Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@22:52:33 GMT

معامله تعداد 20 میلیون گواهی سپرده در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۲۶۵

معامله تعداد 20 میلیون گواهی سپرده در بورس کالا

تعداد ۲۰ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۰۲ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ۲۹۳ میلیارد تومان در هفته گذشته معامله شد.

به گزارش ایران اکونومیست، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته‌ای که گذشت به 20 میلیون و 359 هزار و 302 ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش 293 میلیارد تومان رسید.

بر پایه این گزارش، در این مدت سیمان از نظر حجم و سکه طلا از نظر ارزش در صدر بازار قرار گرفت و به ترتیب 77 و 55 درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به تنهایی رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 15 میلیون و 891 هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش بیش از 9 میلیارد و 615 میلیون تومان دست به دست شد و مقام نخست را از لحاظ حجم معاملات به دست آورد.

معامله 3 میلیون و 180 هزار و 995 گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش بیش از 117 میلیارد و 517 میلیون تومانی را در پی داشت؛ این دارایی هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش معاملات در دومین جایگاه قرار گیرد. دارایی پایه مذکور به ترتیب 16 و 40 درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد.

ارزش دادوستد یک میلیون و 227 هزار و 800 گواهی سپرده سکه طلا نیز به رقم نزدیک به 161 میلیارد و 590 میلیون تومان رسید تا این دارایی با ثبت 55 درصد از ارزش کل معاملات رتبه نخست را در این متغیر کسب کند.

این گزارش می‌افزاید: در هفته گذشته معامله گران با خرید 45 هزار و 790 گواهی سپرده شیشه نیز ارزش نزدیک به 2 میلیارد و 767 میلیون تومان را به ثبت رساندند و 7493 گواهی سپرده زیره سبز نیز در حالی معامله شد که ارزش آن از رقم 861 میلیون تومان فراتر رفت.

در نمادهای معاملاتی برنج طارم نیز 5454 گواهی سپرده برنج به ارزشی نزدیک به 366 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش دادوستد 708 گواهی سپرده نخود، کشمش و پسته در مجموع به 59 میلیون تومان نزدیک شد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون تومان گواهی سپرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶ هزار و ۱۸ واحد افت به ۷۵۰ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۱۸۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود