Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:35:03 GMT

حملات پاکستان به شرق افغانستان با ۳۶ کشته

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۴۲۸

حملات پاکستان به شرق افغانستان با ۳۶ کشته

منابع محلی در ولایت خوست و کنر اعلام کردند که در پی حملات هوایی هوایی و توپخانه‌ای پاکستان به این مناطق ۳۶ غیرنظامی افغان کشته شدند.

به گزارش مشرق، منابع محلی در ولایت «کنر» اعلام کردند که در حملات توپخانه‌ای ارتش پاکستان به روستایی در شهرستان «شلتن» این ولایت، 6 نفر از جمله یک زن و 5 کودک کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدشاه» از ساکنان محل به «اطلاعات روز» گفت که قربانیان این حمله همه اعضای یک خانواده هستند.

«قاری نجیب‌الله حنیف» سخنگوی والی طالبان در کنر نیز با تایید حمله گفت که نظامیان پاکستانی حوالی ساعت 2 بامداد امروز (شنبه، 27 فروردین) در روستای «غرنی» شهرستان شلتن، خانه‌های مردم را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

وی افزود که هیئتی به منطقه اعزام شده تا اوضاع را از نزدیک بررسی کند.

همزمان منابع محلی در شهرستان «سرکانو» کنر و «تورخم» در ننگرهار نیز از حملات هواپیماهای ناشناس خبر می‌دهند.

همچنین منابع در ولایت خوست می‌گویند که جنگنده‌های پاکستانی شب گذشته چهار روستا را در شهرستان «سپیره» این ولایت بمباران کرده‌اند. در این روستاها، مهاجرین وزیرستانی زندگی می‌کنند.

«مستغفر گربز» سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان در خوست با تایید حمله می‌گوید که روستاهای «مندته»، «امیر سپر»، «پڅې میلې» و «شکوڼی» بمباران شده است، اما جزئیاتی درباره تلفات ارائه نکرد.

با این حال «ملک جمشید» از بزرگان قومی در منطقه وزیرستان به «هشت صبح» گفت که در این حملات هوایی 30 نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت طالبان پاکستان افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت