Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکسی‌های شهری را می توان یکی از بسترهای اصلی انتقال ویروس کرونا دانست، اما این موضوع بستگی به اهتمام شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کرونا با آن همه یال و کوپالش و استرسی که در دل مردم جهان به جای گذاشت، این روزها اسیر دست و پنجه مردمی قرار گرفته است که با رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی، این ویروس منحوس را زمین گیر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما  این ویروس منحوس که در ابتدای حضورش فاجعه انسانی را در سطح گیتی به نمایش گذاشت، امروزه نیز در کمین بسیاری از انسان ها در جامعه است.
شاید مهم ترین رده سنی را که کمترین درگیری با کووید۱۹ داشته اند را کودکان می دانستیم اما با گسترش سویه های جدید این ویروس، کودکان نیز در امان نماندند تا جایی که بیمارستان های کودکان نیز بخش کووید را به سایر بخش ها اضافه کردند.
مهم ترین مساله در کاهش آمار مبتلایان و همچنین کاهش در مرگ و میر انسانی بر اثر این ویروس را می توان همه گیری واکسن کووید و بخش اعظمی از آن را میدون رعایت اصول پیشگیری و بهداشتی توسط شهروندان دانست اما این روزها برخی ها هم هستند که این اصول را نقص کرده و باعث ادامه جولان ویروس کرونا در جامعه می شوند.
تاکسی ها و اتوبوس های شهری را می توان یکی از نقاط و بسترهای اصلی برای انتقال این ویروس دانست، چرا که تراکم جمعیتی و مسافتی باعث می شود که با عدم رعایت اصول پیشگیری، سایر مسافرین را نیز درگیر این بیماری خطرناک نمود.
هوای گرم و پر از شرجی بندرعباس می تواند در شرایط ماسک زدن شهروندان، کمی کار را سخت کند، اما این دلیل قابل توجیهی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نمی باشد.
برای داشتن جامعه ای پویا همه مسئولیت پذیر باشند

صادقی یکی از شهروندان بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار هرمز در خصوص عدم رعایت اصول پیشگیری از ویروس کرونا در جامعه اظهار کرد: برای داشتن جامعه ای پویا همه افراد باید مسئولیت پذیر باشند و اصول اولیه پیشگیری از ویروس کووید۱۹ را رعایت کنند.
این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه حضور در جامعه به خصوص در وسیله های حمل و نقل عمومی می تواند یکی از بسترهای اصلی انتقال این ویروس باشد، گفت: عدم رعایت برخی از شهروندان می تواند بخش اعظمی از حاضرین در وسایل نقلیه عمومی به خصوص تاکسی ها را درگیر این ویروس پر خطر نماید.
وی با تاکید بر اینکه روزهای خیلی بدی را در ابتدای حضور این ویروس سپری کرده ایم، گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان، در پایان بخشیدن به عمر چند ساله این ویروس تلاش مضاعفی کرده باشیم.
برخی از شهروندان دچار عادی انگاری شده اند

حیدری یکی از بانوان شهرستان بندرعباس نیز در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: متاسفانه برخی از شهروندان در تاکسی های شهری با عادی انگاری کرونایی مواجه شده اند و رعایت اصول اولیه از سوی راننده تاکسی نیز گوشزد نمی شود.
بانوی بندرعباسی تصریح کرد: در برخی از تاکسی های شهری نیز شاهد بوده ام که خود راننده نیز از ماسک به عنوان اولین و جدی ترین وسیله پیشگیری استفاده نمی کند و این عمل باعث اتفاق های جبران ناپذیری برای شهروندان می شود.
وی با بیان اینکه رعایت اصول پیشگیری از ویروس منحوس کرونا در وسایل نقلیه عمومی به خصوص اتبوس ها و تاکسی های شهری را باید جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: حتی خود شهروندان نیز می توانند مطالبه گر این موضوع باشند و با افرادی که اصول پیشگیری را رعایت نکرده اند به صورت قاطع برخورد کنند و مطالبه اصلی شان عدم حضور آنها در این وسایل نقلیه عمومی باشد.
عدم استفاده از ماسک خطرناک است
دکتر فاطمه نوروزیان عضو ستاد اطلاع رسانی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا کشور در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: استفاده نکردن از ماسک به دلیل اینکه ما در حال حاضر در جامعه هنوز گردش ویروس را داریم، می تواند بسیار خطرناک باشد.
نوروزیان افزود: به لطف خدا واکسیناسیون بسیار خوبی در سطح کشور و استان هرمزگان انجام شده اما واکسن به تنهایی نمی تواند در ابتلا به بیماری پیشگیری کند و در کنار آن با رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص در جاهای پرخطر، می توانیم خیلی بهتر از خود و خانواده مان در برابر این ویروس خطرناک محافظت کنیم.
وسایل نقلیه عمومی یکی از نقاط پرخطر کرونایی است

وی یکی از نقاط پرخطر را وسایل نقلیه عمومی شهری عنوان و ابراز کرد: اتوبوس ها، مینی بوس ها و تاکسی های شهری در شهر بندرعباس به دلیل گرمای هوا و روشن بودن کولر از یک سو و از سویی دیگر بالا بودن شیشه های این وسایل نقلیه عمومی، می تواند در صورت عدم استفاده از ماسک توسط شهروندان و راننده وسیله نقلیه، خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد.
عضو ستاد اطلاع رسانی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا کشور با اشاره به اینکه در استان هرمزگان به خصوص در غرب شهرستان بندرعباس صنایع زیادی وجود دارند که کارمندان آنها روزانه در وسایل حمل و نقل تحت اختیار شرکت، در حال تردد هستند، گفت: رعایت اصول بهداشتی به خصوص ماسک، رعایت فاصله و تهویه در این وسایل نقلیه نیز ضروری می باشد.
عادی انگاری، آفت کنترل و مدیریت بیماری
نوروزیان اظهار کرد:یکی از آفت‌های کنترل و مدیریت بیماری ها، عادی انگاری است، هر کشوری که مردمان آن با عادی انگاری کرونایی روبرو شدند، پیک جدید کرونایی در آن کشور آغاز شده است که متاسفانه روزانه تعداد زیادی مرگ و میر دارند که نتیجه دست کم گرفتن این بیماری بوده است.
آمار استفاده از ماسک به ۵۰ درصد از افراد جامعه رسیده است

وی در خصوص عادی انگاری کرونا در سطح استان هرمزگان گفت: عادی انگاری در کل کشور و استان هرمزگان وجود دارد اما این آمار در این استان جنوبی نسبت به سایر استان های کشور کمتر است، اما متاسفانه آمار استفاده از ماسک به ۵۰ درصد از افراد جامعه رسیده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان با بیان اینکه برخی از افراد جامعه هنوز دوزهای تکمیلی واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، خاطرنشان کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند برای این گروه از اقشار جامعه نیز خطرآفرین باشد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت اصول پیشگیری وسایل نقلیه عمومی استفاده از ماسک تاکسی های شهری استان هرمزگان توسط شهروندان ویروس منحوس عادی انگاری ویروس کرونا عدم رعایت تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران