Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:17:37 GMT

خانه‌موزه شهید مطهری در فریمان کارگاه نقاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۰۰۶۸

خانه‌موزه شهید مطهری در فریمان کارگاه نقاشی شد

محمدجواد بلبلی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه هنری به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان استاد مطهری و شهید آوینی برپا شده است و هنرمندان رشته نقاشی حوزه هنری خراسان رضوی و هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان فریمان با حضور در این کارگاه هنری، تصاویر علامه شهید مرتضی مطهری و سیدمرتضی آوینی را نقش زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مدیر حوزه هنری خراسان رضوی نیز ضمن بازدید از این کارگاه هنری و خانه موزه شهید استاد مطهری بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و  اندیشه‌های استاد مطهری در برنامه‌های هنری تاکید کرد.

در میان بناهای تاریخی و فرهنگی شهرستان فریمان، مکان زندگی پربار استاد مطهری و محل نشو و نمای ایشان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ در گذشته این خانه باغی با وسعت حدود سه هزار و ۷۰۰ متر مربع را به خود اختصاص می داد که اکنون از مجموع زیربنای قدیمی آن تنها حدود ۱۲۰ متر شامل ۲ اتاق، هال و پذیرایی و فضای بهارخواب (تراس) برجای مانده است.

موزه شهید مطهری پس از تکمیل کارهای مرمتی به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان رضوی و بنیاد شهید، مشتمل بر آثار متعدد و یادگاری های بر جای مانده از آن شهید بزرگوار افتتاح شد.

هم اکنون در این موزه بیش از ۱۰۰ جلد از آثار و یادگاری های استاد مطهری در معرض دید عموم قرار گرفته که می توان به مجموعه کامل آثار، لوازم شخصی و یاداشتهای استاد، تصاویر استاد در سنین مختلف به همراه والدین و دوستانشان اشاره نمود.

شهرستان فریمان در ۷۵ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها شهید مرتضی مطهری گردشگری مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی میراث فرهنگی شهید سید مرتضی آوینی نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید مرتضی مطهری گردشگری مشهد شهید مرتضی مطهری گردشگری مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی میراث فرهنگی شهید سید مرتضی آوینی نقاشی استاد مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت

ایسنا/خراسان شمالی پیکر «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز بر روی دوش اهالی هنر و مردم هنردوست خراسان شمالی تشییع شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

 مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه‌پرداز خراسان شمالی، ظهر امروز با حضور گسترده مردم، مسئولان و جامعه فرهنگی و هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد.

استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • سه جریان مخالف استاد مطهری