Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران-سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* پایان هفته هفتم لیگ ساحلی با صدرنشینی هورسان

هفته هفتم لیگ برتر والیبال ساحلی باشگاه‌های ایران با کسب سیزدهمین پیروزی هورسان رامسر در شهر بافق استان یزد به پایان رسید.

شاگردان آرش رامسری در شب سوم هفته هفتم با زوج عبدالحامد میرزاعلی و علیرضا آقاجانی در دو رقابت متوالی ۲ بر صفر (۲۱ بر ۹ و ۲۱ بر ۱۲) (۲۱ بر ۱۵ و ۲۱ بر ۱۷) از سد تیم ایران جوان بوشهر گذشت.

رامسری‌ها در پایان ایستگاه هفتم مرحله مقدماتی دومین دوره لیگ والیبال ساحلی ایران با ثبت ۱۳ برد، بدون باخت و ۲۶ امتیاز همچنان صدرنشین بلامنازع این رقابت‌ها در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ باقی ماندند.

* حمایت وزیر ورزش از نساجی؛ ورزشگاه آزادی رایگان شد

وزیر ورزش و جوانان هزینه اجاره ورزشگاه آزادی برای باشگاه نساجی را رایگان کرد؛ در پی صعود تیم نساجی مازندران برای نخستین‌بار به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی و استقبال چشم‌گیر هواداران پرشور سرخ‌پوشان شمال ایران، به‌منظور برگزاری رقابت جذاب و مهیج در این مرحله و همچنین آماده نبودن ورزشگاه خانگی، با دستور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان با هدف احترام و نگاه ویژه به مالکیت باشگاه نساجی مازندران به‌عنوان بخش خصوصی، هزینه اجاره ورزشگاه آزادی رایگان شد.

باشگاه نساجی در این خصوص اعلام کرد: ضمن قدردانی از این مساعدت ویژه جناب وزیر، امیدواریم در ادامه نیز مسؤولان و دست‌اندرکاران دولت سیزدهم برای کمک به خصوصی‌سازی باشگاه‌ها، تسهیلاتی را ارائه نمایند تا بخش خصوصی با انگیزه و اشتیاق مضاعفی، خدمتگذار مردم و جامعه وررش باشد.

*مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا-قرقیزستان/صعود ایران با احمدعباسی

تیم ملی فوتسال کشورمان با حضور بازیکن عباس آبادی در آخرین بازی از مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال  آسیا در سالن گاز پروم  شهر بیشکک به مصاف تیم قرقیزستان میزبان رفت و توانست با نتیجه پرگل ۸ بر یک پیروز شود و به مرحله نهایی این مسابقات صعود کند.

تیم ملی کشورمان پیش از این دیدار توانسته بودند تیم های مالدیو و ترکمنستان را شکست دهند.

سعید احمدعباسی یار شماره ۹ در تصویر تنها بازیکن مازنی تیم ملی است که در دو فصل گذشته آقای‌گل لیگ برتر فوتسال بوده است.

*حضور یوسفی در رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان-یونان

تنها عضو تیم‌ملی وزنه برداری جوانان ایران در پیکارهای جهانی، پیل تن قائمشهری است. مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در حالی از ۱۲ اردیهشت در هراکلیون یونان برگزار می‌شود که فدراسیون وزنه برداری ایران نیز دو ورزشکار را برای این رقابت‌ها اعزام خواهد کرد که یکی از آنها پسر مازنی است.

طبق اسامی منتشر شده در سایت جهانی، علیرضا یوسفی در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم به مصاف حریفان می رود.

یوسفی قهرمان نوجوانان جهان و المپیک جوانان جهان و رکورددار کنونی دسته فوق سنگین جوانان جهان است که باید در این مسابقات با کسب مدال از اعتبار وزنه برداری کشورمان دفاع کند.

* زمان بازگشت شجاع مشخص نیست

شجاع خلیل زاده مدافع مازنی تیم الریان قطر که به دلیل آسیب دیدگی عضلات همبند در دیدار تیم‌ملی ایران مقابل کره جنوبی چند هفته‌ای از میادین دور بود، روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت.

با اعلام باشگاه الریان، این جراحی در بیمارستان اسپیتار انجام شده و موفقیت آمیز بوده است. هنوز زمان دقیق بازگشت خلیل زاده مدافع بهنمیری تیم ملی به میادین مشخص نیست.

* دوری یک ماهه مدافع مازنی پرسپولیس

فرشاد فرجی مدافع مصدوم پرسپولیس در دقیقه ۲۰ بازی این تیم مقابل آلومینیوم اراک دچار آسیب دیدگی جدی از ناحیه مچ پا شد تا نتواند به بازی کردن ادامه دهد و شکست سه بر دو مقابل نماینده اراک در جام حذفی را از رختکن تماشا کند.

مدافع قائمشهری پرسپولیس که در دو اردوی قبلی تیم ملی ایران نیز حضور داشت از محل آسیب دیدگی خود MRI گرفت تا پزشکان درباره وضعیت مصدومیت او تصمیم گیری کنند.

از قرار معلوم فرجی دچار کشیدگی جدی عضلات و تاندون‌های مچ پا شده است و حداقل یک ماه نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی کند.

*رقابت‌های کشتی ساحلی کارگران مازندران از امروز در محمودآباد

مسابقات کشتی ساحلی کارگران مازندران به میزبانی ساحل خشت سر محمودآباد از امروز آغاز می‌شود.

 مسابقات کشتی ساحلی کارگران  مازندران  با حضور کشتی‌گیرانی از سراسر مازندران آغاز شد که بنا به اعلام رئیس انجمن کشتی کارگران مازندران شهر محمودآباد میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده خواهد داشت.

وزن‌کشی این رقابت‌ها از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه و با ۲ کیلو ارفاق در ساحل خشت سر محمودآباد برگزار شد.

رقابت‌های کشتی ساحلی کارگران مازندران در ۴ وزن منهای ۷۰، منهای ۸۰، منهای ۹۰ و به اضافه ۹۰ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

اضافه می‌شود مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی ساحلی کارگران کشور جهت اعزام به مسابقات کارگران جهان در کشور فنلاند روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت به میزبانی شهرستان بابلسر برگزار خواهد شد.

*اردوی آماده سازی تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان در محل کمپ تیم‌های ملی

اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از تاریخ ۲۵ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه در محل کمپ تیم ملی برگزار خواهد شد.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: آرش نگهداری(فارس)، مهدی جواهری(قم)، محمدمهدی غلامپور(فارس)
۶۰ کیلوگرم:سعید اسماعیلی (خوزستان)، احمدرضا محسن نژاد (خوزستان)، محمد جانقلی(قم)
۶۳کیلوگرم: ایمان محمدی(خوزستان)، رضا قیطاسی(خوزستان)
۶۷ کیلوگرم: سیددانیال سهرابی (خوزستان)، محمد اسکندری (اصفهان) عرفان ولی‌پور( لرستان)

۷۲ کیلوگرم: امیر عبدی (قم)، رضا ساکی (خوزستان)، علیرضا عبدولی (خوزستان) غلامرضا فرخی(فارس)
۷۷ کیلوگرم: سجاد اختری (تهران)، مسعود کاووسی (خوزستان) جبار کاویان(مازندران)
۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی (خوزستان)، کامران ارقش (خوزستان)
۸۷ کیلوگرم: سعید کریمی‌(خوزستان)، علی عابدی درزی (مازندران)
۹۷ کیلوگرم: امیررضا اکبری (مازندران)، امیرحسین همتیان (مازندران)، شایان حبیب زارع (خوزستان)
۱۳۰ کیلوگرم: شاهرخ میکائیلی (قم)، سیدابوالفضل میرزاده (مازندران)، فردین هدایت (مازندران)

*رقابت‌های جام جهانی تیراندازی برزیل/هانیه طلایی شد

تیرانداز ساروی صاحب مدال طلای جهان شد. در سومین روز از مسابقات جام جهانی برزیل، نمایندگان ایران در تپانچه تیمی بانوان با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و الهام هریجانی در فینال این رقابت‌ها موفق شدند تایلند را با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ شکست دهند و صاحب مدال طلا شوند تا کاروان اعزامی ایران به چهارمین مدال خود دست پیدا کند.

هانیه رستمیان که در انفرادی تپانچه چهارم شده بود، حال یک مدال طلا را ضمیمه افتخارات خود کرده است.

*رقابت‌های درون اردویی تیم ملی کشتی آلیش بانوان

رقابت‌های درون اردویی تیم‌ملی کشتی آلیش با نتیجه خیره کننده و شوق انگیز مازندرانی‌ها همراه بود که در پنج وزن اول شدند و عضویت در تیم ملی را بدست آوردند.

در این رقابت‌های فشرده و سخت دختران مازنی آماده و مهیا به میدان رفتند و فقط در یکی از اوزان عنوان نخست به مازندران نرسید و در مابقی استثنایی و فوق‌العاده بودند.

هدی نقیبی مربی مازنی تیم ملی است که همواره با عشق و شور زحمت کشیده است. سپیده بابایی، فاطمه فتاحی، الهه روزبه، سحر غنی زاده به اتفاق سارا علیپور که قائمشهری است اما چند سالی است که از تهران در مسابقات حضور پیدا می‌کند، چهره های موفق انتخابی بودند.

چهار قائمشهری به همراه یک جویباری کاری کردند که تصورش هم نمی‌رفت. فقط یکی از ملی‌پوشانی که به مسابقات آسیایی قرقیزستان می‌رود، مازندرانی نیست که این دستاورد بی‌نظیر و خاطره انگیزی است که امیدواریم به تعدد مدال و درخششی مطلوب در بیشکک بیانجامد.این دختران دلیر قرار است باز هم مازندرانی‌ها را مملو از غرور کنند.

*صدرنشینی تیم بسکتبال آورتا ساری و صعود مقتدرانه در‌مرحله مقدماتی لیگ دسته ۲ کشو

بعد از برگزاری دور رفت به میزبانی ساری و صدرنشینی در این مسابقات، در مرحله برگشت  و به میزبانی گرگان نیز مجددا تیم بسکتبال آورتا ساری صدرنشین و به مرحله بعدی راه یافت.

در گروه شمال لیگ دسته دو کشور ۱۲ تیم به مرحله بعدی صعود کردند و تیم آورتا ساری تنها نماینده مازندران(رده آقایان) خود را برای مراحل بعدی آماده میکند.

این تیم در مرحله مقدماتی با۴برد و ۲باخت ۱۰امتیاز کسب کرده و به مرحله دوم رقابتها صعود کرد.

*لبنیات هراز آمل برای لیگ برتر ۱۴۰۱ رسما اعلام آمادگی کرد

باشگاه ورزشی لبنیات هراز آمل طی نامه ای به فدراسیون والیبال حضور خود در لیگ برتر سال ۱۴۰۱ را بصورت رسمی اعلام کرد.

 این سومین حضور تیم لبنیات هراز آمل در لیگ برتر والیبال است. یک مقام سومی و یک عنوان پنجمی حاصل حضور هرازی‌ها در لیگ ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بود.

لبنیات هراز آمل برای فصل پیش رو با حفظ شاکله اصلی تیم و بهره‌گیری از چند چهره جدید وارد رقابت‌های لیگ برتر می‌شود.

هدایت تیم لبنیات هراز آمل را همانند دو سال گذشته بهروز عطایی برعهده دارد.

*دعوت شدگان مازندرانی به انتخابی تیم ملی تکواندو معرفی شدند

تکواندوکاران دختر و پسر مازندرانی دعوت شده به انتخابی تیم ملی جهت حضور در رویدادهای پیش رو سال ۲۰۲۲ مشخص و معرفی شدند.

رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی مردان و زنان، به منظور شناسایی برترین‌ها جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، دانشجویان جهان و کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

برهمین اساس انتخابی تیم‌ملی بانوان ۲۹ فروردین ماه در خانه تکواندو پایتخت (شهرک آزادی) و در بخش مردان ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه در خانه تکواندو (فدراسیون) پیگیری خواهد شد.

اسامی نفرات دعوت شده مازنی به انتخابی تیم‌ملی به شرح ذیل می باشد:

بانوان: تینا مدانلو، زهراشیدایی، زهرا پوراسماعیل، همتا برجسته، مریم رضانژاد، عالمه پوشیان، مهسا کیادلیری، پریماه قلی نژاد، پریسا شعبان پور، عادله شعبان پور، هانیه حسن نژاد، فرشته خزایی، نازنین تنکابنی و پریسا جوادی

آقایان: علیرضا حسین پور، عرفان جمشیدی، عرفان بزرگی، محمدحسن پلنگ افکن، فرزان عاشورزاده، امیررضا صادقیان، دانیال بزرگی، علی اشکوریان، علی احمدی، علیرضا نادعلیان، ابوالفضل عباسی

*بازیکن ملی پوش مازنی در تمرینات نساجی

مرتضی پورعلی گنجی که دوران نقاهت خود را پشت سر می گذارد این روزها در تمرینات نساجی حاضر می شود تا با تمرین در کنار شاگردان ساکت الهامی به شرایط ایده آل و آرمانی خود برگردد.

این اولین بار نبود که مرتضی پورعلی گنجی مدافع مازنی تیم‌ملی فوتبال ایران در تمرین تیم نساجی حاضر می‌شد و هفته هاست با حضور در تمرین تیم زادگاهش تلاش می‌کند سریعتر به شرایط بازی و مسابقه برگردد.

 اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی هم در یک حرکت خوب از این مدافع برای حضور در اردوی تیم ملی در بازی پایانی دعوت کرده بود تا مرتضی بار دیگر در حال و هوای اردوی تیم ملی قرار بگیرد و با این شرایط به نظر می رسد این بازیکن تا شروع جام جهانی شرایط بازی در ترکیب تیم ملی را پیدا کند.

*حضور سرپرست فدراسیون فوتبال بر سر مزار مرحوم نادر دست نشان

سرپرست فدراسیون فوتبال با همراهی رحیم درزی خلردی رئیس هیأت فوتبال مازندران بر سر مزار نادر دست نشان پیشکسوت فقید فوتبال ایران حاضر شد.

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال کشورمان در نخستین سالگرد درگذشت نادر دست نشان بر سر مزار پیشکسوت فقید فوتبال ایران در قائمشهر حضور پیدا کرد و یاد و خاطر وی را گرامی داشت.

رحیم درزی خلردی رئیس هیأت فوتبال مازندران و جمعی از پیشکسوتان و مسئولین فوتبال مازندران و باشگاه نساجی نیز در این مراسم حضور داشتند.

* مازندرانی‌ها در تیم ملی والیبال جوانان

تیم‌ملی والیبال جوانان ایران به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا که از ۳۱ مرداد تا هفتم شهریور سال ۱۴۰۱ در کشور بحرین برگزار می‌شود، آماده می‌کند. همچنین این تیم به عنوان نماینده ایران در جام کنفدراسیون والیبال آسیا شرکت خواهد کرد.

اردوی انتخابی تیم ملی والیبال جوانان از ۱۵ تا ۲۵ فروردین با دعوت ۶۰ بازیکن در سه مرحله پیگیری شد و غلامرضا مومنی‌مقدم ۲۶ بازیکن را برای حضور در نخستین اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت کرد.

با نظر سرمربی والیبال جوانان ایران فربدحق شناس، امیرحسین ساداتی، عرفان اصغرپور، عرفان نوروزی و پوریا حسین خانزاده  مازنی‌های دعوت شده به تیم ملی هستند.

دعوت شدگان باید ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۷ فروردین خودشان را به امیرمهدی نفر سرپرست تیم ملی جوانان در خوابگاه شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران واقع در پشت سالن ۱۲هزار نفری معرفی کنند.

*گلزنی الهیار صیادمنش در لیگ دسته اول انگلیس

یکی از دیدار‌های هفته چهل و دوم رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس، تیم فوتبال هال‌سیتی که اللهیار صیادمنش در آن عضویت دارد، مقابل تیم رده هفدهمی کاردیف قرار گرفته است که هال سیتی مقابل کاردیف تا پایان نیمه اول با دو گل پیش افتاده است.

اللهیار صیادمنش در دقیقه ۸ اولین گل هال را به ثمر رساند و کویل ۳ دقیقه بعد و در دقیقه ۱۱ گل دوم را وارد دروازه کاردیف کرد.

یاران صیادمنش در حال حاضر با ۱۲ پیروزی، هشت مساوی و ۲۱ شکست، ۴۴ امتیازی و تیم بیستم جدول رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس هستند که در صورت برتری مقابل کاردیف موقتا دو پله در جدول بالا می‌روند.

ستاره ایرانی هال‌سیتی در پایان دیدار مقابل کاردیف که ۷۰ دقیقه در زمین حضور داشت، بعنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد که این افتخار برای نخستین بار برای اللهیار به دست آمد و نام او روی اسکوربورد ورزشگاه MKM نقش بست؛ بازیکن آملی نشان ویژه بهترین بازیکن میدان را هم گرفت.

انتهای پیام/ ۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش مازندران مازندرانی ها قهرمانان مازندرانی کشتی مازندران فوتبال مازندران والیبال مازندران کاراته مازندران تکواندو مازندران کشتی ساحلی کارگران کارگران مازندران لبنیات هراز آمل انتخابی تیم ملی والیبال جوانان مرحله مقدماتی باشگاه نساجی تیم ملی کشتی رقابت ها جوانان جهان وزنه برداری مازنی تیم وزیر ورزش تیم ملی لیگ برتر دعوت شده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو