Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب تهران همراه با هیأت ۱۱۰ نفره قضات به‌منظور رسیدگی به درخواست‌ها، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان از بازداشتگاه اوین بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه روند بازدید‌های مستمر خود از بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها به همراه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران و هیأتی متشکل از ۱۱۰ نفر از قضات در بازداشتگاه اوین حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان درباره مطالبات آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در جریان این بازدید اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و دستور‌های ریاست قوه قضاییه، پالایش و بررسی پرونده متهمان و افراد بازداشت شده، ارتقا و بهبود نظام زندانبانی و رفع مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان با بهره‌گیری از ارفاقات قانونی به عنوان مهمترین اولویت‌های دادسرای عمومی و انقلاب تهران به صورت مستمر پیگیری می‌شود و بر همین اساس، برنامه بازدید‌های منظم و هدفمند قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها پیش‌بینی و عملیاتی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران دیدار و گفتگو با همه متهمان و مددجویان و بررسی دقیق پرونده‌های آن‌ها به موازات نظارت بر حفظ حقوق بازداشت‌شدگان را یکی دیگر از اهداف بازدید هیأت ۱۱۰ نفره قضایی از بازداشتگاه اوین برشمرد و یادآور شد: در نتیجه این بازدید، امکان ملاقات با همه متهمان حاضر در این بازداشتگاه فراهم شد و پس از بررسی درخواست‌های ۵۲۵ نفر از آن‌ها مبنی بر تسریع در رسیدگی و تقاضای ۲۴۵ نفر دیگر برای تخفیف در قرار و تبدیل بازداشت موقت به وثیقه یا کفالت، در خصوص هر مورد دستور لازم صادر شد.

صالحی افزود: ۵۲ نفر از مددجویان نیز درخواست خود را برای استفاده از پابند الکترونیکی مطرح کردند و ۲۵ نفر دیگر نیز خواستار ادغام پرونده‌های قضایی خود شدند که مقرر شد، نتیجه درخواست‌های آن‌ها پس از بررسی به سرعت اعلام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زندان اوین بازدید دادستان تهران زندانیان عمومی و انقلاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند