Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از شناسایی حدود ۳۵۰ هزار کودک دچار آمبلیوپ از زمان شروع برنامه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال (سال ۱۳۷۵) تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر فاطمه عباسی درخصوص طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال، با بیان اینکه هدف از این برنامه ارتقاء سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در کشور است که از الگوی سطح‌بندی ارائه خدمات استفاده می‌شود، گفت: در سطح اول غربال کودکان گروه هدف با چارت و دستگاه غربالگری و توسط افراد آموزش دیده انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کودک، ارجاعی تشخیص داده شود، جهت انجام معاینات تخصصی به سطح دوم (اپتومتریست‌ها) ارجاع و معاینه می‌شود و در صورت نیاز به سطح سوم (چشم پزشکان) ارجاع شده و تحت درمان قرار می‌گیرد.

 سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کلیه مراحل، کودکان بیمار تا درمان کامل تحت پیگیری قرار می‌گیرند، گفت: اگر خانواده‌ها در تامین هزینه‌های درمان دچار مشکل باشند این هزینه‌ها در قالب کمک هزینه به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته عباسی، از زمان شروع برنامه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال (سال ۱۳۷۵) تاکنون حدود ۴۸ میلیون مورد غربال انجام شده که حدود ۳۵۰ هزار کودک دچار آمبلیوپ شناسایی شدند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غربالگری بینایی سازمان بهزیستی تنبلي چشم کودکان ۳ تا ۶ سال تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر یک شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران در روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: همراهی و همدلی مردم و مسؤولان در حادثه اخیر در روستای امامزاده ابراهیم شفت قابل تقدیر است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر پیش بینی سر پناه مناسب و اسکان اضطراری برای ساکنین دائم امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: با توجه به احتمال نامناسبت بودن شرایط جوی در روزهای آتی از هم اکنون اسکان اضطراری منطقه حادثه دیده فراهم شود.

فکور با بیان اینکه خسارت‌های حادثه دیدگان شفت جبران شود، گفت: ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه ار منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوار آسیب دیده شفتی خبر داد و افزود: مساله حمایت از آسیب دیدگان امامزاده ابراهیم شفت در جلسه هیأت دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم همکاری بومیان منطقه با دستگاه‌های اجرای برای سرعت بخشی به خدمات اضافه کرد: همکاری و همراهی مردم با دستگاه‌های خدمات رسان به تسریع خروج از بحران کمک می‌کند.

فکور از صدور رایگان پروانه‌های ساختمانی برای آسیب دیده‌های آتش سوزی روستای شفت خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از مهندسین برای انجام رایگان کار در امامزاده ابراهیم شفت داوطلب شدند.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی سند و املاک دچار حریق شده امام زاده ابراهیم شفت افزود: در نقشه برداری و ثبت سند جهت ساخت ساز باید دقت و نظر بیشتری صورت گیرد.

فکور با اشاره به مشکلات و موانع استقرار ایستگاه آتش نشانی در امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: با توجه به مشکل جذب نیروی سازمانی برای آتش‌نشانی در روستای امامزاده ابراهیم شفت پیشنهاد می‌شود برای انجام خدمات این بخش، نیروی روزمزد به کارگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم رعایت مؤلفه‌های ساخت و ساز چوبی اضافه کرد: کُند سوز کردن چوب‌ها برای کاهش اشتعالزایی در ساخت و ساز روستای امامزاده ابراهیم شفت در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی خانه‌های روستایی و شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان توجه به دستورالعمل‌های فنی و ایمنی در ساخت و سازها بسیار اهمیت دارد.

به گفته وی، هیچ الزامی برای انتخاب سازه چوبی برای ساخت و ساز مجدد در امامزاده ابراهیم شفت نیست.

کد خبر 6097565

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • روشی برای درمان تنبلی چشم
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است