Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «محمود قدبیگی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کاهش بارندگی‌ و نزولات آسمانی باعث شده تا ظرفیت سدهای استان تکمیل نشود و با توجه به در پیش بودن فصول گرمای سال، مدیریت مصرف در حوزه آب، ضروری است.

وی اظهار داشت: ظرفیت سد ساوه ۲۷۵ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر۱۱۰ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ذخیره قطعی آب در این سد کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: ۵۹ میلیون مترمکعب آب اکنون پشت سد کمال صالح اراک ذخیره شده درحالی‌ که ظرفیت این سد ۹۵ میلیون مترمکعب است.

قدبیگی افزود: بارش‌های امسال استان مرکزی در قیاس با مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیری داشته و موجب شده تا اکنون ورودی سدها افزایش نداشته باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف آب در استان از جمله آب آشامیدنی در اراک و جلوگیری از کشت محصولات پُرآب بر در ساوه اندیشیده شده است.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش خانگی مصرف می‌شود.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی بارندگی شرکت آب منطقه ای مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی بارندگی اراک استان مرکزی بارندگی شرکت آب منطقه ای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی با اشاره به برگزاری آزمون نوبت اول آزمون سراسری رشته علوم تجربی در استان گفت: از مجموع هجده هزار و ۴۴۳ نفر که در استان مرکزی در آزمون سراسری شرکت کردند هشت هزار و ۱۲۰ نفر از این تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی هستنند که حدود ۴۴ درصد کل شرکت کنندگان استان  تشکیل می‌دهند.
خدایی افزود: در شهرستان اراک چهار هزار و ۸۱۰ نفر برای آزمون علوم تجربی شرکت کردند که از این تعداد شرکت کنندگان دو هزار و ۹۵۵ نفر خانم و هزار و ۸۵۵ نفر هم خانم‌ها هستنند.
او ادامه داد: نیمه دوم مرداد ماه نتیجه اولیه این آزمون اعلام خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری هم در تیر ماه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها