Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری جمعی از مرغداران چهارمحال و بختیاری صبح امروز در اعتراض به کمبود نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت مرغ، ممنوعیت خروج مرغ از استان و عدم خرید تضمینی مرغ توسط شرکت پیشتیبانی امور دام مقابل استانداری تجمع گردند و رسیدگی مسئولان به مشکلات خود را خواستار شدند.

یکی از مرغداران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات مرغداران، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی مرغداران در استان، عدم خرید مرغ توسط دستگاه ذیربط است، ظاهرا برنامه‌ای برای خرید مرغ مازاد از مرغداران وجود ندارد و روز به‌روز قیمت نیز در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت باید نهاده مورد نیاز مرغداران را در اختیار آن‌ها قرار دهد، هزینه‌های تولید در حال افزایش است، قیمت مواد اولیه مورد نیاز مرغداری‌ها حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده، اما قیمت مرغ در حال کاهش است و دولت باید از ما حمایت کند.

وی این با بیان اینکه خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری ممنوع شده است، گفت: بنابراین مرغداران نمی‌توانند مرغ مازاد خود را در خارج از استان به‌فروش برسانند، بازار مرغ استان اشباع شده است.

مرغ مرغدار در چهارمحال و بختیاری خریداری ندارد

یکی دیگر از مرغداران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به اشباع بازار مرغ، اکنون وزن مرغ‌های موجود در مرغداری‌ها به بالای چهارکیلوگرم پس از ۶۰ روز ماندگاری رسیده است و این مرغ در بازار خریداری ندارد.

وی با بیان این‌که مرغداران متضرر شده‌اند، عنوان کرد: مرغ در حال حاضر با قیمت ۱۹ هزار تومان از درب واحد تولیدی از مرغدار خریداری می‌شود و در بازار با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار به‌فروش می‌رسد.

این مرغدار با اشاره به اینکه بارگیری مرغ از خواسته‌های اصلی مرغداران است، گفت: به‌علت کمبود نهاده و بالا بودن قیمت آن در بازار آزاد، تلفات مرغ بالا رفته است.

وی بیان کرد: باید مسئولان اجازه دهند تا مرغدار بتواند مرغ مازاد خود را در سایر استان‌ها به‌فروش برساند.

یکی دیگر از مرغداران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توزیع مرغ منجمد موجب آسیب به مرغداران استان شد، اظهار کرد: مرغداران روزانه در حال خسارت هستند، پشتیبانی امور دام، مرغ مرغداران را نمی‌خرد. مسئولان جهاد کشاورزی پاسخگو نیستند، چرا زمانی که مرغ به اندازه نیاز بازار در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، باید مرغ منجمد از سایر کشورها وارد شود.

این مرغدار تاکید کرد: اگر مسئولان حمایت لازم را از مرغداران نداشته باشند، واحدهای تولیدی مرغداری، مجبورند جوجه‌ریزی را متوقف کنند.

ظرفیت کشتار روزانه در استان ۱۵ تن است

عطاء‌الله ابراهیمی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سازمان جهادکشاورزی آمادگی خرید مرغ مازاد مرغداران با وزن مشخص را دارد.

وی بیان کرد: نهاده به اندازه مورد نیاز در اختیار مرغداران قرار گرفته است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه سیستم‌های کشتارگاه‌های چهارمحال  و بختیاری به‌روز نیست، گفت: ظرفیت کشتار روزانه در استان ۱۵ تن است و مرغ باید طبق وزن مشخص به کشتارگاه تحویل داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری مرغداري مرغداران چهارمحال و بختیاری مرغ مازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری