پوشش واکسیناسیون پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون عمومی عادی انگاری کرونا فوتی های کرونایی استانداری قم هم اکنون فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل